Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Chcete zhubnout? Choďte!

Chcete zhubnout? Choďte!

Chcete zhubnout? Choďte!

10. října 2020 od Pavla Maříková

10. října 2020 2 minuty čtení
Připravil/a Pavla Maříková

Ano, není to legrace nebo nesmysl. Pokud chcete zhubnout a udělat něco pro svůj zdravý životní styl, choďte. Chůze je ideální díky tepové frekvenci vhodné pro hubnutí, navíc ji můžete provozovat i v případě, že máte pěkných pár kilo navíc.

Celý národ běhá, my vám ale chceme doporučit chůzi. Z pohledu odborníků na hubnutí je sportovní chůze vhodnější z mnoha důvodů. Je šetrnější k pohybovému aparátu – kloubům a páteři -, navíc při ní nedochází k tak výrazným výkyvům tepové frekvence jako například při zmiňovaném běhu a je opravdu vhodná téměř pro každého. Jednou z nejčastějších otázek, které si lidé kladou, je, jak často by měl člověk chodit a jakou vzdálenost by měl ujít, aby se to projevilo na jeho fyzické kondici. „Evropskou sportovní asociací je nastaveno, že by měl člověk ujít denně 10 000 kroků. Což je v přepočtu cca 5 km,“ říká osobní trenér Michal Elčkner. „Pokud půjdete běžnou rychlostí, která je 6-7 km/hod., ujdete tuto vzdálenost asi za 1 hodinu a spálíte cca 340 kcal.“  Mnoho sportovních odborníků ale doporučuje toto číslo ještě lehce navýšit a snažit se denně ujít alespoň 12 000 kroků.

chůze v městském prostředí

Jak chůzí hubnout

Chcete-li chůzí hubnout, bude záležet nejen na vzdálenosti, ale také na rychlosti a frekvenci chůze. Pro hubnutí je ideální rychlá chůze, a to alespoň po dobu 30 až 90 minut většinu dní v týdnu. Některé dny můžete chodit více, jindy méně, ale celková doba v rámci týdne by měla být alespoň 150 minut (2,5 hodiny). Toto rozvržení je ideální a zároveň velmi flexibilní i ve vztahu k vašemu zaměstnání a časovým možnostem. Některé dny půjdete zkrátka více, jiné méně. Měli byste chodit dostatečně rychle, abyste byli v cvičební zóně se střední intenzitou na 60 až 70 procentech vaší maximální srdeční frekvence. Jak tuto zónu poznáte bez nutnosti pořizovat si měřič tepové frekvence nebo používat různé aplikace? Stačí jít rychlostí, při které se vám bude dýchat hůře než obvykle, ale zároveň ještě stále budete schopni mluvit (ale už ne zpívat).

Tip redakce:
Pro spalovací efekt je opravdu nutné chodit souvisle déle než třicet minut. Teprve po této době začíná tělo jako zdroj energie používat také tukové zásoby.

Hubnoucí plán

Použít můžete tento ukázkový plán hubnutí a podle potřeby upravit dny. Je ideální pro ty, kteří si chtějí užívat dlouhé procházky a zároveň nechtějí tlačit na rychlost a tempo. Uvedený čas chůze je po zahřátí na vaši spalovací srdeční frekvenci, tj. zmiňovaných 60-70 % tepového maxima. Pokud vás tlačí čas, můžete dlouhé procházky rozdělit na dvě kratší. Začínáme záměrně nedělí, a to proto, že v tento den má většina z nás volno a má tedy čas na opravdu dlouhou procházku.

  • Neděle: Dlouhá chůze v délce 60 minut ve svižném tempu.
  • Pondělí: Volno bez chůze, ale můžete si užít procházku podle sebe.
  • Úterý: Krátká procházka v délce 30 minut plus lehké posilování.
  • Středa: Krátká procházka v délce 30 minut ve svižném tempu.
  • Čtvrtek: Dlouhá, 60minutová chůze v rychlém tempu.
  • Pátek: Krátká procházka v délce 30 minut ve svižném tempu a posilovací cvičení.
  • Sobota: Ráno 30 minut chůze ve svižném tempu, poté večer dalších 30 až 90 minut v mírném tempu.
chůze v přírodě

Množství spálených kalorií závisí na vaší váze a celkové vzdálenosti, kterou za týden urazíte, nicméně průměrně se toto množství pohybuje okolo 2000 kalorií. To je více než doporučený denní příjem energie běžné ženy.  

Tip redakce:
Aby se vám šlo po celou dobu příjemně, nezapomeňte si boty předem osvěžit Astrid Peo Deodoračním sprejem do bot (koupit v e-shopu) nebo Dermacol Osvěžujícím sprejem na nohy a do bot Fresh Shoes (koupit v e-shopu).

Připravil/a pro vás Pavla Maříková

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

4 triky, jak hubnout, když je vám přes čtyřicet

Tělo 21.srpna 2020 od Pavla Maříková

0 0


Omlaďte své intimní partie: Víme, jak na to!

Tělo 28.září 2020 od Jana Kantorová

0 3


10 nejčastějších chyb při intimní hygieně

Tělo 11.října 2020 od Jana Kantorová

0 0

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít