Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Zpevněte střed těla: Zbavte se bolestí hlavy, zad a kloubů!

Zpevněte střed těla: Zbavte se bolestí hlavy, zad a kloubů!

Zpevněte střed těla: Zbavte se bolestí hlavy, zad a kloubů!

28. ledna 2022 od Petra Lamschová

28. ledna 2022 3 minuty čtení
Připravil/a Petra Lamschová

Posilujete, sportujete, ale přesto máte problémy se zády, bolí vás často hlava, klouby nebo se tu a tam zraníte? Zapracujte na hlubších svalech těla a vše překvapivě brzy zmizí. „Posilujte svůj střed těla, takzvaný core, a vytvoříte tělu stabilní oporu pro super postavu i zdraví,“ radí trenérka Petra Munduchová.
Cvičí:
trenérka
Petra Munduchová
www.vnimejsvetelo.cz
Pokud se chcete cítit dobře fyzicky i psychicky, zbavit se bolestí hlavy, zad nebo kloubů, je důležité porozumět svému tělu. Aby mohlo dobře fungovat, je nutné rozvíjet svou vnitřní inteligenci, která je uložena ve středu těla. To vše lze aktivovat správnými cviky. Jak aktivovat a zpevnit střed těla, tzv. core?

1. Pozice „mimina“

Lehněte si na záda a zvedněte dolní končetiny, ideálně do pravého úhlu, ruce vytáhněte směrem ke stropu a představujte si, že držíte velký balon. Záda srovnejte s podložkou, krční páteř je v prodloužení, trapézy uvolněné, ramena a lopatky stabilizované a třísla uvolněná. Nadechněte se směrem do šířky spodních žeber a s výdechem je jemně sklopte dolů tak, aby se bedra přiblížila k podložce. Na konci výdechu jemně zapojte pánevní dno. V pozici setrvejte 1 minutu.

Opakujte 10x.

Pozor na: Prohýbání se v bedrech, přetěžování trapéz při vytahování ruky za hlavu, přitahování ramen k uším a hlavy v záklonu.
 

2. Podpor na boku

Lehněte si na bok a pokrčte loket pod rameno. Zapřete se o koleno spodní nohy a s výdechem zvedněte boky nahoru, páteř musí být v jedné přímce. Nadechujte se do šířky hrudníku a s výdechem stahujte spodní žebra směrem k pupíku a na konci výdechu zapojte pánevní dno. Takto dech udržujte po celou dobu cviku.

Opakujte 8x a poté vystřídejte strany.

Pozor na: Prohýbání se v bedrech a padání boků dolů k zemi.

3. Výdrž na boku

Lehněte si na bok, loket si položte pod hlavu. Vytáhněte se do temene hlavy, hlava je v prodloužení páteře. S výdechem vytáhněte nohy pár centimetrů nahoru. Ramena udržujte stažená od uší. Aktivujte správné dýchání a v pozici setrvejte 1 minutu, poté vystřídejte strany.

Pozor na: Prohýbání se v bedrech, sklopení a předsazení hlavy dopředu, zaklánění a předklánění.

4. Podpor s odlepováním kolen od země

Přejděte do pozice podepření s koleny na zemi, špičky chodidel nechte zapřené o zem. Hlídejte si lokty pod rameny. Vytahujte se za temenem hlavy a za patami. Klíční kosti jsou otevřené, ramena a lopatky stažené od uší směrem k hýždím. Aktivujte dýchání a s každým výdechem odlepte centimetr od země jedno koleno.

Opakujte 12x.

Pozor na: Zvedání ramen k uším, prohýbání se v bedrech a „padání“ spodních žeber dolů.

5. Výdrž ve vzporu s přenášením váhy dopředu/dozadu

Při pozici prkna (vzporu) udržujte dlaně pod rameny, vytáhněte se do temene hlavy a za patami, ramena nechte s lehkostí stažená směrem k hýždím. Bráničně dýchejte! A pak se o centimetr posuňte více za temenem hlavy a poté naopak o centimetr zpět za patami.

Opakujte přibližně 10x dopředu a pak dozadu.

Vyvarujte se: Prohýbání se v bedrech, padání spodních žeber dolů k zemi, přitahování ramen k uším

6. Statická pozice loďky

Vytáhněte se ze sedacích kostí, roztáhněte ruce do šířky a s výdechem nejdříve zvedněte jednu nohu a poté druhou. Záda nechte vytažená za temenem hlavy, chodidla by měla být na úrovni ramen či obličeje. Zhluboka dýchejte a na konci výdechu aktivujte pánevní dno. V pozici setrvejte zhruba 30 vteřin až 1 minutu.

Opakujte 10x.

Vyvarujte se: Bolesti zad, podsazování pánve.

Jak podpořit své snažení:

Připravil/a pro vás Petra Lamschová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

[CMSAbstractTransformation.DataBind]: Object reference not set to an instance of an object.
Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

5 minut pro štíhlá stehna: 7 cviků, které nebolí

Tělo 5.května 2022 od Petra Lamschová

0 0



5 tipů, jak vyčistit okna, aby na nich nebyly šmouhy

Tělo 18.března 2022 od Martina Hrušková

0 1

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít