Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Do formy: Ty nejlepší cviky a triky pro krásná stehna

Do formy: Ty nejlepší cviky a triky pro krásná stehna

Do formy: Ty nejlepší cviky a triky pro krásná stehna

7. března 2019 od Pavla Maříková

7. března 2019 10 minut čtení
Připravil/a Pavla Maříková ve spolupráci s expertem Pavla Maříková

Tak schválně, kolik z vašich kamarádek odpoví na otázku, zda jsou spokojené se svými stehny, kladně? Pravděpodobně jen málokterá. Buď si stěžují, že jsou tlustá, nebo naopak moc hubená. Máme pro vás pět cviků, které stehna krásně zpevní a vytvarují do krásy.
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem


1. Podřep v obráceném vzporu

Připravte se do obráceného vzporu a pokrčte kolena do pravého úhlu. Jednu nohu přednožte tak, aby byla stehna ve stejné rovině. Provádějte podřepy – snižujte hýždě až k zemi a zvedejte zpět.

Opakujte na každé noze 12-16x podle vaší kondice (nebo motivace) a odcvičte alespoň 3 série.

Instagram: @pavlafitmami


2. Výpad a klek

Tento cvik je trochu náročnější na koordinaci pohybu, ale určitě jej zvládnete. Zpevněte tělo a lehce pokrčte lokty před sebou. Proveďte výpad vzad na diagonálu, vraťte se zpět do výchozí pozice a druhou nohou jako první přejděte do kleku, z kleku si opět stoupněte a proveďte výpad na druhou stranu.

Celou tuto sekvenci opakujte 10-12 x a opět odcvičte alespoň 3 série.

Tip redakce:
Pokud máte problémy s koleny, tento cvik vynechte nebo jej cvičte ve zjednodušené verzi. Ta vypadá tak, že provádíte výpady na diagonálu a místo kleku děláte podřep. 

 

Instagram: @pavlafitmami


3. Přítah kolene a přeskoky do výpadu

Začínáte ve výpadu. Zpevněte celé tělo, aktivujte břicho a přitáhněte koleno (pozor na rovnováhu – tu vám zajistí aktivní hluboké břišní svaly), vraťte zpět do výpadu a proveďte 5 přeskoků – vyjde vám druhá noha vepředu. Celé proveďte i na tuto stranu.

Celkem opakujte 10x – tedy 5x na každou stranu - a odcvičte 2 série.

Tip redakce:
Je-li pro vás cvik příliš náročný, můžete začít obyčejnými výpady vpřed nebo vzad, pak přidat přeskoky a teprve potom i přitažení kolene na začátku.

 

Instagram: @pavlafitmami


4. Zanožování ve stoje

Postavte se a lehce předpažte. Jednou nohou zanožte a zvedněte ji do vzduchu. Provádějte malý pohyb nahoru a dolů v rozsahu cca 10-20 cm. Odcvičte zhruba 20-30 malých hmitů a pak strany vystřídejte. Opakujte ve 3 sériích. Po celou dobu dbejte na to, aby vaše záda nebyla prohnutá – zpevněte břišní svaly.

 

Instagram: @pavlafitmami


5. Squaty s rotací

Postavte se, zpevněte celé tělo a proveďte podřep (squat). Pak se odrazte a skokem se přetočte o 180 stupňů. Tento půlobrat provádějte 12x – v ideálním případě střídejte strany, aby se vám nezatočila hlava. Opakujte 3 série.
 

Instagram: @pavlafitmami


5 triků pro krásná stehna

1. Běh stejně jako rychlá chůze je nejlepším způsobem, jak zformovat štíhlá stehna. Dejte proto běhu šanci a zkuste vyrazit alespoň na krátkou vzdálenost. Nebo kombinujte běh a chůzi – cca 100 m běh a pak 100 m chůze.

2. Pokud chcete, aby vaše stehna zeštíhlela, cvičte pouze s vlastní vahou a s co největším počtem opakování. Chcete-li naopak, aby vaše stehna zmohutněla, přidejte i cviky se zátěží.

3. Pamatujte na to, že cvičení pomáhá předcházet celulitidě, protože zlepšuje prokrvování pokožky. Trápí-li vás pomerančová kůže v těchto partiích, cvičte tak často, jak to jen jde.

4. Svaly stehen je třeba posilovat komplexně, proto i v případě, že vás trápí např. „jen“ vnitřní strana stehen, procvičujte celé nohy.

5. Mnoho věcí je dáno geneticky, včetně tvaru stehen, vždy však mějte na paměti, že mnohem lépe vypadají třeba i trochu mohutnější, ale zpevněná stehna než úplně hubené „tyčky“ bez svalů a s povislou kůží.

Zdroj foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Pavla Maříková ve spolupráci s expertem Pavla Maříková

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

1 komentářů k článku
Radka Fixová 13.března 2019
Dobrý večer,
cviky na krásná a pevná stehýnka neměly chybu.
Figurantka byla úžasná.
Jen víc takových videí.
Zdraví vás
Radana Fix

Expert z článku

Pavla Maříková
Fitness trenérka
336
"Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod."

Nejčtenější články

6 nejčastějších příčin, proč máte stále hlad!

Tělo 10.března 2019 od Pavla Maříková

375 4


Do formy: Ty nejlepší cviky a triky pro štíhlé bříško

Tělo 15.února 2019 od Pavla Maříková

162 3


Do formy: Ty nejlepší cviky a triky pro krásná stehna

Tělo 7.března 2019 od Pavla Maříková

80 1

Vybrali jsme pro Vás