Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Fit maminka? Jde to i s dětmi!

Fit maminka? Jde to i s dětmi!

Fit maminka? Jde to i s dětmi!

13. července 2018 od Pavla Maříková

13. července 2018 3 minuty čtení
Připravil/a Pavla Maříková

Máte pocit, že s dětmi musí jít vaše kondice a myšlenky na pevné a silné tělo stranou? Přesvědčíme vás o opaku! I s dětmi můžete být fit a v kondici a v mnoha případech je do cvičení a sportování i zapojit.
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem
Mnohé maminky mají dojem, že ve chvíli, kdy se jim narodí děti, ztrácejí prostor, možnost, a mnohdy i právo na „svůj čas“. Přitom by to mělo být právě obráceně. I když máte malé dítě, je důležité si najít čas sama na sebe – nebo pro sebe. Jen tak budete v pohodě, spokojená a ne frustrovaná a vyčerpaná maminka. Určitě znáte úsloví „spokojená maminka = spokojené dítě“.  A sport a pohyb k péči o sebe určitě patří. Když budete v kondici, budete se lépe cítit ve vlastním těle, navíc odbouráte stres a vyplavené endorfiny vás nabijí dobrou náladou.

cvičení s kočárkem

Cvičení s kočárky

Velkým hitem posledních let je cvičení s kočárky, se kterým se můžete setkat na mnoha místech po celé České republice. Lekce jsou vhodné pro maminky s ukončeným šestinedělím, na věku miminka vlastně nezáleží – důležité je, abyste byla po porodu v pořádku a měla od lékaře zahájení cvičení schválené. Lekce probíhají venku, v přírodě, nejčastěji v parku a kombinují běh, prvky atletiky, posilování problematických partií, ale také strečink a různé cviky určené právě pro ženy po porodu. Lekce se prokládají i různými hrami a říkankami tak, aby cvičení bavilo i starší děti, které se do pohybu také často zapojí.

„Na cvičení s kočárky chodím s malou přestávkou již pátým rokem, tedy již s druhým dítětem,“ říká třicetiletá maminka Veronika. „Našla jsem si tu skvělé kamarádky, navíc jsem se díky cvičení dostala vždy po porodu rychle do kondice. Líbí se mi, že cvičíme venku na čerstvém vzduchu, děti nemusím odkládat do dětského koutku nebo složitě hledat hlídání. Je to geniální nápad – děti se provětrají, takže už nemusím na procházku, a já si zacvičím, takže místo večer ve fitku můžu trávit čas s manželem.“
 

Vyrazte na in-line brusle

Další možností, jak sportovat i s malým dítětem, je jízda s kočárkem na in-line bruslích. Jde spíše o sólo aktivitu, ale třeba se vám podaří přemluvit kamarádku, aby šla s vámi, a vy tak můžete strávit hezké odpoledne. Než však na brusle s kočárkem vyrazíte, měla byste si být jistá, že základy bruslení včetně brždění ovládáte na 100 % i bez kočárku. Kočárek by vám nikdy neměl dodávat jistotu stability nebo pocit, že díky ruční brzdě zastavíte kdykoliv. „Bruslení jsem si zamilovala, když mojí dcerce bylo asi půl roku, a trávili jsme tak spolu akční odpoledne. Ona spinkala v kočárku, já jsem si dala trénink. Dnes je Janičce již pět let a tahle záliba nám vydržela dodnes – akorát s tím rozdílem, že na bruslích jsme už obě dvě,“ směje se pětatřicetiletá Tereza.

běhání s dětmi

Proběhněte se

Schválně, kolikrát jste za poslední dobu svým dětem řekla: „Běž se proběhnout“? Změňte to a říkejte: „Pojďme se proběhnout!“ Všimněte si, že i velmi malé děti spíš místo chůze vlastně stále běhají. Běhejte s nimi. Procházku pojměte stylem indiánské chůze – tedy kombinací běhu a chůze. Například dvacet kroků ujděte a dvacet kroků dejte během. Jako cíl si dejte nějaké hezké místo, např. hřiště, a děti nezapomeňte odměnit nějakou drobnou odměnou.  Postupně můžete vzdálenost, kterou uběhnete, prodlužovat.
 
Tip redakce:
Děti správně motivujte, ale nepřetěžujte.  Dobrý věk pro začátek vašeho společného běhání je cca 5 let, ale zpočátku se držte zpátky a běhejte s dítětem krátké trasy, maximálně cca 1 km.

 

Motivujte děti příkladem

S ještě většími dětmi máte mnohem víc možností. Sice už není k dispozici tolik organizovaných aktivit, které jsou přímo určeny pro rodiče s dětmi, ale i takové se najdou. Jednou s posledních novinek jsou outdoorové tréninky pro rodiče s dětmi, které jsou vedeny dvojjazyčně (anglicko-česky), takže kromě pohybu a společného cvičení si jak dospělí, tak i děti zažívají angličtinu přirozeným způsobem a bez stresu. „Myslím si, že děti nejvíce motivuje vidět sportovat své rodiče. A to odmalička. Pohyb pak berou jako přirozenou součást života a mají k němu úplně jiný vztah než spolužáci, kteří vidí rodiče maximálně tak na gauči u televize nebo maminku u plotny,“ dodává k tomu Renata, sama maminka tří dětí. Konečně venku si můžete zacvičit společně i sami – chce to jen překonat možná drobný stud, který je ale úplně zbytečný.

cvičení s dětmi

Desatero pro „fit“ maminky s dětmi

  1. Cvičení by mělo být zábava, a to jak pro vás, tak i pro vaše děťátko. Už dávno neplatí, že pokud chcete cvičit, musíte řešit i hlídání.
  2. Ve dvou (a více) se to lépe táhne. Spojte se proto při cvičení s dalšími maminkami. Vy můžete společně cvičit, motivovat se a podporovat a vaše děti si budou spokojeně hrát.
  3. Pokud se sportem začínáte – cvičte s trenérem nebo cvičitelkou. Správně vás povedou a budou vás motivovat.
  4. Vytvořte si plán cvičení a odměňujte se za jeho dodržování.
  5. Ruku v ruce na cestě za krásným tělem společně se cvičením stojí také správná strava. Nejen na léto ji odlehčete a zařaďte více zeleniny a ovoce.
  6. Cvičení přizpůsobte své kondici a nepřehánějte to. Většina maminek se hned ze začátku snaží co nejrychleji zbavit se poporodních kil. A to může snadno vést z vyhoření. Raději postupujte po malých krůčcích.
  7. Nezapomínejte na relax a odpočinek.
  8. Jednou za měsíc vyzkoušejte novou sportovní aktivitu. Třeba najdete tu, která vás chytne na celý život.
  9. Motivujte se – zapojte se do sportovních výzev nebo si svou vlastní výzvu vytvořte sama. Dáte za měsíc 50 naběhaných kilometrů? Ujedete za víkend 70 km na kole? Budete cvičit každý večer posilovací cviky na břicho a postupně navyšovat zátěž? Je to jen na vás …
  10. A zapomeňte na výmluvu, že s miminkem máte pohybu dost – jde o pohyb jednostranný a nevyvážený. Pokud chcete opravdu zhubnout a být v kondici, chce to cílený komplexní trénink se správným vedením.

Zdroj foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Pavla Maříková

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

Bolavá záda? Ulevte jim!

Tělo 15.září 2018 od Eva Suchomelová

172 0


„Nezdravé“ potraviny, které byste měla jíst!

Tělo 8.září 2018 od Pavla Maříková

257 0


Co o vás řekne barva laku na nehty?

Tělo 21.října 2018 od Helena Hladíková

83 0

Vybrali jsme pro Vás

x
Využijte výhodných cen Teta klubu.
Přihlaste se.