Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Jak skloubit sport a jídlo v pracovním týdnu, abyste hubli?

Jak skloubit sport a jídlo v pracovním týdnu, abyste hubli?

Jak skloubit sport a jídlo v pracovním týdnu, abyste hubli?

12. srpna 2019 od Pavla Maříková

12. srpna 2019 3 minuty čtení
Připravil/a Pavla Maříková

Pět „time saving“ strategií, jak skloubit pohyb a zdravé jídlo i v běžném dni, kdy téměř nic nestíháte. Ověřeno redakcí!
Mnoho lidí se „vymlouvá“ na to, že v běžném pracovním týdnu cvičit nestíhá, a s jídlem to také není žádná paráda. Prostě není čas! Vše se pak snaží dohnat o víkendech nebo v létě na dovolené, což ale také není ideální. Tyto zvraty a extrémní výkyvy totiž nejsou pro tělo zdravé ani v jídle, ani ve sportu. Jak tedy začlenit zdravé jídlo a pravidelný sport do pracovního týdne, abyste hubli, popřípadě si váhu udržovali? Máme pro vás pět tipů, které vám v tom pomůžou.


1. Cvičte podle biorytmu

Zjistěte, zda jste spíše skřivan, nebo sova, a tomu přizpůsobte i čas cvičení, případně sportování. Pokud máte nejvíce energie po ránu, bude možná na zvážení, zda nevstat o hodinku dříve a jít si zaběhat nebo zacvičit do fitka ještě před prací. Je totiž velká pravděpodobnost, že po práci budete odpoledne již unaveni a nebude se vám chtít. Naopak pro sovy je dobré začít den pomaleji a větší energetický výdej směřovat až na odpoledne nebo podvečer.
ranní běh
Tip redakce:
Možná si říkáte, že jako maminka nemáte možnost jít odpoledne nebo večer cvičit. Zkuste to ale otočit. Zapojte do cvičení i děti! Posílit celé tělo můžete i za přítomnosti miminka a
starší děti můžete do pohybu přímo začlenit.


2. Využijte obědové pauzy

Mnoho firem nabízí flexibilní nebo klouzavou pracovní dobu, využijte toho ke svému prospěchu. Nebo se jděte na půl hodinku místo oběda projít či si zaběhat. Některá větší fitness centra nabízejí i speciální polední „třicetiminutovky“, které jsou právě pro hodně vytížené lidi určené.

Tip redakce:
Poptejte se v práci, zda by vám zaměstnavatel nezajistil cvičitele nebo instruktora přímo do firmy. Takovou lekci Pilates nebo jógy lze cvičit i ve větší kanceláři nebo konferenční místnosti. Svému nadřízenému můžete tento nápad „prodat“ jako jeden z benefitů pro zaměstnance, který je stále více a více v oblibě.
jóga v kanceláři

3. Přirozený pohyb hraje prim

Pokud cílený pohyb v rámci pracovního dne opravdu nestíháte, vsaďte na přirozený pohyb. A tím myslíme především chůzi… Zdá se to jako banální rada, ale schválně – kolik uděláte za den kroků? Odborníci doporučují za den udělat 10 000-12 000 kroků. Přitom běžný člověk udělá tak polovinu. Choďte po kanceláři, vysedněte z autobusu o zastávku dřív, s kamarádkou se jděte projít místo na kafe atd.


4. Krabičky ušetří čas, peníze i kalorie

Jídlo v běžném pracovním dni je další kapitola. Horkým trendem jsou aktuálně krabičky. Tedy jídlo připravené předem na celý den. Má to hned několik výhod – ušetříte čas, který byste jinak strávili v restauraci nebo jídelně, víte, co jíte (zvlášť v případě, že si jídlo nachystáte sami), máte přehled nad tím, kolik toho za den sníte, a v neposlední řadě ušetříte i peníze. A to i v případě, že si objednáváte jídlo od některé z firem, které se na jídlo „z krabičky“ specializují.
 
Tip redakce:
Jídlo v krabičce je super i v případě, že jste hodně na cestách a přejíždíte z jednoho jednání na druhé. Jídlo budete mít vždy při ruce, a vyhnete se tak vlčímu hladu po návratu domů.
jídlo v krabičce

5. Svačte

Problematické bývají občas svačiny v práci. Pokud máte sedavé zaměstnání a nesnídáte v šest hodin ráno, není dopolední svačina příliš důležitá. Stačí kousek ovoce nebo zeleniny, hrst oříšků atd. Odpolední svačinu – pokud jdete např. večer cvičit, může tvořit nějaká raw nebo proteinová tyčinka, jogurt, banán nebo ovocné smoothie. V případě, že vás večer už nic náročného nečeká, měla by mít odpolední svačinka převahu bílkovin nad sacharidy.

Zdroj foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Pavla Maříková

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

Zahoďte vložky a tampony! Vše o volné menstruaci

Tělo 9.července 2019 od Anna Adlerová

0 14


Špíčky na bocích? Cviky, které vás zbaví madel lásky

Tělo 23.července 2019 od Pavla Maříková

184 0


Co všechno dokáže kokosový olej

Tělo 29.června 2017 od Eva Suchomelová

433 0

Vybrali jsme pro Vás