Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Hubněte rychleji: Nastartujte svůj metabolismus

Hubněte rychleji: Nastartujte svůj metabolismus

Hubněte rychleji: Nastartujte svůj metabolismus

3. ledna 2021 od Tereza Špačková

3. ledna 2021 3 minuty čtení
Připravil/a Tereza Špačková ve spolupráci s expertem Veronika Benešová

Zdá se vám, že váš metabolismus už není v nejlepší kondici a cesta za hubenějším já je o to obtížnější? Možná jen volíte špatné potraviny nebo nesprávný pohyb. Malé změny mohou znamenat velký rozdíl. Víme, co podpoří vaše úsilí zhubnout a pomůže vám shodit přebytečná kila.
 Zrychlete svůj metabolismus několika způsoby:


1. Efektivní jídelníček

Zapracujte na jídelníčku a pokuste se zříci se cukru nebo ho alespoň výrazně omezit. Neustálá chuť na něco sladkého se snadno osvojí, ale pravidelným příjmem cukru si můžeme vybudovat závislost. A ta pak v krátké době negativně ovlivní hodnotu našeho BMI.
začátek je ve stravě
Ke štíhlejšímu já vám dopomohou vhodně zvolené potraviny, které urychlují metabolismus:
  • Zařaďte do svého denního příjmu více bílkovin. Trávení bílkovin je pro tělo komplikovanější proces a spotřebujete při něm až o 30 % více energie, než je tomu například u sacharidů.
  • Jezte kořeněná jídla obsahující chilli nebo zázvor. Tělo totiž musí na jejich trávení a také na ochlazení organismu vydat více energie.
  • Vhodné je zvýšit příjem vody, což navozuje pocit plnosti.
  • Pozitivně působí kofein a zelený čaj, které pomáhají tělu spalovat tuk.
  • Standardní tuk v kuchyni vyměňte za kokosový olej. Kromě přínosů pro vaše zdraví je kokosový olej Allnature panenský BIO (koupit v e-shopu) lépe stravitelný než například máslo, a navíc má také dobrý vliv na činnost metabolismu.
 

TIP: Jídelníček sestavte z kvalitních a zdravých potravin. V Teta drogerii nabízíme široký sortiment potravin pro zdravý životní styl (přejit do e-shopu).

2. Vyberte ten správný pohyb

Pokud jste během posledních měsíců odsouvali pohybové aktivity na druhou kolej, zkuste se pomaličku vracet k aktivnějšímu já. „Pravidelný pohyb by měl být součástí našeho života za každou cenu. Člověk by si měl pohyb zautomatizovat třeba jako čištění zubů, je to něco, co je potřeba dělat na denní bázi. Já vždycky říkám svým klientům, že se počítá každý pohyb, takže se nemusíte bát, že musíte běhat denně maraton,“ říká osobní trenérka a instruktorka skupinových lekcí Veronika Benešová.
 

Osobní trenérka Veronika doporučuje:

  • Před snídaní se projděte na čerstvém vzduchu.  
  • Omezte výtah a začněte chodit po schodech.
  • Auto vyměňte za kolo.
  • Dělejte menší nákupy, ať musíte do obchodu častěji.
  • Snažte se denně ujít alespoň 10 000 kroků.
spalujte pohybem například během
Co se sportu týče, nejefektivnější způsob, jak probudit a zrychlit metabolismus za krátký čas, je intervalový trénink. „Volte tzv. HIIT (high intensity interval trainings – vysoce intenzivní intervalový trénink). Stačí 20-30 minut 3x týdně, kdy vydáte maximální úsilí. Nastavte si stopky a střídejte krátké intervaly cvičení s intervaly odpočinku (např. 20 sekund děláte angličáky a 10 sekund odpočíváte, pohyby střídejte). Pokud nemáte v hlavě zásobárnu cviků, vyzkoušejte krátké sprinty nebo výběhy do schodů. Tenhle typ tréninků naprosto změní vaši fyzickou úroveň a tělesnou kompozici za velmi krátký čas, a navíc je silně návykový!“ říká Veronika.
Jestli se sami nedonutíte k žádné činnosti, vyzkoušejte skupinové lekce nebo využijte služeb osobního trenéra. Skupina vás namotivuje mnohem víc než vy sami a trenér vám pomůže správně nastavit trénink s ohledem na vaši aktuální fyzickou zdatnost a cíle,“ doplňuje.

3. Psychika jako podpůrný element

Důležité je nemít výčitky a netrápit se malými prohřešky, které jste již učinili. Psychická rovnováha je velmi důležitá a pomáhá při udržení motivace. Po dobře odvedené práci se nezapomeňte odměnit něčím, co máte rádi. Dopřejte si odpočinek, uvařte si bylinkový čaj TEEKANNE Spánek a nervy, bylinná směs (koupit v e-shopu). Při hubnutí je potřeba myslet na dostatek spánku. Chybějící spánek se během dne projeví zvýšeným apetitem, především konzumací potravin, které jsou plné sacharidů, a tudíž zárukou rychlé energie. Bez kvalitního spánku si narušujete hormonální rovnováhu, důsledkem jsou pak zpomalení metabolismu, nárůst zadržované vody v těle a problémy s trávením – tedy zácpa nebo průjem.
udržte se v duševní pohodě
Tip redakce:
Pokud vás trápí zadržování vody, zařaďte do svého pitného režimu nápoj ze šumivých tablet
Kneipp Odvodnění (koupit v e-shopu). Tablety obsahují také kofein, který pomůže s nastartováním metabolismu.

Připravil/a pro vás Tereza Špačková ve spolupráci s expertem Veronika Benešová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Expert z článku

Veronika Benešová
osobní trenérka a instruktorka skupinových lekcí
"Z pohybu si může úplně každý udělat lásku na celý život, pokud najde, co ho opravdu baví."

Nejčtenější články

15 minut pro sexy zadek

Tělo 11.března 2021 od Lea Kotková

0 0


Barvení vajíček: Rychle, netradičně a efektně!

Tělo 21.března 2021 od Vanda Vízková

0 0


Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít