Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo 6 triků pro ploché bříško. Vyzkoušíte je?

6 triků pro ploché bříško. Vyzkoušíte je?

6 triků pro ploché bříško. Vyzkoušíte je?

23. dubna 2019 od Pavla Maříková

23. dubna 2019 3 minuty čtení
Připravil/a Pavla Maříková ve spolupráci s expertem RNDr. Michaela Bebová

Pevné a štíhlé bříško je snem každé ženy. A zvláště před létem, kdy se blíží plavková sezóna. Určitě také chcete na pláži vypadat dokonale. Poradíme vám, jak docílit štíhlého bříška a zbavit se přebytečných faldíků.
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem

1. Přidejte pohyb, který spaluje

Chcete-li na břiše zhubnout tuky, je potřeba zařadit do svého pohybového režimu primárně pohyb, který se řadí mezi cardio aktivity. To znamená například rychlou chůzi, běh, jízdu na kole, in-line bruslení atd. a tuto aktivitu provádět minimálně po dobu 40 minut. Těžko si vyberete partii, ze které se budou pálit tuky, nicméně věřte, že oblast břicha je jednou z těch, která přijde na řadu jako první.
 
běh

2. Vyhýbejte se stresu

Stres neprospívá nikomu a ničemu. Když se člověk nervuje, dochází k uvolňování hormonu kortizolu v těle, který mimo jiné způsobuje i zvýšené ukládání tuku v oblasti břicha. Proto – vyhýbejte se stresu, jak můžete, a pokud máte náročnou práci nebo životní styl, vyzkoušejte techniky, které vám pomůžou zklidnit mysl a stresu se vyvarovat.
 
Názor výživové poradkyně:
Kortizol je stresový hormon, který mobilizuje energetické zásoby, a zvyšuje tak hladinu cukru v krvi. Problém je, když nenastává útěk do bezpečí a zmobilizovaná energie není využita. Tělo ji opět musí uložit a oblast břicha je doslova první na ráně.

 

3. Základem je voda

Hodně pijte. Jen tak se vám nebude zadržovat voda v těle a bříško nebude nafouknuté. Dostatek tekutin v těle zabrání také zvýšené chuti k jídlu a naopak zlepší vyprazdňování.
 
Názor výživové odbornice:

Dostatečný pitný režim je důležitý pro odvádění odpadních látek z těla a je prevencí zácpy, která způsobuje vypouklé a nafouklé bříško. Pijte proto ideálně v průběhu celého dne namísto velkého příjmu tekutin naráz.
  
pití vody

4. Ranní trénink

Určitě jste již slyšeli, že nejefektivnější je trénink na lačno. Hned po ránu tak nabudíte spalování, rychlý metabolismus, který vám vydrží po celý den. Pokud vám jde opravdu primárně o vypilování břišních svalů k dokonalosti, vyberte si tři čtyři cviky určené na břišní partie a ty cvičte každý den.
 

5. Posilujte břicho během celého dne

Zpevňovat břišní partie můžete i kdykoliv během dne. Třeba i v tramvaji nebo při čekání na zastávce. Aktivně stahujte břišní svaly směrem dovnitř a zkuste prodýchávat až do břicha. Dbejte také na postavení celého těla, nehrbte se, stůjte rovně.
 

6. Nezapomínejte na bílkoviny

Vaše strava by měla být založena na bílkovinách, a to v průběhu celého dne. Každé denní jídlo by mělo obsahovat alespoň 20-30 % bílkovin. Ty jsou důležité pro budování svalů a přitom se jen velmi složitě přeměňují na tuky. Dejte jim proto přednost před sacharidy a tuky, které je ale musí samozřejmě vhodně doplňovat.
 
Názor výživové poradkyně:
Bílkoviny mají tu výhodu, že jsou vysoce sytivé a déle se tráví. Je dobré tedy do jídelníčku zařadit neochucené, ale zároveň koncentrované zdroje, jako je odtučněný tvaroh, vejce nebo luštěniny.

Zdroj foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Pavla Maříková ve spolupráci s expertem RNDr. Michaela Bebová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Expert z článku

RNDr. Michaela Bebová
Odbornice na výživu a biochemička
1995
"Úspěšná změna životního stylu začíná vždy v hlavě - změnou našeho myšlení."

Nejčtenější články

Zahoďte vložky a tampony! Vše o volné menstruaci

Tělo 9.července 2019 od Anna Adlerová

203 11


Přírodou proti pocení: Existuje účinná ochrana?

Tělo 28.května 2019 od Helena Hladíková

90 4


Horoskop krásy, zdraví a lásky na červenec 2019

Tělo 19.června 2019 od Eva Suchomelová

24 0

Vybrali jsme pro Vás