Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Co večeřet, když chcete zhubnout?

Co večeřet, když chcete zhubnout?

Co večeřet, když chcete zhubnout?

18. ledna 2021 od Tereza Špačková

18. ledna 2021 3 minuty čtení
Připravil/a Tereza Špačková

Pokud přes den sklouznete k něčemu, co do zdravého životního stylu úplně nepatří, zkuste vše zachránit večer. Správně sestavenou večeří neohrozíte správný proces trávení během spánku a vyhnete se zpomalení metabolismu. Na co se zaměřit?
K večeři je dobré volit potraviny obsahující vysoký obsah proteinů. Pokud byste si ráda udržela váhu nebo jste ve fázi hubnutí, je dobré nastavit si jídelníček tak, aby mezi snídaní a večeří byl časový rozestup 12 hodin. Důležitým bodem zdravého stravování je pravidelnost a vyváženost jídel.


Sestavte si večeři z 10 základních ingrediencí:

vejce

1. Vejce

Velmi vhodnou potravinou při hubnutí jsou vejce, které perfektně zasytí. Jedno vajíčko má do 80 kalorií a kolem 6 gramů proteinu. Navozují pocit sytosti, takže po jejich konzumaci nehrozí přejídání, a tím podporují hubnutí.
maso

2. Libové hovězí maso nebo kuřecí prsa

Konzumace masa je vynikající způsob, jak naplnit požadovaný příjem bílkovin v době večeře. Pokud se celkově vymezujete vůči konzumaci sacharidů, dopřejte si klidně tučnější časti. Jestliže váš jídelníček nelpí na omezování sacharidů, volte maso libové, takto jednodušeji ztratíte nadbytečný tuk.
losos vs tunák

3. Tuňák a losos

Ryby jsou skvělým zdrojem jódu a dalších důležitých živin, proto je zařaďte do jídelníčku alespoň dvakrát týdně. Tuňák obsahuje kvalitní bílkoviny a má poměrně málo kalorií. Pokud si pořizujete tuňáka v konzervě, vybírejte toho ve vlastní šťávě, nikoliv v oleji. Losos je sice podstatně tučnější ryba, ale nemusíte se mu vyhýbat, protože rybí tuk je pro organizmus zdravý. Losos je navíc plný kvalitních bílkovin a omega-3 mastných kyselin, které hrají roli při snižování zánětu v těle a pomáhají s léčbou při onemocnění střev.
cottage sýr v misce

4.  Cottage

Konzumace sýru cottage před spaním vám pomůže zhubnout. Díky velkému obsahu kaseinu (pomalého proteinu), který uvolňuje energii do těla pomalu, je obzvlášť ideální pro aktivní jedince, a to kvůli obnově svalů v noci. Také má nízký obsah sacharidů i tuků, a proto je skvělý jako nízkokalorická večeře.
jogurt

5. Plnotučný jogurt

Probiotika v jogurtu zlepšují funkci střev, což má pozitivní vliv na hubnutí a trávení potravin. Vybírejte takový, který obsahuje živé kultury – tj. probiotika – a vyhýbejte se naopak těm s přidaným cukrem, případně škrobem.
listová zelenina

6. Listová zelenina

Do této kategorie spadají například špenát, kapusta či mangold. Ty jsou ideální pro hubnutí z důvodu nízkého obsahu kalorií, a naopak velkého množství vlákniny, vitamínů a minerálů. Večeře doplněná o listovou zeleninu nabude na objemu, takže zde funguje i dobrý psychologický „placebo efekt“ na vaši nasycenost po jídle.
Tip redakce:
Pokud vám z důvodu intolerance nebo alergie nedělají dobře mléčné produkty, sáhněte po doplňku stravy
Vitar Forte Probiotika (koupit v e-shopu), který obohacuje střevní mikroflóru.
koštálová zelenina brokolice a květák

7. Košťálová zelenina

Mezi košťálovou zeleninu řadíme brokolici, květák i zelí. Hlavním benefitem je vysoký obsah vlákniny, jež dokáže velmi dobře zasytit a urychlit proces trávenírozpohybuje vaše možná lehce zlenivělá střeva.
luštěniny na lžičce

8. Luštěniny

Mají vysoký obsah rostlinných bílkovin a vlákniny, což dokáže udržet pocit sytosti na dlouho dobu i při malém objemu kalorií. Patří sem čočka, například dobře stravitelná Allnature Čočka červená půlená BIO, fazole a také sója a produkty z ní – tofu nebo tempeh.

9. Avokádo a kokosový olej

Avokádo je naprosto skvělé ovoce a superpotravina. Obsahuje zdravé mono nasycené oleje, jež jsou v menším množství k nalezení také v olivovém oleji. Konzumací avokáda dostáváte do těla kromě tuku hodně vlákniny. Kokosový olej zvyšuje sytost a má také kladný vliv, co se týče snižování množství břišního tuku. Pokud chcete zhubnout hlavně břicho, bude ideální volbou. Doporučujeme Allnature Kokosový olej panenský BIO (koupit v e-shopu).

10. (Celozrnné) obilniny

Vyhýbejte se jim, pokud vaše dieta omezuje množství sacharidů, v opačném případě jsou vhodné a měly by se objevit v každém zdravém jídelníčku. Oves, naturální hnědá rýže nebo quinoa jsou plné vlákniny, navozující pocit sytosti a zrychlující metabolismus.

TIP: Nakupte si potraviny se zvýšeným obsahem bílkovin a vlákniny z pohodlí domova. Velkou nabídku zdravých potravin najdete na e-shopu Teta drogerie (přejít do e-shopu)

Připravil/a pro vás Tereza Špačková

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

15 minut pro sexy zadek

Tělo 11.března 2021 od Lea Kotková

0 0


Barvení vajíček: Rychle, netradičně a efektně!

Tělo 21.března 2021 od Vanda Vízková

0 0


Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít