Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Co snídat, když chcete zhubnout?

Co snídat, když chcete zhubnout?

Co snídat, když chcete zhubnout?

4. ledna 2020 od Vanda Vízková

4. ledna 2020 3 minuty čtení
Připravil/a Vanda Vízková ve spolupráci s expertem Ing. Kristýna Rybovičová

Snídaně je základ celého dne - slova, která nám rodiče vštěpovali od dětství. Měli pravdu! A to i v případě, že se snažíte zhubnout a omezit kalorický příjem. Jak by tedy měla ideálně vypadat? Zeptali jsme se expertky na zdravou výživu, Ing. Kristýny Rybovičové.

Proč při hubnutí musíte snídat?

Ráno je potřeba tělu dodat tolik energie, aby mělo sílu zvládnout první polovinu dne. Díky správně zvolené snídani zamezíte vlčímu hladu a pozdějším chutím na kalorická nezdravá jídla. Nebudete pak mít tendence se přes den či večer přejídat a jídlo dohánět. „Pokud správně nastartujete den, budete mít svůj jídelníček a váhu více pod kontrolou. Tělo bude spokojené a nebudete podráždění,“ vysvětluje výživová poradkyně Kristýna Rybovičová.
ovesné vločky s ovocem
Tip redakce:
Pokud nemáte na jídlo ráno čas nebo chuť a na snídaně nejste zvyklí, netlačte na pilu. Učte se snídat postupně. Začněte s malými dávkami zdravých dobrot, jako jsou např. oříšky, ovoce, řecký jogurt, kousky čerstvé zeleniny apod., než si vaše tělo na nový režim zvykne.

Ideální složení snídaně

Snídaně by měla pokrýt cca 20-25 % denní dávky energie. Aby byla vyvážená, měly by v ní být zastoupeny všechny makroživiny:
  • Bílkoviny, které jsou základním stavebním kamenem vaší svalové hmoty. Kromě toho navozují vyšší pocit sytosti, proto je dobré jejich množství v období hubnutí zvýšit. Kvalitní bílkoviny obsahuje třeba sýr cottage, domácí tvarohová pomazánka, řecký jogurt, sýr se sníženým obsahem tuku, vejce a šunka s vysokým obsahem masa.
  • Sacharidy, které jsou pro tělo zdrojem energie. Na snídani je nejlepší zařadit komplexní sacharidy, jako je např. semínkový kváskový chléb, ovesné nebo pohankové vločky, ovoce a zelenina.
  • Tuky, které jsou důležité pro správné fungování mozku a hormonálního systému. Mezi kvalitní zdroje tuků patří různé druhy ořechů a semínek, avokádo, rostlinné oleje. S jejich konzumací to ale nepřehánějte.
  • Vláknina, která zasytí. Jejím vhodným zdrojem je zelenina.
zdravá snídaně

Tipy na dobré snídaně

dýňové semínko a pesto
Ranní snídaňový chléb obměňte a doplňte např. rajčaty, posypte ho Allnature Loupanými dýňovými semínky (koupit v e-shopu) a Conte DeCesare Pestem z bazalky (koupit v e-shopu).
kokosový olej a mléko
Sladkou snídani v podobě bezlepkových pohankových palačinek připravte z Allnature Premium Bio kokosového mléka (koupit v e-shopu) a smažte je na Purity Vision Bio kokosovém oleji (koupit v e-shopu), který má vysoký kouřový bod.
sušené ovoce a maso
Ovesnou kaši doplňte o Allnature Goji sušené plody (koupit v e-shopu), které ji příjemně osladí. Posypte ji chia semínky a Allnature Lyofilizovanými ostružinami (koupit v e-shopu).
Na cesty si sebou zabalte Fine Gusto sušené hovězí maso (koupit v e-shopu).

Co naopak NEsnídat?

Pozor na čisté ovocné šťávy! Ty jsou sice vhodnou rychlou variantou snídaně ve dnech, kdy se nestíháte nasnídat či si snídani musíte vzít např. do auta. „Obsahují velké množství cukrů a zanedbatelné množství bílkovin a tuků. Smoothie nápoje proto vždy doplňujte např. o řecký jogurt, tvaroh, ořechy, ořechová másla a semínka,“ radí expertka.

Sečteno a podtrženo

Při hubnutí je potřeba si hlídat množství přijaté energie za celý den. Ta musí být vždy nižší než její výdej. Jídlo doplňte také vhodným pohybem a nezapomínejte ani na dostatečný spánek a relax. I ty hrají při hubnutí důležitou roli! Co je ale nejdůležitější? Myslet na to, že každý je individualita a každému vyhovuje něco jiného. Co miluje k snídani vaše kamarádka a po čem se jí daří hubnout, nemusí vám chutnat ani vyhovovat. A pokud vám jídlo nebude chutnat, dlouhodobě ho jíst – a tedy ani hubnout – nevydržíte. Najděte si proto kombinaci, která vyhovuje vašim chutím a naslouchejte svému tělu!

Připravil/a pro vás Vanda Vízková ve spolupráci s expertem Ing. Kristýna Rybovičová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

4 komentářů k článku
Teta drogerie 5.března 2020
Dobrý den, hubnutí popř. udržení stabilní váhy je komplexní věc, a s přibývajícím věkem to bývá často náročnější. Nicméně určitě ne nemožné! Abychom vám mohli poradit něco konkrétního, museli bychom znát váš celodenní jídelníček, pohybovou aktivitu, případně zdravotní stav. Zkuste si přečíst některé z našich dalších článků, které se týkají hubnutí a možná v nich najdete radu právě pro vás. Pokud ne, obraťte se na odborníka - výživového poradce nebo vašeho praktického lékaře, který vám určitě také poradí. Je skvělé, že chcete být stále fit a aktivní, a my vám moc držíme palce, ať se vám to daří co nejlépe!
Irena Valentová 28.února 2020
Bude mi 54 let, dříve jsem problémy s váhou neměla, nyní mám 72 kg/výška 168 cm, mám mírnou nadváhu. Naučila jsem se snídat ovesné vločky s jogurtem Holandia, čerstvé ovoce/ v létě ze zahrádky/, trošku oříšků, skořice. Už nemívám tak velký hlad jako dříve. Vstávám ve 4 hod ráno, snídani si dám až v práci v 5,30 hod. Vím, že by se mělo snídat do hodiny...Rohlíky dávno nejím. Někdy snídám ovesnou kaši s čerstvým ovocem. Než je oběd v 10,45 hod, tak v pohodě vydržím, někdy si dám jen malé jablko nebo 1 plátek celozrnného knäckebrotu. Ale váha zatím moc neklesá. Mám ráda pohyb, cvičím doma, chodím 1x týdně s vnučkou do sokola, 1x na jógu, nosím krokoměr, ale obvykle 10.000 kroků v pracovní dny neudělám. Vím, chce to omezit sacharidy, přidat více pohybu, jíst vyváženou stravu, popř. vynechat přílohy... literaturu k tomu mám - knihu Břicháč Tom nebo Jídlo na prvním místě.
Danuše Gasiorková 27.února 2020
V 75 letech se již nehubne tak rychle a dobře, jak by člověk chtěl a mělo být. Byla jsem celý život štíhlá, nyní už to nejde tak rychle, jak bych chtěla. Jím zdavě, dost se hýbu, ale váha stojí na 72,5 kg při výšce 162 cm již delší dobu. Metabolismus a vše se zažíváním spojené už dokáže své. BUDU SE TĚŠIT NA VAŠI RADU.
Alexandra Fialová 12.února 2020
Dobrý den, nechápu proč všude uvádíte jen řecký jogurt, copak ostatní jogurty jsou nějaké jedovaté. Já musím říci, že mi řecký jogurt vůbec nechutná. tak tedy nevím?

Expert z článku

Ing. Kristýna Rybovičová
výživová poradkyně a trenérka kondičního posilování
112
"S vyváženým a chutným jídlem jde všechno vždy lépe."

Nejčtenější články

4 triky, jak hubnout, když je vám přes čtyřicet

Tělo 21.srpna 2020 od Pavla Maříková

0 0


Pigmentové skvrny na rukou: 6 tipů, jak se jich zbavit

Tělo 13.září 2020 od Jana Kantorová

0 0


Trvalé odstranění chloupků: Je to napořád?

Tělo 7.září 2020 od Jana Kantorová

0 0

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít