Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Pánevní dno: Správnou péčí se vyhnete mnohým potížím

Pánevní dno: Správnou péčí se vyhnete mnohým potížím

Pánevní dno: Správnou péčí se vyhnete mnohým potížím

14. srpna 2019 od Eva Šarfová

14. srpna 2019 4 minuty čtení
Připravil/a Eva Šarfová ve spolupráci s expertem Bc. Eva Mackanič

Nechtěný únik moči, chronické gynekologické potíže, bolesti v bedrech, neplodnost nebo bolestivé pocity při sexu. To jsou problémy, jejichž příčinou mohou být oslabené svaly pánevního dna.
Z pohledu fyziologie je pánevní dno soubor příčně pruhovaných svalů, které tvoří jakousi mísu, v níž jsou uložené orgány, jako jsou například tlusté střevo, močový měchýř a močová trubice, děloha a vaječníky. Je nutné je neustále aktivovat a posilovat. Jinak slábnou a přestávají plnit svou funkci.
 

Ženy v ohrožení

Potíže související s oslabeným pánevním dnem se nevyhýbají ani mužům, ale zdaleka nejsou tak časté jako u žen. Nejvíce jsou přitom ohroženy ženy v těhotenství a po porodu, kdy jsou na svaly pánevního dna zvýšené váhové nároky. Škodí například také zvedání těžkých břemen, sedavý způsob života a nadváha. Trpí i mnoho žen ve vyšším věku, a to kvůli úbytku estrogenu v klimakteriu, který způsobuje ztrátu elasticity svalů. Dobrou zprávou je, že pro své zdraví můžete hodně udělat. Péče o tělo je proto na prvním místě.
cvičení na pánevní dno

Bez pohybu to nepůjde

Aby mohl každý sval našeho těla plnit svoji funkci, je nutné ho pravidelně posilovat. Pánevní dno není žádnou výjimkou. „Je součástí pohybového a opěrného systému, což znamená, že pokud má žena pravidelný pohyb, kde zapojuje svaly celého těla, a umí správně dýchat do bránice, pánevní dno bude udržovat v kondici,“ říká fyzioterapeutka Eva Mackanič. Vhodné jsou například rychlá chůze, jogging, plavání, jóga nebo pilates. Důležité je také cílené cvičení zaměřené přímo na posílení svalů pánevního dna. Známé jsou například Kegelovy cviky, jež jsou založeny na vnitřním stahu svalů pánevního dna. Můžete je cvičit preventivně, ale jsou velmi účinné i tehdy, kdy už se problémy s povolenými svaly pánevního dna přihlásí.

Kdy jít k lékaři?

Nejčastějším problémem, který je spojen s oslabením pánevního dna, je nechtěný únik moči. Je potřeba začít jej řešit hned při prvních projevech. Odhoďte proto stud a svěřte se praktickému lékaři nebo ještě lépe gynekologovi. Ten vám může doporučit odborné vyšetření a případně vás nasměrovat k fyzioterapeutovi. Následně je třeba zohlednit při výběru cviků váš stav. „Počítejte s tím, že máte-li problém s dysfunkcí pánevního dna, je nutné cvičit každý den po dobu nejméně 3 měsíců nebo do doby, kdy ucítíte zlepšení. Pro udržení kondice svalů pánevního dna pak následně stačí cvičit 2-3x týdně,“ dodává fyzioterapeutka.
Tip redakce:
Víte, že super potravinou pro zdravé močové ústrojí jsou dýňová semínka? Jejich konzumace může být vhodným doplňkem posilovacích cviků. Doporučená denní dávka je 25 až 50 gramů. Jezte je jen tak, posypte si jimi salát nebo si je přidejte do müsli a jogurtu. Dejte si například
Allnature Dýňové semínko loupané (koupit v e-shopu). 
stud stranou

Stud stranou

Než se výsledky cvičení dostaví, neobejdete se bez vhodných hygienických pomůcek. V lehčích případech se můžete spolehnout na Always Discreet Inkontinenční Intimky Long (koupit v e-shopu), v případě většího úniku moči je vhodné používat například Bella Control Discreet Normal urologické vložky (koupit v e-shopu). Víc než kdy jindy je třeba dbát na intimní hygienu, a to nejen ráno a večer, ale i v průběhu dne. Hodí se k tomu například Chilly Delicate Pocket intimní ubrousky (koupit v e-shopu), které se díky praktickému balení vejdou do každé kabelky. 
 

TIP: Širokou nabídku produktů pro intimní hygienu najdete i na e-shopu Teta drogerie (pokračovat na e-shop)

Připravil/a pro vás Eva Šarfová ve spolupráci s expertem Bc. Eva Mackanič

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Expert z článku

Bc. Eva Mackanič
fyzioterapeutka
"Důležitá je rovnováha mezi pohybem a relaxací."

Nejčtenější články

4 triky, jak hubnout, když je vám přes čtyřicet

Tělo 21.srpna 2020 od Pavla Maříková

0 0


Trvalé odstranění chloupků: Je to napořád?

Tělo 7.září 2020 od Jana Kantorová

0 0


Pigmentové skvrny na rukou: 6 tipů, jak se jich zbavit

Tělo 13.září 2020 od Jana Kantorová

0 0

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít