Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Chcete pevné břicho a štíhlý pas? Cvičte na míči!

Chcete pevné břicho a štíhlý pas? Cvičte na míči!

Chcete pevné břicho a štíhlý pas? Cvičte na míči!

25. srpna 2019 od Helena Pokorná Hladíková

25. srpna 2019 3 minuty čtení
Připravil/a Helena Pokorná Hladíková

Válí se vám doma gymnastický míč, na který se maximálně občas posadíte, abyste ulevili bolavým zádům? Tak vězte, že jednoduché a pravidelné cvičení na míči vám může přinést vysněnou postavu. Poradíme vám, jak na to!
Gymnastický míč je efektivní a zároveň zábavná cvičební pomůcka, protože díky cvikům na něm musíte neustále pracovat se stabilitou a rovnováhou. Při tom se zapojují svaly celého těla, zlepšuje se koordinace pohybů a hlavně se zpevňuje střed těla, tzv. core. Ten tvoří svalové uskupení uložené hluboko uvnitř těla, na něž si nesáhneme ani ho nevidíme, ale odvádí pro nás veledůležitou činnost – stabilizuje páteř a zajišťuje správné držení těla. Posílený střed těla pak v sobě nese i bonusy v podobě pěkně plochého bříška, štíhlého pasu a celkové zlepšení pružnosti těla. Tak co, nezní to lákavě? Popadněte tedy gymnastický míč a vrhněte se na jednoduchá cvičení! Další plavková sezona je sice daleko, ale připravit se na ni můžete klidně už teď, co říkáte?

„Střihání“ končetin

  1. Na míč si lehněte tak, aby přední strana pánve byla na míči svrchu a všechny končetiny se dotýkaly země.
  2. Zvedněte levou ruku a současně pravou nohu do takové výšky, abyste zápěstí, rameno, boky a kotník dostaly do jedné přímky.
  3. Vydržte několik vteřin, nezapomeňte držet ramena daleko od uší a dýchat do břicha.
  4. Pak vystřídejte a zvedněte končetiny zase křižmo, tj. pravou ruku a levou nohu.
cvik 1

Prkno (plank)

  1. Obě předloktí opřete o míč a nohy zapřete o zem tak, abyste vytvořili z celého těla jednu přímku, od ramen po kotníky.
  2. Setrvejte v této pozici co nejdéle, pak povolte. Opět nezapomínejte na pravidelné dýchání.
cvik 2

Most

  1. Stačí si lehnout na záda a chodidla opřít o míč.
  2. Pak už jen s výdechem zvedáte pánev kolmo ke stropu tak, abyste ze svého těla opět vytvořily rovnou přímku.
  3. S nádechem pokládáte pánev zpět na podložku.
  4. Několikrát zopakujte a myslete na pravidelné dýchání.
cvik 3

Úklony

  1. Nohy rozkročte na šíři ramen a míč chyťte nad hlavou.
  2. Pomalu se uklánějte do strany a mějte při tom pořád rovná záda, jako by za vámi byla stěna.
  3. Vraťte se zpět do vzpřímené polohy a opakujte 10x na každou stranu.
cvik 4

Sklapovačky

  1. Lehněte si na záda, lýtka položte na míč a nohy pokrčte v kolenou (míč se dotýká i zadní strany stehen).
  2. Ruce zkřižte za hlavou a zvedejte trup směrem ke stehnům. Opět nezapomínejte pravidelně dýchat a cvik několikrát zopakujte.  

Protažení páteře

  1. Začněte sedem na míči, chodidla na zemi na šíři boků.
  2. Břicho vtáhněte dovnitř a natáhněte ruce před sebe.
  3. Pak se pomalu ohýbejte směrem dozadu a pokládejte záda na míč, pěkně obratel po obratli.
  4. Zvedněte ruce nad hlavu a položte je za sebe na zem, nohy natáhněte.
  5. Poté se pomalu zvedněte zpátky do sedu. Opakujte asi 15x a pravidelně dýchejte.
Tip redakce:
Tento cvik můžete využít nejen na závěr posilování, ale kdykoli, když se budete cítit ztuhlí.
cvik 5

A co by vám při cvičení určitě nemělo chybět?

Ať už cvičíte v pohodlí svého domova nebo vyrážíte do fitness centra, jistě vám přijde vhod spolehlivý pomocník proti potu a nepříjemnému zápachu. Vyzkoušejte třeba Dove Go Fresh Okurka & zelený čaj antiperspirant sprej s až 48hodinovou ochranou a svěží vůní okurky a zeleného čaje. Energii před i po cvičení vám zase dodá tyčinka LeGracie Run-ní ptáče brusinka s kokosem se 70 % ovoce a obsahem omega-3 mastných kyselin. A abyste dobré výsledky své dřiny ještě podpořili, pořiďte si zpevňující kosmetiku třeba v podobě Ameté Zpevňujícího tělového mléka Firming Q10.

Připravil/a pro vás Helena Pokorná Hladíková

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

Špíčky na bocích? Cviky, které vás zbaví madel lásky

Tělo 23.července 2019 od Pavla Maříková

202 1


Zahoďte vložky a tampony! Vše o volné menstruaci

Tělo 9.července 2019 od Anna Adlerová

6 15


Vyzkoušeno: Hubnoucí techniky, které opravdu fungují

Tělo 21.srpna 2019 od Pavla Maříková

158 0

Vybrali jsme pro Vás

x