Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny
Akce Naše značky Schwarzkopf

Schwarzkopf

Schwarzkopf

Cesta z malého krámku do celého světa

Historie dnes světoznámé značky Schwarzkopf se začala psát už v roce 1898. Z jednoho obchůdku v Německu se firma postupně rozrostla do padesáti zemí. Dnes společnost zaměstnává stovky lidí a dosahuje ročních obratů ve stovkách milionů eur.
 
Koncem 19. století si v Berlíně otevírá vyučený drogista Hans Schwarzkopf malou drogerii. Tehdy v ní prodával barvy, léky a parfémy. Vůbec netušil, že se začíná rodit jeden z nejvýznamnějších podniků v oboru vlasové kosmetiky na světě.
 
Hans neměl rád drahé oleje a hrubá mýdla, která se používala k mytí vlasů, a proto se snažil vymyslet něco lepšího. Prvním výrobkem, který v roce 1903 uvedl na trh, je „práškový šampon“ rozpustný ve vodě. Díky jeho snadnému použití a dobré ceně se brzy stal hitem a Hans jím zásoboval snad každou drogerii v Berlíně. Jen o něco málo později se šampon dostává i do mezinárodní distribuce, třeba do Holandska a Ruska.
 
Další zlom se datuje v roce 1927. V uvolněné době plné charlestonu se začínají nosit krátké vlasy. Chlapecký styl à la páže ale vyžaduje náročnější úpravu. Hans Schwarzkopf tehdy inspiruje s opravdu převratnou novinkou – prvním tekutým šamponem na světě. Zároveň také otvírá vůbec první školicí centrum pro kadeřníky. Pak už přichází jedna převratná novinka za druhou.
 
V roce 1949 vstupuje Schwarzkopf do hry s prvním krémovým šamponem v tubě, a vše je tak připraveno k masovému odbytu šamponů.
 
V 50. letech je to první studená trvalá ondulace. Díky ní si ženy snáz vyrobily na hlavě vlny, aniž by musely vlasy zahřívat na sto stupňů Celsia. V roce 1951 Schwarzkopf na trh uvádí první tekutý lak – Taft. „Tekutá síťka na vlasy“ se v poválečném boomu stala tak populární, že se slovo „taften“ etablovalo v hovorové němčině a znamenalo „nastříkat lakem na vlasy“.
 
Pak nastává éra trvalé. Schwarzkopf tehdy přichází s uceleným systémem péče o vlasy. Značka Poly Kur zahrnuje šampon, kondicionér a speciální péči. V roce 1980 přestala německá firma ve svých výrobcích používat freony. O deset let později, s rostoucí poptávkou po přírodních produktech, zase vyvinula řadu vlasových barev na bázi rostlin.
 
V roce 1995 převzala Schwarzkopf skupina Henkel a ze značky se definitivně stává přední světový výrobce vlasové kosmetiky. Po roce 2000 na trh nastupuje oblíbená „streetová“ značka got2be inspirovaná nejnovějšími trendy z New Yorku a Los Angeles. Ve stejné dekádě se Schwarzkopf zaměřuje na boj proti nepatologickému vypadávání vlasů. Objevují se i přípravky podporující přirozenou tvorbu vlasového keratinu. Schwarzkopf spolupracuje s řadou celebrit, hlavně s úspěšnou německou modelkou Heidi Klum. Všechny své výrobky dodává nejen do maloobchodů, ale speciální řadu dodává i profesionálům do kadeřnických salonů. Schwarzkopf Proffesional proslul třeba svou ucelenou řadou pro blond vlasy. Mezi značkami určenými výhradně profesionálům si drží čtvrté místo na světě.



Zdroj foto: archiv značky

 

Ukázky nejznámějších produktů značky

Schwarzkopf - Live Color XXL

Barvy na vlasy

Schwarzkopf - Palette Color Shampoo

Barva na vlasy

Přijďte si nakoupit do jedné z našich prodejen

Najít nejbližší prodejnu