Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Zhubnout, nebo zpevnit postavu: Co potřebujete vy?

Zhubnout, nebo zpevnit postavu: Co potřebujete vy?

Zhubnout, nebo zpevnit postavu: Co potřebujete vy?

2. června 2020 od Pavla Maříková

2. června 2020 3 minuty čtení
Připravil/a Pavla Maříková

Chcete zhubnout, nebo „jen“ zpevnit postavu? Je v tom výrazný rozdíl! Při hubnutí se neobejdete bez diety, pro formování vám bude stačit „jen“ cvičení. Poradíme vám, jak dosáhnout právě toho, co chcete vy!
Mnoho žen tvrdí, že potřebuje zhubnout, a přitom by jim stačilo jen začít pravidelně cvičit a měly by dokonalou postavu. Naopak i mnoho hubených žen může mít ve skutečnosti nadváhu, protože jejich tělo nemá téměř žádné svaly a kosti jsou obaleny pouze tukem. Nejlepším způsobem, jak zjistit, jak jste na tom právě vy, je pohled do zrcadla – v plavkách, prádle nebo třeba úplně nahé. Pokud nemáte nereálné představy a sny o dokonalé postavě modelek, určitě snadno zhodnotíte, zda by vám opravdu neuškodilo pár kilo shodit, anebo zda bude stačit začít cvičit, aby se zpevnil zadek a zformoval pas.
analýza složení těla

Podrobte své tělo analýze

Chcete-li na to jít ale více „vědecky“, doporučujeme vám podrobnou analýzu složení těla, díky které zjistíte, jak na tom vaše tělo opravdu je. Na takové analýze se dozvíte, kolik svalů a tuků se skrývá v jednotlivých partiích (ano, rozdíl může být i mezi pravou a levou polovinou těla) a jestli se pohybujete ve zdravém pásmu. Diagnostika složení těla není nic bolestivého ani náročného. Speciální stroj, na kterém se analýza provádí, připomíná váhu s úchyty na ruce. „Vážíte“ se v oblečení a celé to trvá cca 30 sekund. Většina těchto přístrojů používá unikátní bioimpedanční analýzu, jejíž princip spočívá v rozdílném šíření slabého elektrického proudu v různých biologických tkáních. „Tukuprostá“ hmota obsahuje vysoký podíl vody a dobře vede elektrický proud, zatímco tuková tkáň se chová jako izolátor. Většinou se s touto analýzou setkáte ve fitness centrech nebo poradnách zdravé výživy.

Cvičení a jídlo jde ruku v ruce

Samotná váha totiž většinou nic neříká. I když se možná snažíte docílit své ideální váhy, číslo na váze neřekne nic jiného než zase jen číslo. Dvě šedesátikilové ženy mohou každá vypadat úplně jinak. Sportovní, atletická žena bude vypadat vždy štíhlejší než stejně vážící kamarádka, která má svalové hmoty minimum. Další věc, kterou je třeba zmínit, je fakt, že pokud chcete mít krásnou, pevnou svalnatou postavu s vyrýsovaným bříškem, neobejdete se nejen bez cvičení, ale také úpravy stravy. Pokud budou svaly obalené tukem, nebudou vidět, i když budete cvičit 3 hodiny denně. Ne nadarmo se říká, že v případě hezké postavy jde cvičení a jídlo ruku v ruce v poměru 30:70. To znamená, že jídlo je výrazně důležitější než cvičení, ale jedno bez druhého nikdy fungovat nebude.
běh

Jak cvičit, když chcete zhubnout?

V případě, že je vaším cílem zhubnout, řekněme 3-5 kilogramů, vsaďte hlavně na kardio, popř. tzv. HIIT tréninky, Tabatu atd. To jsou typy tréninků, při kterých za velmi krátkou dobu dochází k intenzivnímu spalování kalorií a vyšší metabolismus vydrží i dlouhé hodiny po skončení cvičení. Při spalovacím typu tréninku byste se měli pohybovat v pásmu okolo 60-70 % tepového maxima. To si vypočítáte tak, že od 220 odečtete váš věk. Pro 40letou ženu tedy bude tepové maximum 180 tepů za minutu. Mezi kardio sporty patří běh, rychlá chůze, jízda na kole, plavání, kolečkové brusle atd. Ideální je aktivity střídat, aby si tělo na fyzickou aktivitu nevytvořilo návyk a nepřestalo reagovat.
Tip redakce:
Hubnutí můžete podpořit také pitím čajů, které podporují metabolismus a zároveň odvodnění organismu. Mezi takové patří například
Teekanne Fit and Slim bylinný čaj se zeleným čajem (koupit v e-shopu) nebo Teekanne Detox and Slim bylinný čaju se zeleným čajem (koupit v e-shopu).
posilování

Jak cvičit, když chcete postavu zpevnit?

Pokud chcete postavu primárně zformovat, vsaďte především na posilování. Obecně se doporučuje především posilování s vlastní vahou, ale nemusíte se bát ani lehkých činek nebo strojů v posilovně. Rambo se z vás určitě nestane! Začněte posilováním jen s vlastním tělem a občas zařaďte i cviky s pomůckami. Trénink vás tak bude více bavit a zároveň budete tělu dodávat stále impulsy k tomu, aby na cvičení reagovalo. Stejně jako v případě cvičení za účelem zhubnutí i v případě posilování nezapomínejte úplně na kardio. Po každém silovém tréninku zařaďte i 10-15 minut kardia: například jízdu na rotopedu, chůzi nebo běh na pásu apod. Pro regeneraci po tréninku vyzkoušejte promazání svalů Cannaderm Thermolkou hřejivé mazání (koupit v e-shopu) nebo přímo masážním gelem Alpa Relax Masážní sport gel po výkonu (koupit v e-shopu).

Tip redakce:
To, zda budete svaly nabírat rychle nebo pomalu, je z velké části dáno genetikou a také vaší stravou. Pokud máte pocit, že nabíráte rychle, zařaďte více kardia nebo snižte váhu zátěží.

Připravil/a pro vás Pavla Maříková

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Vybrali jsme pro Vás

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

x
Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít