Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Jak mít konečně ploché břicho? Zkuste jednoduchý trik.

Jak mít konečně ploché břicho? Zkuste jednoduchý trik.

Jak mít konečně ploché břicho? Zkuste jednoduchý trik.

27. září 2022 od Eva Karlová

27. září 2022 2 minuty čtení
Připravil/a Eva Karlová

Své břicho řeší každá žena. A většina z nás by ho ráda měla rovné a ploché. Proč chce ploché břicho správný dech, a ne sklapovačky? O plochém břiše jsme si povídali s trenérkou Zuzanou Bičíkovou ze studia Vnímej své tělo.
Mnoho lidí si myslí, že mít ploché břicho je naprosto nedostižný sen. Jen hrstka vyvolených ho má bez práce. Většina se musí opravdu snažit. Ať už správnou životosprávou, vhodně zvoleným jídlem, či dokonce cvičením. Jenže pokud jste si mysleli, že stačí každý den udělat 50–100 sklapovaček, pak jste na velkém omylu. Pokud totiž vaše břišní svaly nejsou opravdu ve výborné kondici, pak místo břicha budete při tomto cvičení trápit svaly na zádech. Jak správně posilovat střed těla a získat pevné břišní svaly a ploché břicho jen pouhým dechem, jsme zjišťovali u trenérky Zuzany Bičíkové.

Co děláme při cvičení břicha špatně?

Většina lidí cvičí špatně. Stále mají v hlavě, že čím víc opakování jednoho cviku zvládnou, tím vypracovanější bříško budou mít. Jenže z vlastních zkušeností vím, že to je nikoli o kvantitě, ale o kvalitě. A hlavně je to hodně o dechu,“ vysvětluje trenérka Zuzana Bičíková. A dále dodává: „Když se lidé naučí správně dýchat, aktivovat tělesné jádro neboli CORE, nejenže už nebudou muset břicho jinak posilovat, ale také přestanou přetěžovat bedra a nebudou je bolet záda.“

Proč není dobré dělat sedy lehy?

Tyto cviky bych vysloveně zakázala. Ještě nesmím zapomenout na sklapovačky a také cvik, kdy si lehnete na zem, zaháknete nohy za žebřiny nebo topení, vůči kterému se pak zvedáte,“ vyjmenovává trenérka cviky, které nám škodí. Proč? „Ten, kdo nemá zpevněné tělesné jádro, se tím zbytečně ničí, protože tahá cviky zády, z čehož bolí i krční páteř,“ říká Zuzana Bičíková. Přitom stačí nastavit se do správné pozice a dýchat.

Jak tedy správně dýchat?

Je dobré si nejdříve uvědomit, že máme tři typy dechu:

1. Klidové dýchání – jedná se o dýchání při spánku nebo odpočinku, kdy přirozeně dýcháme do břicha.
2. Krizové dýchání – při něm dýcháme do ramen. Automaticky k němu přecházíme, když jsme ve stresu nebo v nebezpečí a často při něm i nevědomky zůstaneme. Jenže ono hodně zatěžuje trapézové svaly, z čehož pak vznikají bolesti hlavy, migrény a bolesti krční páteře.
3. Brániční dýchání – je to, o které nám jde. Nadechujeme se při něm do hrudního koše, ale ne do horní části, nýbrž do spodních žeber, která se díky tomu roztahují. Při výdechu se pak bříško automaticky zatáhne.

Stačí tedy obyčejný dech k tomu, abychom měli ploché břicho?

Břicho je střed těla, kde se sbíhají všechny dráhy těla a při chůzi i sedu by mělo být břicho lehce aktivní. Když do svého běžného života zařadíme brániční dýchání, začnou se posilovat vnitřní svalové vrstvy, které sice navenek nejsou vidět, ale bez kterých nic nefunguje. Lidé často posilují vršek a touží mít pekáč buchet, ale tím obcházejí posílení tělesného jádra a bez jádra nemůže být obal,“ vysvětluje princip dýchání a hubnutí břicha odbornice.

Jak se dá poznat, že máme zpevněné tělesné jádro?

Vyzkoušejte si jednoduchý balanc na jedné noze. Jakmile ho neudržíte, je to znakem slabého tělesného jádra. Lidé to také poznají na tom, že je často bolí bedra. Při posílení tělesného jádra najednou dojde ke vzpřímení celé postavy. Naučíte se opírat do nohou, tělo začne celkově fungovat a celá postava vypadá jinak. Navíc se zapojí i spirální svalový řetězec, který vede od malíčku na noze až po uši,“ prozrazuje Zuzana Bičíková.

Proč neustále řešíme, jaké máme břicho?

„Určitě tam svoji roli hraje estetická stránka, ale u žen jde i o symbol mateřství. V břišní dutině jsou navíc všechny orgány a procházejí tudy všechny svalové řetězce. Jde tedy o střed těla, kde se vše spojuje. V Japonsku se břichu říká harazdroj životní síly. Možná si tak podvědomě uvědomujeme, že když břicho nefunguje, chybí nám rovnováha klidu a pohybu,“ prozrazuje zajímavosti o břiše Zuzana  Bičíková.

Vyzkoušejte:

Dýchejte a zapojte CORE

Lehněte si na záda. Vypodložte si hlavu, aby vám nepadala. Pokrčte si nohy. Položte si ruce na břicho, abyste nastartovali klidové dýchání. Dejte si ruce na spodní žebra a s nádechem se snažte žebra roztáhnout do stran – ruce se vám roztahují do šířky. Pozor, nesmějí se vám zvedat ramena. Následuje výdech, kdy se ze sebe snažíte dostat všechen vzduch. Zpočátku pomáhá vydechovat ústy a nahlas říkat „ššššš“. Ucítíte, jak se bříško začne stahovat. Na konci výdechu je ještě dobré aktivovat svaly pánevního dna, kdy stáhnete močovou trubici a střed těla lehce dovnitř. Když se naučíte správně dýchat vleže, můžete začít trénovat vsedě, vestoje a postupně i při chůzi či pohybu.
Tip redakce:
Čím ještě můžete podpořit hubnutí v oblasti břicha?

1.Dbejte na správný pitný režim – vodou se z těla odplavují toxiny. Když pijete dostatek vody, tělo není zavodněné. To znamená, že je lehčí. Mějte vždy na stole nebo při sobě láhev s vodou, třeba 
Rajec Pramenitá voda nesycená (koupit v e-shopu).
2. Zařaďte do jídelníčku bílkoviny – bílkoviny udrží vaše tělo syté a plné energie. Navíc také zamezí hladu a chutím.  Zkuste třeba Jim Jerky Prémiové sušené maso krůtí (koupit v e-shopu).
3. Nebojte se vlákniny – opět, zamezí hladu, a navíc ještě vyčistí vaše střeva a zrychlí metabolismus, což opět vede k ploššímu a hubenějšímu břichu. Doporučujeme 
Topnatur 100 % originální psyllium indickou vlákninu (koupit v e-shopu).

Foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Eva Karlová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

[CMSAbstractTransformation.DataBind]: Object reference not set to an instance of an object.
Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

x
Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít