Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Obličej Obličejová jóga: Domácí lifting, který funguje

Obličejová jóga: Domácí lifting, který funguje

Obličejová jóga: Domácí lifting, který funguje

2. února 2018 od Karolína Hornová

2. února 2018 4 minuty čtení
Připravil/a Karolína Hornová

Vyhladit vrásky a zpevnit kontury obličeje zcela zdarma díky pravidelnému cvičení? Pomocí cviků, inspirovaných japonskými metodami, je to možné. Připravili jsme pro vás základní pravidla procvičování obličeje i pár cviků, které zvládne každý.
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem

Vrásky vás dělají starší, ale i smutnější

Vrásky nejsou jen přirozenou známkou stárnutí, ale mohou i za to, že na své okolí působíte jinak, než byste chtěli. Zuzana Ondrisová, která vede kurzy obličejové jógy a napsala o této metodě i elektronickou knihu, vysvětluje, proč s touto metodou sama začala: když se po mateřské vrátila do práce, kolegyně se jí zeptala, zda nemá problémy, protože vypadá smutně a ustaraně. Zuzanu to velmi překvapilo, protože byla v životě spokojená a šťastná.

Tato zkušenost ji přiměla se podívat do zrcadla a zhodnotit situaci: za smutný, strhaný výraz mohly vrásky. Ty často vznikají v místech kolem rtů a nad kořenem nosu, kde pak tvoří zamračený výraz. Zbavit se vrásek byste neměly pokládat za marnivost – proč vypadat staře nebo ustaraně, když se cítíte mladě a šťastně?


Které partie procvičovat?

Nejčastějšími příznaky stárnutí, kvůli nimž člověk působí unaveně a smutně, jsou hluboké mimické vrásky nad kořenem nosu, nosoretní vrásky (které tvoří dojem povislých koutků), povadlé kontury obličeje (především v oblasti hrany čelistí), ochablé či propadlé tváře a padající horní víčka (která působí unaveně). Za tyto problémy mohou z velké části ochablé obličejové svaly. Jako každé jiné, i tyto lze procvičovat, posilovat a protahovat tak, že se vytvarují a vrásky nad nimi se vyhladí, případně se zpevní kontury. (Nejvíce patrný je tento efekt právě ve zmíněné oblasti na hraně čelisti.)

Na všechny tyto problémy nabízí obličejová jóga řešení v podobě cviků, jež popisujeme na konci článku. Celá škála zahrnuje přes dvacet cviků, ale ideální je vybrat (třeba s pomocí odborníka) ty, které budou pro vás nejúčinnější a které budete mít čas a chuť cvičit opravdu dvakrát denně – ráno a večer. Cviky není těžké ovládnout, důležitá je právě poctivost provádění a pravidelnost.

obličejová jóga

Cvičení, které omladí i zlepší náladu

Důležité je vždy procvičit celou sestavu, a pokud budete mít více času, zařadit i další cviky, které běžně neděláte. Obličejová jóga vychází z obličejové gymnastiky a inspiruje se východním cvičením, tedy klasickou jógou nebo třeba taiči. Ideální je, pokud se na cvičení můžete plně soustředit a uvolnit se. Cviky provádějte důsledně a svaly vždy nechte pár vteřin zaťaté jako při klasické józe nebo při pilates. Nezapomínejte pravidelně dýchat. Po odcvičení všech cviků pak můžete pleti dodat navíc výživu v podobě pleťového krému, který účinky jógy ještě znásobí.

Cvičit můžete večer před usnutím a ráno po probuzení, ale když nestíháte, klidně i při sledování televize nebo třeba při řízení auta. Na začátku bude lepší se soustředit, ale jakmile si cviky osvojíte (i díky tzv. svalové paměti), bude už cvičení hračka. Příjemným vedlejším produktem je uvolnění, které po cvičení pocítíte. Oceníte ho především po náročném pracovním dni, kdy obličejová jóga dokáže i zahnat bolest hlavy a napětí v oblasti spánků, čela a šíje.


Základní sestava pro šťastný obličej

Výchozí pozice pro cvičení je zcela uvolněný obličej. Všechny cviky provádějte pokud možno tak, abyste nezatínali jiné svaly, než je při cviku potřeba. Především zpočátku si můžete pomoci rukama, abyste cítila, zda cvik provádíte dobře. Každý cvik opakujte pomalu desetkrát až dvacetkrát.


1. Horní víčka a oční okolí

Cvik posiluje kruhové oční svaly, rozjasňuje ochablá horní víčka a zpevňuje oční okolí. Hlavu mějte vzpřímenou, dívejte se před sebe. Ruce můžete volně položit, jako když se díváte do dálky proti slunci (palci na spánky, ukazováčky k hornímu okraji čela). Střídejte hluboký pohled dolů (víčka by měla být téměř zavřená a měli byste cítit napětí) a pohled co nejvíce kolmo vzhůru. V krajních polohách vždy pár vteřin vydržte. Dávejte pozor, abyste nekrčili čelo.
obličejová jóga

2. Okolí úst a tváře

Cvik posílí kruhový sval kolem úst, redukuje nosoretní vrásky a vyplní propadlé tváře. Procvičí i svaly na krku. Začněte se vzpřímenou hlavou a pohledem před sebe. Otevřete ústa, jako byste chtěli něco říct, a vtáhněte rty dovnitř – snažte se je co nejvíc přitisknout k zubům. V krajní poloze vydržte pár vteřin. Střídavě dělejte pohyb, jako byste se chtěli doširoka usmát, se rty stále přitisknutými k zubům. Můžete si pomoci prsty na lících – tím dohlédnete na to, abyste zbytečně nekrčili oční okolí.
obličejová jóga

3. Okolí rtů a čelisti

Doplňkový cvik k předchozímu redukuje kuřácké vrásky a posílí kontury čelistí. Opět se dívejte před sebe. Střídavě zatínejte ústa tak, jako byste je chtěli mít co nejvíce sevřené a přitisknuté k zubům. Rty by neměly být téměř vidět. Snažte se střídat rty v rovné poloze a mírně „naštvané“, s koutky dolů.
obličejová jóga

4. Čelo a obočí

Cvik procvičuje ploché svaly na čele, uvolňuje napětí nad kořenem nosu, redukuje vrásky na čele a pozvedne obočí. Začněte opět v poloze s uvolněným obličejem, dívejte se před sebe. Střídavě „vyvalujte“ oči, jako když jste překvapené. Dávejte ale pozor, abyste nezvedali obočí a nekrčili čelo. Můžete si pomoci dotykem ukazováčků uprostřed čela – neměli byste zaznamenat téměř žádný pohyb. V krajní poloze opět vydržte pár vteřin a střídejte s úplným uvolněním obličeje.
obličejová jóga

5. Protažení na závěr

Jako po každém cvičení i po obličejové józe byste se měli protáhnout. Snažte se celý obličej zatnout, jako když očekáváte velkou ránu – oči zavřete, „kam až to půjde“, rty stiskněte pevně k sobě a roztáhněte doširoka přes semknuté čelisti (můžete si pomoci zaťatými pěstmi v úrovni brady). Následně obličej uvolněte, „vyvalte“ oči a co nejdál vyplázněte jazyk. Opakujte pětkrát. Pak pomalu párkrát zakývejte hlavou k jednomu a ke druhému rameni, ale hlavu natočte a dívejte se přitom vnějším okem kolmo ke stropu, abyste protáhla i svaly na krku.
 

Zdroj foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Karolína Hornová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

Převislá víčka? Zamaskujte je!

Obličej 8.října 2018 od Eva Suchomelová

107 0


Zatočte se žlutými zuby! 3 zaručené přírodní metody

Obličej 6.listopadu 2018 od Anna Adlerová

188 0


Nedovolte svým rtům prozradit skutečný věk

Obličej 2.října 2018 od Eva Suchomelová

95 0

Vybrali jsme pro Vás

x
Využijte výhodných cen Teta klubu.
Přihlaste se.