DOPRAVA ZDARMA: Využijte dopravu zdarma u objednávek nad 600 Kč! Platí pouze do 13. 7.
Logo

Historie Teta drogerie

Když se řekne "Teta", vybavíte si pravděpodobně hned prodejnu, kterou máte poblíž. Jsme totiž největší síť drogerií v Česku. Celkem byste našli více než 500 obchodů Teta a 270 těch, které nesou označení Top Drogerie. Máme zastoupení i na Slovensku a k tomu i e-shop.
Co ale bylo na samotném začátku?
Historie společnosti Solvent, která značku provozuje, sahá do roku 1992. Původně to byla malá firma založená nadšenými studenty, kteří si chtěli vydělat peníze na vybavení pro svou rockovou skupinu. Více než 30 let tvrdé práce mnoha lidí se zúročila - a přinesla stávající výjimečnou pozici na trhu. To, že máte Tetu tak rádi, je pro nás tím největším potěšením i závazkem zároveň.

2024 - 2025

- Exkluzivně v prodejnách Teta zakoupíte dekorativní kosmetiku wet n wild. Jedná se o jednu z nejoblíbenějších a nejdostupnějších kosmetických značek na světě. 
- I nadále se věnujeme mnoha CSR aktivitám, díky kterým jsme spolu se zákazníky věnovali přes 62 mil. korun. Například:
  • Pomozte dětem
  • Sbírka potravin
  • NE Melanomu
  • Pomoc Ukrajině

2022 - 2024  

  - Reagujeme na ekonomickou situaci a zavádíme Garance nejnižší Teta cena. Stovky označených produktů zákazníci levněji nekoupí, jinak garantujeme vrácení rozdílu.   
- Rozrůstají se naše privátní značky:
⟩⟩ FLORÉ - česká certifikovaná přírodní kosmetika - video spot
⟩⟩ ENERGY PET - produkty pro vaše mazlíčky
⟩⟩ VIX - doplňky stravy

2019 - 2021

- Nová reklamní kampaň s názvem Došlo vám to, která představuje Tetu jako místo pro ještě příjemnější zážitek z nákupu. Hlavní postavou se stala slovenská herečka Marta Maťová.
- Novou tváří české drogerie se stala Tereza Kostková.

2017

- Spouštíme novou marketingovou kampaň Nakupování s rozumem a citem

2016

- V dubnu se loučíme s původním starým logem Teta.
- V září se dostáváme k magickému číslu 500 prodejen v novém designu Teta.
- Vedle sítě prodejen s novým logem vzniká nová sít drogerií - Top drogerie www.topdrogerie.cz

2015

- Máme již 400 prodejen s novým logem.
- Obhajujeme titul Obchodníka roku v kategorii Obchodník s drogerií a parfumerií, čímž navazuje na vítězství z předchozích let.
- Byli jsme oceněni 1. místem i v kategorii Věrnostní program roku.
- Osvěžující kůrou prochází velká část našich privátních značek a vznikají značky nové.

2014

- Rebrandovali jsme přes 200 prodejen - změna loga a stylu komunikace. 
- Spouštíme televizní kampaň.

2013

- Otevíráme první prodejny pod novým logem Teta.
- Startujeme přestavbu prodejen, která svým rozsahem nemá v České republice obdoby. Měníme celkový design prodejen, rozšiřujeme sortiment dekorativní kosmetiky, parfémů a dětských produktů. Vznikají unikátní líčící koutky s dvojím osvětlením - pro denní a večerní líčení, k tomu jsou zdarma k použití tampony a odličovací mléko.
- Nabízíme k nákupu kávu - pro členy klubu Teta je zdarma.
- Novinka pro členy Teta klubu: lifestylový magazín plný slev – Teta magazín
- Získali jsme ocenění Věrnostní program roku v soutěži Obchodník roku.
- Vydali jsme mobilní aplikaci Teta Drogerie CZ pro zařízení Android a iOS.

2012

- Kupujeme české pobočky německé sítě Schlecker (je to poprvé v regionu střední Evropy, kdy lokální podnikatel koupil část nadnárodního řetězce). Tímto krokem se Teta rozrůstá na celkem 800 maloobchodů. Získáváme dostupnost i ve velkých městech, kde do té doby značka Teta citelně chyběla.

2008 - 2011

- V roce 2008 se na Slovensku úspěšně rozbíhá maloobchodní síť Teta-SK, která dnes provozuje přes 220 prodejen
- Mezitím v České republice rozvíjíme tyto aktivity:
  • fungujeme jako velkoobchod,
  • distribuujeme významné výrobce do celého nezávislého trhu,
  • jsme servisní organizace pro maloobchod (franšízy Teta Klub),
  • věnujeme se maloobchodu (zavedení nového pilotního konceptu Teta Krása),
  • a vyrábíme také vlastní značky pro nezávislý trh.

2005 - 2007

- V letech 2005 - 2006 stavíme vlastní centrálu a logistická centra v Praze a Olomouci.
- Získáváme 3 vítězství v soutěži Obchodník roku (2005, 2006, 2007) v konkurenci ostatních drogistických řetězců.
- Dochází k další akvizici původního velkoobchodního konkurenta, společnosti Mistr distribuce, s. r. o.
- Spouštíme marketingovu kampaň "Jediná česká drogerie".

2004

- Teta se dostává na pozici největší maloobchodní drogerie - což umožňuje zajišťovat lepší podmínky pro soupeření s nadnárodními řetězci našim partnerům (majitelům maloobchodů).

2002 - 2003

- Jako první na trhu jsme se rozhodli rozdat zákazníkům karty Teta Klubu - uvědomili jsme si, že bez věrných zákazníků naši partneři (majitelé maloobchodů) jen těžko budou soupeřit s nadnárodními řetězci.
- V roce 2002 vzniká věrnostní systém Teta klub.

2000 - 2004

- Společnost p.k. Solvent zakládá novou maloobchodní síť Teta. Ne v každé lokalitě ČR se daří nalézt podnikatele drogistu, který by mohl provozovat prodejnu maloobchodní sítě Teta. V takových případech se otevírají vlastní prodejny.
- K významnému zvýšení počtu těchto prodejen dochází v roce 2004, kdy díky akvizici firmy Drogerie VO Nový Jičín, a. s., dochází k získání 80 prodejen Racek a k tomu dalšího velkoobchodního podniku.

1997 - 2000

- Společnost p.k.Solvent se stává lídrem velkoobchodního trhu ČR.  Rychlý růst je veden ideou zachovat důstojný nezávislý trh drogerie, přičemž jsou uplatňovány podnikatelské a ekonomické zásady Tomáše Bati, který je považován za jednoho z největších podnikatelů všech dob.
- Vzhledem k finanční krizi v České republice v letech 1997 - 1999 krachuje významná část konkurence - dva takové podniky jsme převzali v letech 1999 – 2000. V roce 2000 existuje už 250 prodejen pod značkou Teta. V roce 1997 se poprvé roznášejí letáky pod značkou Teta

1996 - 1997

- Nástup nadnárodních supermarketů a hypermarketů vznáší obavu o budoucnost nezávislého drogistického trhu, který je odběratelem velkoobchodní sítě p.k. Solvent. Z tohoto důvodu v roce 1996 společnost iniciuje vznik první nákupně-marketingové aliance Teta - kromě drogistů zveme ke spolupráci také perspektivní silné velkoobchody zaměřené na „těžkou“ drogerii, barvy, laky a papírnictví
- Slibný projekt bohužel záhy končí - jeden z přizvaných partnerů přebírá část know-how, exkluzivní sortiment, část obchodního týmu a samozřejmě i zákazníky.
- Na pokraji zaslouženého krachu dochází společnost k závěru, že chce-li pro drogisty vytvořit opravdu životaschopný projekt, může se i nadále spoléhat na svoji ideu, ale nikoliv už na sílu jiných.

1992 - 1995

- V létě 1992 vzniká společnost p.k.Solvent, kterou zakládá šestice vysokoškolských studentů ze Žamberka. Ti nejprve tráví dny prodejem vlastnoručně slepených zrcátek a večery vypisováním faktur. Jako zázemí jim slouží pražský byt o velikosti 2+1, který funguje jako kancelář, sklad i domov v jednom.
- Veškerý vstupní kapitál společnosti byl tvořen elánem mládí, touhou vydělat si peníze na vybavení pro svoji rockovou skupinu a Škodou 120L, pořízenou na půjčku.
- Obchody se začínají rozrůstat - sortiment zrcátek se rozšiřuje o hřebínky, natáčky, gumičky do vlasů a spoustu dalších „nezbytností“. Začíná se budovat celorepubliková distribuční síť, která se otevírá výrobkům českých producentů kosmetiky. Postupně se společnost stává jejich největším distributorem během tohoto období. Navíc díky růstu čtyřikrát stěhuje kanceláře a šestkrát sklady.

Teta prodejny a služby