Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo 5 tipů, jak začít hubnout a vytrvat

5 tipů, jak začít hubnout a vytrvat

5 tipů, jak začít hubnout a vytrvat

26. prosince 2019 od Helena Pokorná Hladíková

26. prosince 2019 4 minuty čtení
Připravil/a Helena Pokorná Hladíková ve spolupráci s expertem Martina Dvořáková

Jste rozhodnuté shodit nějaké to kilo a nechcete, aby to (už zase!) skončilo fiaskem? S výživovou poradkyní Martinou Dvořákovou jsme pro vás nachystali rady, díky nimž to tentokrát stoprocentně vyjde!

1. Začít se musí u hlavy

Nebojte, nechceme po vás, abyste hubly na tvářích nebo očních víčkách. Jde o to zjistit, co je důvodem vašeho rozhodnutí zhubnout. Proč to vlastně chcete? Co je vaší pravou motivací? „Někoho motivuje oblečení, společenská událost jako svatba či ples, představa plavek na dovolené, jiného pohání jeho zdravotní stav. Každá motivace je správná a nelze říct, že by jedna byla lepší nebo důležitější než jiná. Ale samozřejmě mít vlastní vnitřní motivaci je daleko silnější a účinnější, než když vás do hubnutí tlačí druzí. VŽDY ale musíte vědět, proč to děláte,“ říká expertka. Najděte si tedy chvilku klidu a promyslete nebo ještě lépe si sepište důvody, které vás vedou k tomu, že se sebou chcete něco udělat. A od věci přitom není ani zamyšlení nad tím, jaký způsob hubnutí by se nejlépe hodil právě pro vás.

Tip redakce:
Svůj seznam rozhodně nevyhazujte, naopak si ho dobře založte a podívejte se na něj pokaždé, když budete mít chuť se vším „praštit“. Připomenutí vaší původní motivace vám pomůže vytrvat.

2. Reálný plán je základ

Máte pocit, že potřebujete co nejrychleji zhubnout dvacet kilo, jinak nemá smysl se snažit? Omyl! Pakliže ve svém rozhodnutí zhubnout chcete vytrvat a nevzdat se předčasně, je důležité stanovit si reálný cíl. „Ty nereálné totiž vedou jen k pocitu vnitřní frustrace a větší šanci osobního selhání, protože jsou příliš nedosažitelné. Pravděpodobnost, že to někde v průběhu vzdáte, je v takovém případě daleko větší, než když si nastavíte cíl třeba na pět kilogramů. Až se vám toto podaří splnit, budete vnitřně spokojené a vyhnete se pocitům zklamání ze sebe samé. A pak si svou metu můžete s klidem posunout zase o kousek dále,“ vysvětluje poradkyně.

Tip redakce:
Nastavte si malé odměny za úspěch. Radost z každého uběhnutého kilometru nebo ztraceného centimetru si můžete udělat třeba kosmetikou, která vám navíc pomůže zkrášlit vyrýsovanou postavu. Vyzkoušejte například
NIVEA Zpevňující a remodelační tělový krém Q10 plus  (koupit v e-shopu) pro zpevnění pokožky celého těla, Floré Bylinný gel při celulitidě břečťan & vinná réva (koupit v e-shopu) nebo Nature Box Tělové máslo Avocado Oil (koupit v e-shopu) se 100% zastudena lisovaným olivovým olejem pro zářivou a skvěle hydratovanou pokožku.

3. Najděte si parťáka

Ve dvou se to prý lépe táhne, což v případě hubnutí platí dvojnásob. Ať už půjde o kamarádku, kolegyni, či partnera, je fajn mít někoho, s kým můžete sdílet radost i překonat krizové momenty. „Pokud nikoho takového ve svém okolí nemáte, nebojte se vyhledat odborníka. Nutriční poradce bude po celou dobu vaší spřízněnou duší, můžete se mu svěřit s pochybnostmi, najít u něj podporu,“ doporučuje odbornice.

4. Deníček pomůže

Možná používáte papírový nebo elektronický diář k zaznamenání důležitých schůzek, povinností apod. Ale co takhle vytvořit si svůj vlastní hubnoucí deníček? Na jeho formě nezáleží tolik jako na tom, abyste si do něj zapsaly nejen údaje výchozí (hmotnost i obvody v pase a přes boky), ale také ty průběžné. „Ideální je nechat si u odborníka na výživu změřit složení těla na takzvané ‚chytré váze‘. Bioimpedanční analýza zjistí množství tuku, svalů a vody ve vašem těle. V průběhu hubnutí se tyto hodnoty budou měnit a je vždy velmi motivační vidět úspěchy i v číslech,“ radí expertka.

Tip redakce:
Pořiďte si na začátku svého snažení také fotku. Až ji porovnáte například se snímkem po měsíci hubnutí, bude to velice příjemné překvapení. Navíc vás i taková zdánlivá maličkost pak lépe udrží na cestě za vysněnou postavou.

5. Nikdo není dokonalý

Stanovily jste si reálný cíl a tvrdě na sobě už nějaký čas pracujete. Pak přijde posezení s kamarádkami, na němž neodoláte čokoládovému zákusku a hlavou vám proběhne: Sakryš, to je konec! Takový přístup ale rozhodně není dobrý, což potvrzuje i naše odbornice:Nevyčítejte si, když něco nedodržíte na sto procent. Mnoho žen má pocit, že když jedenkrát poruší, co si předsevzaly, už nemá smysl pokračovat. Mají neuvěřitelné výčitky a všechno vzdají. Nezapomeňte ale, že nikdo není dokonalý! Všichni děláme chyby. Důležité je se z nich nehroutit a pokračovat dál za svým cílem. Bez výčitek se tedy vraťte ke svému plánu a směle pokračujte dál. Držím všem palce a přeji hodně úspěchů!“

Připravil/a pro vás Helena Pokorná Hladíková ve spolupráci s expertem Martina Dvořáková

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Expert z článku

Martina Dvořáková
výživová poradkyně
29
"„Zdravé stravování pozitivně ovlivňuje všechny oblasti našeho života.“"

Nejčtenější články

4 triky, jak hubnout, když je vám přes čtyřicet

Tělo 21.srpna 2020 od Pavla Maříková

0 0


Trvalé odstranění chloupků: Je to napořád?

Tělo 7.září 2020 od Jana Kantorová

0 0


Umíte si správně čistit uši?

Tělo 16.července 2020 od Vanda Vízková

0 0

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít