Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Manuál: Připravte pokožku na sluneční paprsky

Manuál: Připravte pokožku na sluneční paprsky

Manuál: Připravte pokožku na sluneční paprsky

9. dubna 2017 od Eva Suchomelová

9. dubna 2017 4 minuty čtení
Připravil/a Eva Suchomelová ve spolupráci s expertem MUDr. Petra Samková

Zrádné dubnové slunce se může na naší pleti nepěkně podepsat. Pokud se budete řídit radami našich expertů, jak pokožku připravit na příliv slunečních paprsků, ušetříte si spoustu nepříjemností.
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem

Co potřebuje pleť po zimě

Celkově bývá pokožka po zimních měsících unavená a na první pohled zašedlá. V péči o ni byste se tedy měly soustředit na správné čištění a peeling. O tom, jak pleť správně čistit, jsme psali zde. „Peelingem zbavíte pleť odumřelých buněk, takže bude prozářená a bude lépe chytat první opálení,“ říká vizážistka Kateřina Krobová. „Při domácí péči opakujte peelingovou proceduru klidně i dvakrát týdně.“

Jarní péče musí zohlednit i dočasnou vyšší citlivost pleti, která tak reaguje na skokovou změnu venkovních teplot i o několik desítek stupňů Celsia. „Proto je třeba pokožku perfektně čistit, nejlépe u profesionálů. Velký pozor dejte na každodenní čištění pleti kartáčkem! Zbytečně tím pleť zatěžujete, a pokud trpíte akné, stav se může výrazně zhoršit,“ upozorňuje dermatoložka a primářka Kliniky estetické medicíny Petra Clinic, MUDr. Petra Samková.

Čím tedy můžete pleť vylepšit? „Dodejte nyní pleti hydrataci a výživu vitaminy E, A a C nebo čisté kyseliny listové v kapslích, které se nanášejí přímo na pokožku. Rozhodně pomůže kolagen a zavodnění povadlé pleti kyselinou hyaluronovou. Tu aplikuje lékař ve formě plazmaliftingu nebo tekutého liftingu. Tato metoda je velmi šetrná, přirozená, rychlá a s krásným výsledkem,“ vyjmenovává možnosti MUDr. Samková.

opálení


Pleť a první slunce

První krásné slunečné dny nás většinou vylákají ven. Ale pamatujte, že si pokožka potřebuje na slunce zvyknout postupně a první paprsky mohou být velmi intenzivní. Především tedy pobyt na přímém slunci dávkujte po kratších intervalech a často vyhledávejte stín. „Během jara se v pleti postupně utváří vlastní pigmentová bariéra a kůže už se vůči sluneční aktivitě umí částečně ubránit sama,“ vysvětluje Kateřina Krobová a dodává: „Můžeme ji však podpořit látkami, jako je betakaroten nebo antioxidanty, např. vitaminy C a E, zinkem, selenem atd.“

Samozřejmě lze pleti pomoci i metodami lékařské dermatologie, třeba v případě, že se chystáte na brzkou dovolenou v teplých krajích. To může být po zimě pro pokožku velký šok. „Doporučuji 2-4 týdny před dovolenou aplikovat do pokožky obličeje, krku, dekoltu a hřbetů rukou plazmalifting spolu s kyselinou hyaluronovou. Její množství závisí na typu a stavu vaší pleti, takže určitě bez osobní konzultace se neobejdete,“ uvádí MUDr. Samková jednu z možností a pokračuje ve výčtu: „Týden před dovolenou doporučuji pleť vyčistit speciální metodou bez „nípání“ a začistit laserovou sprchou, která do pleti ještě zapracuje kolagen s hedvábím. Pokud se bojíte poškození vlasů sluncem a mořskou vodou, určitě využijte ošetření vlasové mezoterapie, která dokáže vlasy nejen vyživit, ale navíc zablokuje v pokožce tvorbu látek, které mají na svědomí padání vlasů.“


Nezapomínejte na UV faktor

Jestliže se nechystáte do tropů, ale přesto chcete zodpovědně předcházet poškození pleti slunečními paprsky, můžete tak činit v rámci domácí kosmetické péče. „Vhodnou přípravou před prvním sluncem je i dostatečná a hloubková výživa pleti v podobě různých masek. Ať už zvolíte z obchodu nebo si ji vyrobíte doma, nikdy neuděláte chybu,“ radí Kateřina Krobová. Jakmile slunce začne svítit, rozhodně dbejte na ochranu pokožky sluneční kosmetikou. „Nezapomínejme po celé dny i mimo dovolenou používat UV faktor, a to i jako podklad pod make up. Vždy volte ten nejvyšší, tedy SPF 50,“ doporučuje MUDr. Samková.

Sluneční faktor by se měl používat celoročně, ale právě na jaře, v období prudkého nárůstu délky i intenzity slunečního záření, je to zapotřebí nejvíc. Mimo jiné i proto, že na to lidé po zimě často zapomínají. Ochranný faktor by měla obsahovat nejen vaše sluneční kosmetika, ale také další přípravky, určené pro použití ve dne. „Ve svém denním krému, make-upu nebo podkladové bázi byste měla mít ochranný faktor minimálně 25 SPF,“ jmenuje vizážistka Kateřina Krobová. „Pokud vyrážíte na dovolenou, volte faktor vzhledem k tomu, jaký jste fototyp (tzn. jak vaše pokožka reaguje na pobyt na slunci).“ Dermatoložka MUDr. Samková se s ní shoduje: „Dopřejte si kvalitní hydratační krém s UV, na něj můžete použít make-up stejné řady s ochranným faktorem a stejně během pobytu venku ještě přimazávejte – alespoň 3x za den. Na noc pleť řádně očistěte šetrnou pěnou a aplikujte výživu a krém podle doporučení odborníka, který se o vaši pleť stará.“

opálení


S.O.S. při spálení

Ačkoli znáte všechna opatření, přesto se někdy může stát, že se vám na jarním slunci pokožka spálí. „Každé spálení pokožce vadí. Následky se neprojeví hned, ale teprve po několika letech, kdy může dojít až ke vzniku melanomu. Proto se snažte takového stavu příště vyvarovat,“ upozorňuje Kateřina Krobová. Jak v takovém případě postupovat, aby se pleť co nejdříve zhojila? Opět máte několik možností. „Lze si dopřát speciální dermatologické ošetření pro spálenou pokožku,“ říká MUDr. Samková. „Lékař pak individuálně doporučí domácí péči, která je pro každého trochu jiná. Hlavně si pokožku chraňte nejen krémy, ale i stínem!“

Pro domácí péči je potřeba hlavně hydratovat. „Pokud ke spálení dojde, ošetřete pokožku chladivými a ošetřujícími prostředky, ideálně s obsahem panthenolu. Dobré je taky vypít hodně vody. Pokožku byste měly dobře hydratovat po každém slunění. To platí jak na jaře, tak i v létě,“ uzavírá Kateřina Krobová.

Připravil/a pro vás Eva Suchomelová ve spolupráci s expertem MUDr. Petra Samková

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Expert z článku

MUDr. Petra Samková
Specialista na klasickou a estetickou dermatologii
76
"Být krásná pro mě znamená cítit se ve své kůži."

Nejčtenější články

„Nezdravé“ potraviny, které byste měla jíst!

Tělo 8.září 2018 od Pavla Maříková

257 0


Bolavá záda? Ulevte jim!

Tělo 15.září 2018 od Eva Suchomelová

172 0


Co o vás řekne barva laku na nehty?

Tělo 21.října 2018 od Helena Hladíková

82 0

Vybrali jsme pro Vás

x
Využijte výhodných cen Teta klubu.
Přihlaste se.