Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Po porodu: Jak znovu najít svůj sex-appeal a krásu

Po porodu: Jak znovu najít svůj sex-appeal a krásu

Po porodu: Jak znovu najít svůj sex-appeal a krásu

7. srpna 2019 od Eva Suchomelová

7. srpna 2019 5 minut čtení
Připravil/a Eva Suchomelová ve spolupráci s expertem Mgr. Petra Štarková

Běháte kolem miminka a na sebe nemáte čas? Raději se už nedíváte do zrcadla, protože veškerá péče o sebe i cvičení šly po porodu stranou? A do toho možná někdo začne říkat, jak se teď máte „správně“ líčit, oblékat nebo česat? Stop! Máme pro vás strategii, jak opět najít vlastní půvab a přitažlivost.
Mateřství pro ženu znamená především velké změny po všech stránkách, i po té fyzické. Je potřeba zvyknout si na to, že teď spousta věcí funguje jiným způsobem. „Ono ‚jinak‘ však rozhodně nemusí znamenat hůř,“ ubezpečuje všechny maminky psycholožka Mgr. Petra Štarková. Většině žen po narození dítěte například zůstane o něco vyšší váha. V naší společnosti je bohužel stále ještě zakořeněná představa, že každé kilo navíc znamená úbytek na kráse. „Tak to ale není. Pocit krásy spoluvytváří mnoho faktorů a váha je jen jedním z mnoha,“ vysvětluje psycholožka. „Dalšími jsou například zpevněná postava se správným držením těla, vhodně vybrané a sladěné oblečení a - to jako jeden z hlavních faktorů - milá, příjemná nálada a osobní pohoda."

Spojené nádoby

Podle expertky je to vlastně takový začarovaný kruh: ženy, které se cítí dobře, jsou samy se sebou spokojené, bývají vnímány i ze strany okolí jako příjemné, milé, krásné. Ale platí to i obráceně: „Ženě, která z nějakého důvodu v pohodě a dobré náladě není, je třeba nevyspalá, vyčerpaná, nemá na sebe čas, protože například pečuje o náročné miminko s nějakým zdravotním problémem, mají zejména méně empatické a vyzrálé osoby sklon dávat najevo spíše negativní emoce, výčitky, že něco nezvládá, jak by měla,“ popisuje psycholožka. To má u ženy přirozeně vliv na vnímání sebe samé a pak se cítí ještě hůř. 
intimní život

A kde zůstal sex(-appeal)?

S tím, jak čerstvá maminka vnímá sebe samu, následně souvisí i její návrat k partnerskému intimnímu životu. „Stejně jako u počátku intimního života panuje mnoho mýtů, podporovaných zejména červenou knihovnou a zamilovanými filmy, panují obdobné mýty i v oblasti poporodního sexu,“ říká psycholožka. „Představa, že ihned po šestinedělí se každé ženě podaří okamžitý a plný návrat k předchozímu sexuálnímu životu, patří spíš do romantické literatury než do skutečného života. Mnohem lépe a rychleji se to podaří těm, kteří počítají s možnými obtížemi a nedokonalostmi, s tím, že to může jít postupně. Že některé věci mohou vyžadovat více času nebo nový přístup. Dobré je také nebát se změn a experimentovat.“ Samozřejmě, že vše usnadňuje vstřícný přístup partnera, ale i tady platí výše uvedené.

Strategický plán: 8 kroků k vlastní kráse


1. Úsměv prosím!

I když máte dojem, že vážně nic nestíháte, rozhodně věnujte pár minut důkladné zubní hygieně. Proč? Základem krásy je krásný úsměv a k tomu zdravé zuby rozhodně patří!
úsměv
Osvědčený trik:
Máte pocit, že v té každodenní honičce nemáte k úsměvu důvod? Usmívejte se na sebe do zrcadla! Klidně hned po tom, co si vyčistíte zuby. Jednak si tak zkontrolujete, zda je máte skutečně čisté, jednak dává tento mechanický pohyb do usměvavé grimasy mozku signál, že je vše „v pohodě“. Tato pohoda se pak zpětně dostává do psychiky.

2. Vlasy – koruna krásy

Ano, vlasy po porodu, to je velké trápení mnoha maminek. Některým začnou vlasy intenzivně padat, jiným zřídnou, celkově jsou slabé a bez lesku. Je to přirozená reakce na prudké hormonální změny v organismu a nezbývá než trpělivě čekat, až se situace uklidní. Mezitím ale nepřestávejte o vlasy pečovat vhodnou kosmetikou, nechte si vlasy zastřihnout a osvoboďte je od zničených konečků. Pokud ale není vysloveně vaše přání nebo styl ostříhat se nakrátko, zůstaňte u polodlouhých vlasů. Pokud problémy s vlasy přetrvávají dlouho, konzultujte to s trichologem.
vlasy

3. Být fit a v kondici

Pro spokojený intimní život i pro každodenní fungování maminky je důležité, aby byla v co nejlepší fyzické kondici. Každodenní procházka v parku v délce 1-2 hodin zajisté prospěje každému. Ještě lepší je nějaká forma cvičení, díky kterému budete fit i s dětmi. „Vliv pravidelného sportování je u čerstvých maminek často podceňován, bývá jim tvrzeno, že s dítětem a kolem něj se tak jako tak naběhají dostatek, takže sport vlastně nepotřebují,“ uvádí Mgr. Petra Štarková. „Často je tomu však opačně – právě u osob, které celé dny tráví zvedáním a nošením dítěte, dochází bez doplňkového sportu či rehabilitace spíše k rozvoji problémů se zády či klouby než ke zvýšení kondice. A drobné zdravotní obtíže, často nedostatečně léčené, jsou samozřejmě potom dalším faktorem, který maminkám velmi často brání v aktivnějším životě, včetně sexuálního.“
cvičení

4. Narovnejte se

Řeč těla mluví jasně – když toho máte „na hrbu“ hodně, hrbíte se. Jakmile si tedy uvědomíte, že už se zase hrbíte, narovnejte se! Vypnutá hruď signalizuje také sebevědomí, zároveň však lepším držením těla vyhovíte své páteři a zádovému svalstvu. Obojí dostává zabrat, jak se zvyšuje hmotnost miminka, které neustále zvedáte (a budete zvedat do chvíle, než začne samo chodit).

Tip redakce:
Když vypnete hrudník, ramena dejte dolů a podsaďte pánev (opticky to vypadá, že stáhnete hýždě dolů a jakoby dovnitř). Prospívá to jak zádům, tak i vnitřním orgánům, uloženým v dutině břišní.

5. Kila dolů? Ano, ale s rozumem

Poporodní kila se často obtížně shazují. Ovšem jde to i tehdy, když kojíte, jen na to musíte jít trpělivě a s rozumem. Neodbývejte se, dopřejte si rozmanitou stravu bohatou na vitaminy a minerální látky, kombinujte zdravý jídelníček s pohybem. Pokud zjistíte, že vám některé látky chybí, po konzultaci s lékařem zvyšte jejich příjem pomocí doplňků stravy, vhodných pro kojící ženy.
po porodu

6. Líčení? Proč ne?

Jestliže jste byla před porodem zvyklá se každodenně líčit, asi budete tuto svoji kosmetickou rutinu postrádat. Ale i ženy, které na to zvyklé nebyly nebo mají štěstí na velmi krásnou pleť bez výraznějších nedostatků, se aspoň občas chtějí zkrášlit líčidly. Kde ale vzít v tom kolotoči čas? Existuje několik typů líčení, když spěcháte, které zvládnete za 10-15 minut.

7. Seberealizace

I pro přitažlivý vzhled je podstatné, jak se maminka cítí spokojená ohledně vlastní seberealizace. A v tom se ženy významně liší. Některé absolutně uspokojuje starat se o miminko a o domácnost. Jiné však touží po seberealizaci prostřednictvím práce nebo svých koníčků. Potvrzuje to i expertka: „Je potřeba si zajistit odpočinek také po psychické stránce – věnovat se chvilku i něčemu jinému než péči o miminko nebo batole. Velkým pomocníkem v prevenci proti depresím a dalším psychickým onemocněním je pravidelný a častý kontakt s přáteli a možnost věnovat se koníčkům i v době rodičovské dovolené.“ Jakmile už si maminka s dítětem najdou vlastní denní režim, otevírá se prostor pro setkání s kamarádkou, oblíbenou aktivitu či pracovní seberealizaci. 
na dovolené

8. Dopřejte si dovolenou

Většina maminek se shodne, že „mateřská“ je rozhodně práce na víc než plný úvazek. A dokonce hrozí syndrom vyhoření nebo jiný psychický problém, pokud si nedáte zasloužený „oraz“. „Situace, kdy se matka (případně jiná osoba) stará mnoho týdnů, měsíců nebo let o děti bez možnosti odpočinku, mnohdy s velmi omezenými možnostmi kontaktů s přáteli nebo s lidmi vůbec, se sníženými, nebo i žádnými možnostmi realizovat své profesní ambice, něco dokázat, ovlivňovat výši rodinných příjmů, se může na její psychice velmi negativně podepsat. U žen i mužů na rodičovské dovolené je zvýšený výskyt jednak depresí, dále pak i sociálních fóbií, úzkostných poruch a dalších zdravotních problémů,“ vyjmenovává psycholožka. A proto: jeďte na dovolenou! Můžete vyrazit k moři nebo pod stan i s miminkem, přesně tak, jak to máte rádi!

Zdroj foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Eva Suchomelová ve spolupráci s expertem Mgr. Petra Štarková

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Expert z článku

Mgr. Petra Štarková
psycholožka a spisovatelka
5
"Show must go on!"

Nejčtenější články

Které chloupky bychom (ne)měli vytrhávat?

Tělo 18.října 2019 od Karolína Hornová

149 0


5 tipů, jak správně nanášet parfém

Tělo 11.listopadu 2019 od Lucie Ulmanová

182 0


Znáte potraviny, které neohřívat v mikrovlnce?

Tělo 8.října 2019 od Lucie Ulmanová

86 2

Vybrali jsme pro Vás

x