Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Domácí wellness pro unavené nohy

Domácí wellness pro unavené nohy

Domácí wellness pro unavené nohy

10. září 2017 od Karolína Hornová

10. září 2017 4 minuty čtení
Připravil/a Karolína Hornová

Suchá, popraskaná, a často i bolestivá kůže na chodidlech a patách není nic, co by zvyšovalo vaše pohodlí a sebevědomí. Pokud jste podcenily prevenci, máme pro vás tipy na domácí lázeňské procedury, které vašim chodidlům vrátí hebkost.
Bohužel, někteří jedinci jsou k tomuto problému náchylnější než ostatní. Pokud mezi ně patříte, určitě víte, co péče o tyto problematické partie znamená: časté každodenní promazávání mastnými a hydratačními krémy, pravidelné obrušování pemzou nebo speciální škrabkou. Nepříjemná práce a navíc – pár dní vynecháte a nohy vypadají opět zanedbaně. Máme tipy pro případ, že se vám péče o nohy trošku vymkla z rukou. Stačí si udělat domácí lázně, které kromě úlevy přinesou i potřebný relax – a toho není nikdy dost.


Krok 1: Voňavá koupel – úleva pro unavené nohy

Suchou, tvrdou a popraskanou kůži na nohou byste nikdy neměly odstraňovat nasucho – hrozí tak zadření nebo zatržení kůžičky a bolestivá ranka či infekce. Prvním krokem by mělo být změkčení kůže. Stačí koupel v horké vodě, ale proč si ji nezpříjemnit a zároveň neulevit unaveným nohám? Přidejte esenciální olej z máty peprné, jalovce nebo třeba borovice, které mají antiseptické účinky a působí jako povzbuzující balzám pro unavené nohy.

Ještě před samotnou lázní si chodidla umyjte sprchovým gelem. Koupel na nohy si připravte večer, nikam nepospíchejte a nechte ji působit klidně i patnáct minut. To je doba, za kterou svrchní zrohovatělá vrstva kůže změkne a bude připravená k dalším procedurám. Zmíněné oleje mají čisticí a dezinfekční účinky, a bojují i proti zápachu a bakteriím.

Domácí wellness pro unavené nohy


Krok 2: Zjemnění kůže

Do odstraňování vrstvy zrohovatělé kůže se musíte „pustit“ ihned po koupeli. Jen tak bude procedura efektivní, a navíc i rychlejší. Nohy lehce osušte a chopte se speciálního pilníku na chodidla. Pro domácí použití jsou nejlepší velké kovové nebo skleněné pilníky, při jejichž použití nehrozí poranění.

Klasická pemza funguje skvěle, ale její nevýhodou je, že ji nikdy dokonale nevyčistíme, a může se tak stát semeništěm bakterií. Kovové pilníky na chodidla jsou hrubší než skleněné a lépe si poradí s opravdu nepoddajnou kůží. Vyzkoušet můžete i brusku na elektrický pohon, která je sice dražší, ale proceduru značně zefektivní. Naopak škrabky se hodí více do rukou profesionálů – při neopatrném zacházení byste si s nimi mohly ublížit.

Domácí wellness pro unavené nohy


Krok 3: Zábal z babiččiny spíže

Jako poslední krok bude následovat pořádné mazání nebo zábal. Skvěle funguje obyčejná vazelína nebo promašťovací krém s obsahem urey – nohy důkladně namažte, můžete na nich nechat vrstvičku krému, oblékněte čisté jemné ponožky (nejlépe bavlněné) a nechte působit (alespoň půl hodiny, ale klidně i přes noc).

Pokud budete chtít domácí lázně dotáhnout k dokonalosti, máme pro vás ale zajímavější tipy. Sázely na ně už naše babičky, když chtěly na plovárně ukázat opečovávané nožky. Klasikou je čisté vyškvařené vepřové sádlo. Pokud vám příliš nevoní, přidejte trochu tea tree a mátového esenciálního oleje, dobře promíchejte a naneste na nohy. Zabalte do ručníku a nechte hodinu působit.

Citron hydratuje. Zní to možná trošku paradoxně, ale je to tak – mohou za to kyseliny v něm obsažené. Smíchejte šťávu z jednoho citronu s tvarohem (který zase obsahuje výživnou a hydratační kyselinu mléčnou) a naneste na nohy. Zabalte do fólie nebo igelitového sáčku a nechte působit aspoň hodinu.

Podobně překvapivé účinky má další oblíbené ovoce. Banán má vysoký obsah vitaminu C a skvělé hydratační a antioxidační schopnosti. Rozmixujte jeden banán a smíchejte se čtyřmi lžícemi bílého jogurtu. Směsí potřete nohy, zabalte do fólie a nechte působit půl hodiny.

Všechny zábaly jsou silně výživné a hydratační. Rozhodně je ale bude potřeba smýt. Stačí jen rychle opláchnout zbytky zábalu vlažnou vodou a na závěr chodidla natřít krémem na ruce nebo nohy a jít spát. Po takových večerních lázních se probudíte jako s novýma nohama. Nezapomeňte v případě potřeby kúru za pár dní opakovat a také o nohy pečovat pravidelně – každý večer po sprchování nebo koupeli je namažte kvalitním vyživujícím krémem.

Domácí wellness pro unavené nohy

Zdroj foto: Fotolia

Připravil/a pro vás Karolína Hornová

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

12 triků, aby vám lak na nehtech opravdu vydržel

Tělo 9.listopadu 2017 od Pavla Maříková

12596 2


Vánoční dárky podle horoskopu

Tělo 28.listopadu 2017 od Eva Suchomelová

4107 0


Klasická mýdla se vracejí

Tělo 21.listopadu 2017 od Karolína Hornová

51 0

Vybrali jsme pro Vás