Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Novinky Low Carb: Jak funguje nízkosacharidové stravování?

Low Carb: Jak funguje nízkosacharidové stravování?

Low Carb: Jak funguje nízkosacharidové stravování?

25. srpna 2020 od Pavla Maříková

25. srpna 2020 4 minuty čtení
Připravil/a Pavla Maříková

Chcete zhubnout, ideálně natrvalo, ale nechcete se příliš omezovat v jídle a počítat kalorie? Možná jste již slyšeli o tzv. nízkosacharidovém stravování nebo „low carb dietě“. Jde o velmi populární životní styl, který slibuje rychlé, a přitom relativně zdravé hubnutí. Prozradíme vám, v čem kouzlo jídelníčku s nízkým obsahem sacharidů spočívá a jak tato dieta funguje.

Nízkosacharidová strava je, jak již název naznačuje, založená na omezování sacharidů. Ty se nacházejí především v obilovinách, škrobové zelenině a ovoci, luštěninách. Naopak upřednostňuje potraviny s vysokým obsahem bílkovin a tuků. Sacharidy mají v těle funkci základního paliva. Jejich omezení tedy vede k rychlému hubnutí. Kromě tohoto efektu může mít dieta s nízkým obsahem sacharidů pozitivní efekt i na rizikové faktory spojené s diabetem 2. typu a metabolickým syndromem.

low carb stravování

Stop hladovění a návalům chutí

Velkou výhodou tohoto typu stravování je fakt, že nebudete muset počítat kalorie nebo nějak výrazně omezovat množství potravy. Jakmile se zorientujete v tom, co můžete a nemůžete jíst, nebudete nad jídlem muset ani příliš přemýšlet. Většina lidí, kteří na low carb dietě „jedou“, také tvrdí, že nemají hlad ani velké chutě. Jak to? Díky tomu, že vyřadíte většinu potravin s vysokým obsahem sacharidů, nedochází k velkým výkyvům hladiny krevního cukru, nebudete unavení a pocit sytosti vám vydrží mnohem déle.

Jídlo jen dvakrát denně

Nízkosacharidová strava také boří mnohé mýty a doporučení, které jste během života určitě mnohokrát slyšeli. Tak například tuky zde nepředstavují zlo, ale naopak důležitou složku jídelníčku (nejen pro vstřebávání vitaminů a minerálů). Naopak množství sacharidů se sníží z doporučených 50-60 % na cca 10 % z celkového příjmu kalorií. Stejně tak doporučení jíst 5-6x denně zde neobstojí – většina lidí, kteří s low carb stravováním začínají, jí cca 3-4x denně, ale později jim stačí jen dvě jídla. Jak je to možné? Díky již zmíněné dlouhotrvající sytosti, která vám vydrží po jídlech, založených na bílkovinách a tucích.

makro nutrienty

Kolik sacharidů můžete při low carb dietě jíst?

Konkrétní číslo je velmi individuální a závisí i na vaší váze, pohlaví a pohybové aktivitě. Obecně lze ale tento typ stravování rozdělit na:
  • velmi nízkosacharidovou stravu (do 20 g denně),
  • nízkosacharidovou stravu (21–60 g denně),
  • stravu se sníženým příjmem sacharidů (61–100 g denně)
  • a volnější nízkosacharidovou stravu (101–130 g denně).
 
Sacharidy pak nahradíte vyšším množstvím bílkovin (1,4 – 2,2 g/kg hmotnosti) a středním příjmem tuků.

Místo mouky ořechy a kokos

Jak takový jídelníček při low carb stravování vypadá? Chybí v něm veškeré běžné pečivo a přílohy (rýže, brambory, těstoviny, knedlíky atd.), tak jak je známe z jídelníčku klasického. Často se setkáte s hlavním jídlem typu zeleninový salát a velký kus masa nebo ryby, zeleninovou polévkou, zmíněné přílohy nahrazuje salát, grilovaná zelenina nebo zeleninové pyré, místo mouky se při pečení používají mletý kokos, ořechy atd.

low carb pečení

Low carb výrobky v Tetě

Protože i my v Tetě chceme podpořit všechny, kteří se pro low carb stravování rozhodli, najdete u nás celou řadu produktů určených speciálně pro low carb dietu. Na svačinu nebo „sladkou tečku“ po jídle doporučujeme tyčinky PRO-TE(BE)-IN BAR Low carb kakao (koupit v e-shopu), pro milovníky ovocné chuti zase PRO-TE(BE)-IN BAR Low carb jahoda (koupit v e-shopu) nebo PRO-TE(BE)-IN BAR Low carb malina (koupit v e-shopu). Na snídani určitě oceníte Top Natur Müsli srdcem Paleo&Kokos Low Carb, a pokud si doma chcete upéct i vlastní low carb pečivo, sáhněte po Top Natur Low Carb směsi na chléb nebo Top Natur Low Carb směsi na pečení.

Připravil/a pro vás Pavla Maříková

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

1 komentářů k článku
Iveta Zelinková 8.září 2020
Není pravda,že by se při této dietě nemusely počítat kalorie-to je nesmysl,vždycky by měl být příjem menší než výdej,sama jsem se tím nesmyslem držela 5 měsíců-a nezhubla ani deko-i při dodržování doporučených potravin-počítat kalorie se musí

Nejčtenější články

Low Carb: Jak funguje nízkosacharidové stravování?

Novinky 25.srpna 2020 od Pavla Maříková

0 1


Jak mít lesklé a zdravé vlasy bez stříhání

Novinky 10.září 2020 od Eva Šarfová

0 0


5 chyb v péči o suchou pleť. Děláte je také?

Novinky 16.srpna 2020 od Vanda Vízková

0 0

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít