Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Dopřejte pokožce péči před cvičením i po něm

Dopřejte pokožce péči před cvičením i po něm

Dopřejte pokožce péči před cvičením i po něm

14. března 2018 od Jana Kantorová

14. března 2018 3 minuty čtení
Připravil/a Jana Kantorová

Cvičení dělá dobře i pleti a pokožce těla, zvláště ve chvíli, kdy ji správně před cvičením i po něm ošetříte. Víte, jak na to?
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem
Péče o pokožku a cvičení spolu velmi úzce souvisí, ačkoli to tak na první pohled nemusí vůbec vypadat. Už jen pravidelný pohyb sám o sobě má na stav pokožky pozitivní vliv. Kůže vypadá zdravěji, díky pohybu se také zlepšuje stav akné, mizí povadlá pleť a zmírňuje se vznik vrásek.

Pohyb podporuje cirkulaci krve, a tím se z těla i z pokožky odplavují toxiny, do pokožky se dostává více výživných látek i okysličené krve a zároveň je podporována i produkce kolagenu. Není ale vůbec nutné trápit se denně v posilovně nebo se vrhat do náruče extrémních sportů. Stačí aktivní život a běžný pohyb – pravidelné delší procházky, běh, jízda na kole či in-line bruslích, a to 2-3x týdně.  


Bez stresu i vrásek

Tělo se při sportovní aktivitě poměrně dost potí, což je sice nepříjemný doprovodný efekt pohybu, ale žádoucí. Díky tomu dochází k uvolnění pórů, ke zlepšení akné a zároveň i k prevenci jeho vzniku. Při cvičení se taktéž vyplavují endorfiny, tím se snižuje míra stresu, které je naše tělo vystavováno. Čím méně stresu, tím méně se objevují kožní problémy, které jsou stresem způsobeny nebo zhoršovány (např. ekzém nebo akné). Po cvičení je pak pleť relaxovaná, svaly v obličeji nejsou tak napjaté, díky čemuž jsou méně viditelné malé mimické vrásky. Sport má navíc za následek i kvalitnější spánek, a tím i lepší kožní regeneraci.

Tip redakce:
Nepříjemnému pocitu při pocení a zápachu se můžete vyhnout i správným výběrem
deodorantu či antiperspirantu.

otírání potu

Před cvičením

Díky několika zásadám, které je dobré před cvičením vždy dodržet, můžete předejít následným nepříjemným projevům na pleti i pokožce. Před pohybovou aktivitou důkladně odličte a očistěte tvář třeba Čisticím gelem Skin Naturals Pure Active od Garnier. Zbavíte ji tak make-upu, potu a prachu, který se na pleti usazuje během celého dne. Pokud jste po epilaci voskem, nechte pokožku alespoň den v klidu a sportu se věnujte až poté. Pot totiž epilovanou pokožku dráždí a mohly by se vám na nohách i jiných partiích objevit nevzhledné pupínky. Chcete-li cvičit ihned, raději depilujte pokožku žiletkou.

Sportujete-li venku, nezapomínejte se chránit opalovacím krémem nebo denním krémem s UV faktorem. Hodně lidí se také věnuje plavání, i tady platí, že je dobré chránit pokožku před chlórem vrstvou ochranného krému a používat přípravky, které jsou voděodolné.


Ať žije sprcha

Po každém tréninku nezapomínejte zamířit rovnou do sprchy. Teplá voda zatížené svaly zrelaxuje, namasíruje a vlažná voda prokrví pokožku celého těla. O kůži můžete začít pečovat už ve sprše. Odstraníte pot či chlór a jiné chemikálie z bazénu. Detoxikaci pleti lze podpořit i dobře zvoleným sprchovým gelem, vyzkoušejte například Adidas sprchový gel Skin detox. I ve sprše můžete pokožku hydratovat,  a to díky mikroperličkám, které jsou ve Sprchovém gelu Smooth od adidasu.

Tip redakce:
Máte-li čas a možnost, zkuste po sportovní aktivitě navštívit parní saunu. Zbavíte tak pokožku nečistot, vyčistíte zanesené póry a uvolníte namožené svaly
.

čistá pokožka

Hýčkejte celé tělo

Dokud je pokožka prokrvená, je dobré po sprše použít zpevňující tělové mléko, a to klidně i to, které je určeno proti celulitidě. Právě v tuhle chvíli jsou takové krémy nejúčinnější. Zkuste třeba Zeštíhlující sérum Thermo Active Anti-Cellulite Slim Extreme 3D od Eveline Cosmetics nebo NIVEA Výživné zpevňující tělové mléko pro suchou pokožku. Pokožku, která při sportu pocením ztratila potřebnou vláhu, je také dobré dostatečně hydratovat, a to nejen na obličeji, ale i na celém těle. Využít tak můžete tělová mléka, krémy nebo oleje.
 

Zdroj foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Jana Kantorová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

Bolavá záda? Ulevte jim!

Tělo 15.září 2018 od Eva Suchomelová

174 0


„Nezdravé“ potraviny, které byste měla jíst!

Tělo 8.září 2018 od Pavla Maříková

262 0


Co o vás řekne barva laku na nehty?

Tělo 21.října 2018 od Helena Hladíková

84 0

Vybrali jsme pro Vás

x
Využijte výhodných cen Teta klubu.
Přihlaste se.