Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Jak správně vybrat kosmetický dárek

Jak správně vybrat kosmetický dárek

Jak správně vybrat kosmetický dárek

27. listopadu 2017 od Eva Suchomelová

27. listopadu 2017 2 minuty čtení
Připravil/a Eva Suchomelová

Vybrat vhodný dárek je umění. A ten kosmetický obzvlášť! Poradíme vám, jak postupovat, abyste obdarovaného potěšili, nezklamali ho, nebo se ho dokonce nepříjemně nedotkli.
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem
Nejprve je potřeba si ujasnit, koho vlastně chcete obdarovat. Je to váš blízký? Kamarád? Známý? Profesní partner? Kosmetika patří většinou spíš k osobnějším dárkům, kterými chcete potěšit někoho, koho dobře znáte nebo se s ním vídáte často a déle. Kosmetika bývá také častějším dárkem pro ženy, ale už ne tak dominantně jako třeba před dvaceti lety.


Základ úspěchu: Průzkum terénu

Ideální je, pokud máte na výběr dárku dostatek času. Je totiž potřeba prozkoumat, co budoucí obdarovaný z hlediska kosmetiky preferuje. Nejlépe se totiž trefíte do vkusu, pokud ho důkladně poznáte. Žijete-li ve společné domácnosti nebo do té jeho máte přístup, vezměte si tužku a poznámkový blok a vydejte se na průzkum koupelny. Jaký typ vůní preferuje? A nejen parfémů, ale i jiných aromatizovaných kosmetických přípravků. Jaký typ dekorativní kosmetiky používá? To poznáte nejlépe na těch aspoň trochu vypotřebovaných líčidlech. Ta neotevřená většinou nepatří k favoritům. Vypotřebovanost produktů může také hodně pomoci. Když už si nevíte rady vůbec, koukněte, které produkty mu docházejí či brzy dojdou, případně zkontrolujte dobu expirace a pořiďte nový téže značky i druhu.

Základ úspěchu: Průzkum terénu


Mluvte s nimi

Není-li možný takovýto „průzkum terénu“, jděte na to jinak. Zaveďte rozhovor na kosmetické téma. Vždy můžete mít nějakou známou či známého, který právě řeší problém s kosmetikou. A co je přirozenější než se zeptat na radu svého blízkého, zda a případně jak řeší tento problém on, jaké přípravky se mu osvědčily a byl s nimi spokojen… Stejně tak je možné zavést řeč na parfémy či líčení. Také společná návštěva drogerie nebo parfumerie může přinést nové a netušené poznatky o osobě, kterou chcete překvapit milým dárkem. Ideálně spolu zajděte na promo líčení a tam si všímejte, co vizážistka vaší blízké osobě radí.

Jen je potřeba si hned po rozhovoru nebo po promo líčení (pokud to při něm není možné, aby obdarovaný nepojal podezření, že se něco chystá) udělat poznámky, podle kterých už pak v drogerii půjdete najisto.

Mluvte s nimi - seznam přání


Na co si dát pozor

Výběr kosmetického dárku v sobě skrývá některá úskalí, kterých je potřeba se vyvarovat. Doporučujeme nepořizovat anti-age kosmetiku, pokud dotyčná osoba sama jasně nevysloví přání, že by ji chtěla nebo potřebovala. Zvlášť ženy jsou na narážky ohledně věku, byť neuvědomělé, velmi citlivé. Stejné pravidlo platí i ohledně kosmetiky proti celulitidě či akné.

Rozhodnete-li se pro parfém, pak je vhodné buď pořídit dárkové balení té vůně, kterou obdarovaný používá, anebo si zmapovat situaci výše uvedeným rozhovorem na toto téma. Lze to zkusit i bez toho, ale v takovém případě je dobré vědět, na co si dát pozor při výběru parfému

Padne-li volba na pleťovou nebo vlasovou kosmetiku, pak je nezbytné vědět, jaký typ pleti obdarovávaná osoba má. Jinak dárek úplně postrádá smysl a obdarovaný je hluboce zklamán. Potom je rozhodně lepší zvolit dárkový poukaz.

Na co si dát pozor - nákup kosmetiky

Vždy je potřeba mít na mysli přirozenou povahu i životní postoje obdarovaného. Výraznými líčidly či provokativní vůní lze introvertní osobnost zklamat, až vyděsit. Přesvědčená ochránkyně přírody, milovnice bio kosmetiky a vegetariánka zas pohrdne přípravkem, který byl testován na zvířatech, obsahuje složky živočišného původu, minerální oleje či třeba parabeny.

A nakonec rada nad zlato: nevybírejte dárky pro jiné podle sebe. Každý je jiný, každý má jiné zkušenosti a jinak vnímá vnější podněty. To znamená, že stejné barvy, vůně či konzistence v každém vzbuzují jiné pocity. Při obdarovávání jde o to vžít se do pocitů druhého a vyjít jim vstříc.
 

Zdroj foto: Fotolia

Připravil/a pro vás Eva Suchomelová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

x
Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít