Máte pocit, že darovat parfém je jen „nouzové řešení“, když vás nic jiného nenapadá? Omyl! Jen musíte výběr parfému pořádně promyslet a nedat na první dojem. Kterých rad je dobré se držet?

1. Vyznejte se ve „voňavkách“
Nejprve si ujasněte, jaký je rozdíl mezi parfémem, toaletní vodou apod. Není na tom nic těžkého, stačí vědět, že:- toaletní voda obsahuje 4–8 % vonné kompozice,
- parfémovaná voda 8–15 % vonných složek a vydrží vonět až 8 hodin,
- parfém má nejvyšší koncentraci vůní, tedy 15-40 %, a po aplikaci je cítit minimálně 10 hodin.
2. „Konzerva“, nebo sportovec?
Ať už vybíráte parfém pro ženu, pro muže, partnera/ku, či kamaráda/kamarádku, vždy je důležité zamyslet se nad tím, jaká je osobnost dotyčného člověka. Smýšlí a chová se konzervativně? Rád/a experimentuje? Sportuje? To všechno patří k důležitým charakteristikám, které by vám měly napovědět, jaký typ parfému by se pro dotyčnou/dotyčného mohl hodit. Odložte protentokrát svoje vlastní preference a představy a v potaz berte také:- věk,
- záliby,
- zaměstnání,
- styl oblékání.
3. Detektivní pátrání
Štědrý den se blíží a vy pořád nemáte jasno? Nenápadně prozkoumejte koupelnovou výbavu vaší partnerky/vašeho partnera. Očichejte sprchové gely a tělová mléka, podívejte se na složení. Převládají květinové vůně, nebo spíše ovocné? Kořenité, či lehké? Podle těchto indicií zjistíte, co dotyčné osobě nejvíce voní, a můžete stejné či podobné složky hledat i ve složení parfémů. Další možností, kterou jistě ocení zejména bezradní muži, je zeptat se jiné blízké osoby (kamarádky, maminky, sestry…). Nejspíš na vás nevyhrknou přesnou značku a model, ale jejich názor vám může být velmi nápomocný.
Voňavá domácnost
13. 12. 2018Jak letos zabalit vánoční dárky? Originálně!
Když se blíží Vánoce, jedna z věcí, na kterou se nejvíc těším, je balení dárků. Užívám si ty chvíle, kdy připravuji překvapení pro druhé, a dávám si záležet na tom, jak budou dárky vypadat. I s obyčejným papírem se totiž dá kouzlit. Zkuste to tentokrát i vy!
Tip redakce:
A co takhle zkusit parfém vyrobit doma? Je to jednoduché a obdarovaného vaše snaha jistě nesmírně potěší.
A co takhle zkusit parfém vyrobit doma? Je to jednoduché a obdarovaného vaše snaha jistě nesmírně potěší.
4. Vsaďte na stálice
Nejjednodušší ze všeho je samozřejmě pořídit flakon oblíbené vůně, která už dotyčné osobě dochází. Neriskujete žádný průšvih, zvlášť když jde skutečně o tu nej vůni, a „rozšoupnout“ se můžete třeba tak, že k parfému přikoupíte další přípravky stejné řady, například tělové mléko, deodorant apod. Zejména ženy určitě ocení, že díky tomu budou zaručeně vonět po celý den. Pakliže však opravdu tápete, ale parfém přesto chcete věnovat, vsaďte na některou z osvědčených a léty prověřených značek. Asi není náhoda, že k letitým stálicím patří třeba Chanel No. 5. Z produktů pro ženy otestujte třeba:- toaletní vodu Versace Bright Crystal (koupit v e-shopu) s ovocně-květinovou vůní s lehkým nádechem pižma,
- toaletní vodu Bvlgari Omnia Crystalline (koupit v e-shopu) s květinovými tóny jasmínu, fialky a růží,
- parfémovanou vodu Beyoncé Rise (koupit v e-shopu) s dřevitými tóny dodávajícími životní sílu a sebevědomí.
Hledáte-li vhodný parfém pro muže, vyzkoušejte například:
Máte pocit, že reklamy na parfémy se slavnými celebritami jsou jen skvělým marketingovým tahem? Ne tak docela. Reklamní kampaně nevznikají náhodně, tvář daného parfému se pečlivě vybírá, neboť by měla rezonovat s typem osobnosti, pro niž je výsledná směs vonných složek určena. Pokud se tedy v reklamě objeví nespoutaná, energická žena plná smyslnosti, onen parfém pravděpodobně nebude nejvhodnější volbou pro usedlou postarší dámu, která si potrpí na konvence. Zkuste vzít při výběru reklamy na milost, možná vám to leccos usnadní.
- dřevitě-kořeněnou vůni toaletní vody Hugo Boss BOSS Bottled (koupit v e-shopu),
- aromatickou souhru pikantního pepře s bergamotem a melounem v toaletní vodě Enrique Iglesias Deeply Yours Man (koupit v e-shopu),
- svěží ovocnou vůni toaletní vody Ferrari Scuderia Ferrari Black (koupit v e-shopu).
5. Reklamy mají svůj smysl
Máte pocit, že reklamy na parfémy se slavnými celebritami jsou jen skvělým marketingovým tahem? Ne tak docela. Reklamní kampaně nevznikají náhodně, tvář daného parfému se pečlivě vybírá, neboť by měla rezonovat s typem osobnosti, pro niž je výsledná směs vonných složek určena. Pokud se tedy v reklamě objeví nespoutaná, energická žena plná smyslnosti, onen parfém pravděpodobně nebude nejvhodnější volbou pro usedlou postarší dámu, která si potrpí na konvence. Zkuste vzít při výběru reklamy na milost, možná vám to leccos usnadní.Autor: Helena Pokorná Hladíková