Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny

Mexx

Mexx

Příběh vůní: začalo to polibkem

Mexx je značka s mezinárodním pozadím. Založil ji v Holandsku podnikatel indického původu. A během několika let se mu podařilo dobýt globální trh. Značka s třicetiletou tradicí přežila dokonce i svůj pád. A jak sama sebe dnes popisuje? Optimistická, nekonformní a inspirativní. Její filozofií je svobodný duch, individualita, pozitivní přístup k životu a umění se bavit.
 
Začalo to v 70. letech v Amsterdamu. V té době do země přicestoval z Indie Rattan Chadha, byznysmen z dobře situované rodiny a s diplomy z těch nejlepších indických škol pro manažery. Ve svém novém domově začal hned podnikat. Spolu s několika partnery dodával do velkých obchodů oblečení. Dařilo se mu, a tak časem stvořil dvě značk,y které v Holandsku brzy každý znal – Moustache pro muže a Emanuelle pro ženy.
 
V roce 1986 pak obě značky spojil v jednu, která později získala světovou proslulost. Vzal první písmena svých firem a na konec přidal dvě X, která symbolizují polibek. Vznikl tak MEXX. Otevření obchodů s novým jménem provázela na 80. léta poměrně výrazná kampaň, v níž vedení jednoduše oznamovalo „Jsme tady!“. Slogan se objevil ve více než 80 magazínech v desítce evropských a blízkovýchodních zemí.
 
Chadha se obklopil přáteli z mládí, s nimiž v Indii studoval na prestižních školách. Společně vytvořili entuziastický manažerský tým, který záhy začal dosahovat prvních úspěchů. „Od začátku to byl vlastně rodinný byznys, vzájemně jsme se podporovali. Měli jsme pravidlo, že nebudeme zaměstnávat manželky, aby se případné rodinné spory nepromítaly do byznysu,“ popsal začátky společného podnikání Ashish Sensarma, který až do roku 2007 zastával funkci viceprezidenta pro prodej.
 
Začalo to polibkem
Společnost nezůstala jen u pánské a dámské módy. Přidaly se kolekce pro děti a později i pro ty úplně nejmenší. MEXX si tak přitáhl stálou klientelu. Dále přišly na řadu – prostřednictvím různých licencí – také boty, parfémy, módní a bytové doplňky. Oděvní značka se tak rozrostla ve značku lifestylovou, která expandovala za hranice Holandska do několika desítek zemí.
 
Byl to fenomenální úspěch vzhledem k tomu, že na počátku byla jen investice v hodnotě 2000 dolarů, už 20 let po svém vzniku byl přitom MEXX mnohamilionovým byznysem. „Začal jsem podnikat s dvěma tisíci dolary. Když se mě někdo zeptal, za jak dlouho jsem schopný dodat oblečení, odpovídal jsem, že hned, že to potrvá jen tolik, co cesta autem,“ vzpomínal na tvrdé začátky v rozhovorech Rattan Chadha.
 
Oblečení i ostatní artikly Mexx vyráběl nejvíc v Indii a v Číně (ale i v řadě dalších zemí). Vedení firmy však vždy ubezpečovalo, že zboží, které kupují zákazníci v obchodech, má vysokou kvalitu, protože společnost má přísně nastavenou kontrolu kvality výrobků – od výrobních mechanismů, přes design po materiály.
 
Dodnes je symbolem značky polibek, který má v názvu. Právě tím totiž vše začíná: lidský život i značka Mexx, jak stojí v mnoha reklamních materiálech firmy. Na polibku stavěla řada kampaní, například ta, která proběhla v roce 2007 v Torontu. Před jednou z prodejen MEXX lidé soutěžili o co nejdelší polibek. Slogan „Začalo to polibkem“ je živý dodnes.
 
Od začátku se značka profilovala jako ta, která rozumí spotřebiteli a snaží se mu svými produkty vyjít vstříc. Inspiraci tak designéři vždy hledali přímo u lidí, a jelikož jde o ryze městskou značku, v ulicích města. Oblečení a doplňky měly vyzařovat optimismus a inspirovat.
 
Stejnou náladu se tvůrci snažili promítnout i do parfémů, které firma začala prodávat ve velkém od začátku nového milénia. Za tu dobu uvedla na trh na 50 parfémů, vesměs úspěšných. Některé z vůní holandské značky dokonce zvítězily v anketách spotřebitelů. Například parfémy Black Man nebo Fresh Man byly populární u německých zákazníků. Z ženských vůní se těšily velké oblibě například Mexx Woman nebo Ice Touch Woman.
 
Pád a záchrana
V roce 2001 značku koupil americký koncern Liz Claiborne, pod jehož křídly MEXX fungoval dlouhých deset let. Obchody holandské firmy se tak objevily i ve Spojených státech a v Kanadě. Po vypuknutí finanční krize (a dalších změn v oděvní branži) byl koncern nucen obměnit své portfolio značek. Jedna z těch, s níž se musel rozloučit, byl i Mexx, kterému klesaly tržby kvůli špatné ekonomické situaci.
 
Firma přešla do stáje The Gores Group, ovšem ani tady se značce nevedlo dobře a v roce 2014 vyhlásila bankrot. V té době měl Mexx prodejny ve čtyřech desítkách zemí a zaměstnával skoro tři tisíce lidí. Už v lednu 2015 ale holandskou firmu převzal turecký Eroglu Holding, který oznámil, že hodlá jen v Turecku otevřít stovku prodejen. Příběh polibku tak pokračuje dál.
 
Pokud jde o zakladatele „polibkového“ byznysu, odešel z vedení firmy v roce 2006 a pustil se do nového podnikání. Otevřel několik hotelů značky CitizenM, která kombinuje luxus a přijatelné ceny.



Zdroj foto: archiv značky

 

Ukázky nejznámějších produktů značky

Mexx - Energizing Woman

Eau de toilette 30ml

Mexx - Fresh man

Eau de toilette - krabička 30ml

Mexx - Fresh man

Eau de toilette 30ml

Mexx - Fresh Woman

Eau de toilette 30ml

Mexx - ICE TOUCH - Man

Eau de toilette 30ml

Mexx - ICE TOUCH - Man

Eau de toilette - flakon 30ml

Mexx - ICE TOUCH - Woman

Eau de toilette 30ml

Mexx - ICE TOUCH - Woman

Eau de toilette - flakon 30ml

Mexx - Life is now - for her

Deodorant natural spray 75ml

MEXX - Life is now - for him

Deodorant natural spray 75ml

Přijďte si nakoupit do jedné z našich prodejen

Najít nejbližší prodejnu

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít