Reklamační řád

Reklamační řád je nedílnou součástí všeobecných obchodních podmínek (dále jen „VOP“) prodávajícího Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o., se sídlem Poděbradská 1162, 250 92 Šestajovice, IČ 261 48 579, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 74545.
Zpracování objednávek věnujeme maximální potřebnou péči a důsledně kontrolujeme celý proces. I přes naši snahu může dojít k tomu, že nebudete oprávněně zcela spokojen s vyřízením objednávky. Pro tyto případy platí tento Reklamační řád. V případě dodání zboží s vadami, které nebyly zjevné při převzetí zboží, máte jako zákazník nárok uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu, lhůta viz text dále, a to výhradně u Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o., se sídlem Poděbradská 1162, 25092 Šestajovice, IČ 26148 579
1. Úvodní ustanovení
1.1. Obchodní společnost Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o., se sídlem Poděbradská 1162, 250 92 Šestajovice, IČ: 261 48 579, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 74545 („prodávající“), vydává tento reklamační řád („Reklamační řád“) v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v platném znění, a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
2. Předmět a účel Reklamačního řádu
2.1. Tento Reklamační řád upravuje podmínky, za kterých je možné uplatnit zákonná práva kupujícího z vadného plnění („reklamace“) v prodejní síti Teta drogerie, a to jak v návaznosti na prodej zboží v kamenných provozovnách sítě Teta drogerie, tak v návaznosti na prodej zboží prostřednictvím e-shopu (internetového obchodu) provozovaného na adrese www.tetadrogerie.cz, a to bez ohledu na to jaká osoba uzavřela na straně prodávající s kupujícím kupní smlouvu. Účelem tohoto reklamačního řádu je stanovení postupu pro efektivní vyřízení případných reklamací prodávajícím v souladu se zákonem.
2.2. Na kupujícího, který není spotřebitelem, se použije tento Reklamační řád s odchylkami vymezenými v článku 9.
2.3. Kupující může mít nad rámec zákonných práv z vadného plnění (která upravuje tento reklamační řád) také práva ze záruky za jakost, pokud byla záruka za jakost poskytnuta. Záruka za jakost vzniká prohlášením poskytovatele záruky, že kupujícího uspokojí nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění, nebude-li mít věc vlastnosti uvedené v prohlášení o záruce. Záruka za jakost vznikne i prohlášením učiněným v reklamě dostupné nejpozději v okamžiku uzavření kupní smlouvy. Zaručí-li se poskytovatel záruky, že si věc po určitou dobu při obvyklém použití uchová své funkce a výkonnost, platí, že má kupující ze záruky alespoň právo na dodání nově věci bez vad nebo na opravu věci; tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu věci. Záruční doba běží zásadně od odevzdání věci kupujícímu a byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití věci do místa určení. Určují-li prohlášení o záruce různé záruční doby, platí doba z nich nejdelší. Nároky kupujícího ze záruky za jakost, jakož i postup a lhůty (záruční doby) k uplatnění práv ze záruky jsou obsaženy záručním listu, který je poskytovatel záruky povinen kupujícímu vydat.
3. Reklamace
3.1. Vyskytne-li se u zakoupeného zboží vada, je kupující oprávněn tuto vadu při převzetí zboží či v zákonných lhůtách reklamovat a uplatnit u prodávajícího nároky z vad v souladu se zákonem.
3.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Prodávající odpovídá kupujícímu zejména, že věc:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
- je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil a
- je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.
3.3. Prodávající odpovídá kupujícímu (vyjma případů, kdy prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil), že vedle ujednaných vlastností:
-  je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
- věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
-  je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat a
- věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.
3.4. Pokud se vada projeví v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
3.5. Kupující nemá práva z vadného plnění zejména pokud: 
- vadu způsobil kupující, anebo kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu,
- kupující vadu poznal, resp. při vynaložení obvyklé pozornosti musel poznat, již při uzavření smlouvy,
- reklamace je uplatněna po uplynutí zákonem stanovené lhůty pro uplatnění práva z vad,
- prokáže se, že reklamace není oprávněná,
- se jedná o opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
- vada byla způsobena vnější událostí po přechodu nebezpečí škody na věci na kupujícího.
4. Způsoby uplatnění reklamace
4.1. Uplatnění reklamace prostřednictvím online reklamačního formuláře – Nejsnazší a nejrychlejší způsob reklamace!
Kupující může reklamaci uplatnit prostřednictvím online reklamačního formuláře, který je dostupný po přihlášení do zákaznického účtu. Po vyplnění formuláře obdrží kupující e-mail s potvrzením o přijetí reklamace, přiděleným číslem reklamace a pokyny k dalšímu postupu. V případě potřeby doplnění údajů kontaktuje kupujícího zákaznická linka.
Kupující vyčká s odesláním zboží do doby, než obdrží pokyn k jeho zaslání. Pokud je k vyřízení reklamace nezbytné zaslat zboží, bude o tom informován e-mailem nebo zákaznickou linkou. Zboží je v takovém případě třeba řádně zabalit a balík označit přiděleným číslem reklamace. Není nutné přikládat účtenku ani objednávku – tyto údaje jsou již součástí online formuláře.
 Reklamované zboží je třeba zaslat na adresu:
Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o.
Reklamační oddělení, [číslo reklamace]
Poděbradská 1162
250 92 Šestajovice
Zásilky na dobírku nebudou převzaty.
O průběhu reklamace bude kupující informován e-mailem, případně telefonicky.
4.2. Uplatnění reklamace prostřednictvím papírového reklamačního protokolu
Kupující si na webových stránkách prodávajícího stáhne a vytiskne reklamační protokol.
Kupující protokol vyplní, uvede důvod reklamace, popis vady a preferovaný způsob vyřízení reklamace.
Reklamované zboží zašle kupující na adresu prodávajícího spolu s vyplněným reklamačním protokolem a kopií účtenky nebo objednávky. Tyto dokumenty lze najít v zákaznickém účtu nebo v e-mailové komunikaci s potvrzením nákupu.
Reklamované zboží je třeba zaslat na adresu:
Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o.
Reklamační oddělení, [číslo reklamace]
Poděbradská 1162
250 92 Šestajovice
Zásilky na dobírku nebudou převzaty.
O průběhu reklamace bude kupující informován e-mailem, případně telefonicky.
4.3. Uplatnění reklamace prostřednictvím zákaznické linky
Kupující může reklamaci nahlásit telefonicky na čísle 296 335 552 (v pracovních dnech od 8:00 do 16:30) nebo e-mailem na eshop@tetadrogerie.cz.
Zákaznická linka eviduje reklamaci a sdělí kupujícímu přidělené číslo reklamace a další postup. Pro identifikaci je nutné uvést osobní údaje (jméno, e-mail), číslo objednávky a specifikaci reklamovaného zboží.
Kupující obdrží potvrzení o přijetí reklamace e-mailem, včetně jejího čísla.
Reklamované zboží je třeba zaslat na adresu:
Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o.
Reklamační oddělení, [číslo reklamace]
Poděbradská 1162
250 92 Šestajovice
Přikládat účtenku ani objednávku není nutné.
Zásilky na dobírku nebudou převzaty.
O průběhu reklamace bude kupující informován e-mailem, případně telefonicky.
4.4. Uplatnění reklamace na prodejně
Kupující může reklamované zboží osobně předat na kterékoliv prodejně prodávajícího uvedených na internetových stránkách prodávajícího zde: https://www.tetadrogerie.cz/prodejny.
Zaměstnanci prodejny spolu s kupujícím vyplní reklamační protokol. Pro identifikaci je nutné uvést osobní údaje (jméno, e-mail), číslo objednávky a specifikaci reklamovaného zboží.
Kupující obdrží potvrzení o založení reklamace na e-mail, detail reklamace je zároveň dostupný v zákaznickém účtu.
O průběhu reklamace bude kupující informován e-mailem, případně telefonicky.
5. Lhůty pro uplatnění reklamace
5.1. Kupující je povinen prohlédnout zboží co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci. Kupující je oprávněn vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí (přičemž vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, pak tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat).
5.2. Do doby pro uplatnění práv kupujícího z vad se nepočítá doba, po kterou bylo zboží v opravě na základě oprávněné reklamace, a to až do okamžiku, kdy je kupující povinen výrobek po skončení takové opravy převzít.
6. Vyřízení reklamace
6.1. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Doba trvání vyřízení reklamace se počítá ode dne následujícího po dni uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace, resp. okamžiku, kdy byl kupující povinen věc převzít. Po marném uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace může kupující od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.
6.2. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, a ve kterém budou uvedeny kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Prodávající si ponechá kopii potvrzení o založení reklamace.
7. Nároky z vad
7.1. Má-li zboží vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může kupující požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
7.2. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, náleží prodávajícímu úplata za uskladnění. Bude-li kupující v prodlením s převzetím zboží po dobu delší než jeden měsíc, je prodávající oprávněn zboží na účet kupujícího prodat a vydat kupujícímu výtěžek z prodeje po odečtení nákladů spojených se skladováním a prodejem zboží.
7.3. Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil,
- se vada projeví opakovaně,
- je vada podstatným porušením smlouvy nebo
- je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
7.4. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel. Uzná-li prodávající nárok kupujícího na slevu, poskytne ji do sedmi pracovních dnů od jejího uznání.
7.5. Kupující nemůže pro vadu věci odstoupit od smlouvy dle tohoto odstavce, je-li vada nevýznamná, přičemž se má za to, že vada není nevýznamná.
7.6. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající kupní cenu do sedmi pracovních dnů ode dne, kdy mu bylo zboží vráceno, nebo kdy kupující prokáže, že zboží odeslal.
7.7. Nevrátí-li kupující reklamované zboží včetně veškerého k němu náležejícího příslušenství, bude mu v případě odstoupení od smlouvy vrácena kupní cena snížená o hodnotu nedodaného příslušenství.
8. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
8.1. V souladu s § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, informuje prodávající kupujícího o možnosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
8.2. Kupující má právo obrátit se na příslušný subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů v případě, že se spor ze spotřebitelské smlouvy nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou. Toto právo má kupující tehdy, pokud:
- k plnění dochází na území České republiky, nebo
- plnění souvisí s podnikatelskou činností provozovanou na území České republiky.
8.3. Příslušným subjektem pro mimosoudní řešení sporů je zejména:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1
Web: www.adr.coi.cz
E-mail: adr@coi.cz
 8.4 Není-li právními předpisy stanoveno jinak, může kupující podat návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo u prodávajícího poprvé.
9. Odchylky pro B2B kupující
9.1. Na reklamace kupujícího, který není spotřebitelem („B2B kupující“), se použijí ustanovení Reklamačního řádu s odchylkami vymezenými v tomto článku.
9.2. Ustanovení Reklamačního řádu určená spotřebitelům se na B2B kupujícího nepoužijí; práva z vadného plnění se řídí obecnou úpravou kupní smlouvy v občanském zákoníku (zejm. § 2099 a násl.).
9.3. B2B kupující je povinen zboží po převzetí přiměřeně prohlédnout. Zjevné vady musí vytknout bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 pracovních dnů od převzetí. Skryté vady musí vytknout bez zbytečného odkladu po zjištění. Neoznámí-li vadu v uvedených lhůtách, práva z vad mu nepřísluší.
9.4. B2B kupující prokazuje, že vada existovala při přechodu nebezpečí škody na věci; domněnka existence vady při projevu do 1 roku se nepoužije.
9.5. Zboží se zasílá na určenou adresu na náklady B2B kupujícího spolu s dokladem prokazujícím zakoupení zboží u prodávajícího; bude-li reklamace uznána, prodávající účelně vynaložené náklady nahradí. U neoprávněné reklamace hradí B2B kupující ověřování stavu zboží, dopravu a další účelně vynaložené náklady.
9.6. Volbu způsobu odstranění vady (oprava, přiměřená sleva, výměna) provádí prodávající s ohledem na povahu vady; dodání nové věci je vyloučeno, je-li oprava přiměřená.
9.7. Reklamace bude vyřízena v přiměřené lhůtě; 30denní lhůta a s ní spojená práva spotřebitele se nepoužijí.
9.8. Odstoupit může B2B kupující pouze při podstatném porušení smlouvy (zejm. vada neodstranitelná bránící řádnému užití nebo opakovaný výskyt stejné vady po opravě). Nevýznamné vady právo odstoupení nezakládají.
9.9. Náhrada škody (limity). Prodávající není odpovědný za nepřímé a následné škody, ušlý zisk, ztrátu dat či goodwillu; celkový rozsah náhrady škody je omezen do výše trojnásobku ceny vadného plnění zaplacené kupujícím. Toto neplatí v rozsahu povinné zákonné odpovědnosti, pro úmysl, hrubou nedbalost a při újmě na přirozených právech člověka.
9.10. Ustanovení o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů a další spotřebitelské informační povinnosti se na B2B kupujícího nepoužijí.
10. Závěrečné ustanovení
10.1. Neplatnost jednotlivých ustanovení
Pokud by některé ustanovení tohoto Reklamačního řádu bylo nebo se stalo neplatným či neúčinným, nemá to vliv na platnost a účinnost ostatních ustanovení. Namísto neplatného nebo neúčinného ustanovení se uplatní takové ustanovení, které je platné, účinné a které svým obsahem a účelem nejvíce odpovídá původnímu záměru.
10.2. Změny Reklamačního řádu
Prodávající si vyhrazuje právo tento Reklamační řád kdykoli změnit či doplnit, a to zejména v důsledku změn právních předpisů nebo provozních potřeb.
Aktuální znění Reklamačního řádu je vždy zveřejněno na internetové stránce www.tetadrogerie.cz.
Pro kupujícího je závazné znění Reklamační řádu platné ke dni odeslání objednávky, pokud není mezi stranami písemně dohodnuto jinak.
Změna Reklamačního řádu nemá zpětný účinek a nemá vliv na práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění.
10.3. Účinnost Reklamačního řádu
Tento Reklamační řád nabývá účinnosti dnem 6.10.2025

Teta prodejny a služby