obchodní společnosti Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o., se sídlem Poděbradská 1162, 250 92 Šestajovice, IČ 261 48 579, zapsané v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C vložka 74545, pro prodej zboží prostřednictvím e-shopu umístěného na internetové adrese www.tetadrogerie.cz .
1.1. Provozovatelem internetového obchodu umístěného na internetové adrese www.tetadrogerie.cz je společnost Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o., se sídlem Poděbradská 1162, 250 92 Šestajovice, IČ 261 48 579, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, č. vložky 74545 (dále jen „prodávající“ nebo „Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o.“),
Kontaktními údaji prodávajícího jsou:
- adresa: eshop Teta drogerie, Poděbradská 1162, 250 92 Šestajovice
- telefon: 296 335 552
- email: eshop@tetadrogerie.cz
1.2. Tyto všeobecné obchodní podmínky prodávajícího (dále jen „VOP“) jsou vydány v souladu s ustanoveními § 1751 an. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „NOZ“) a doplňují práva a povinnosti smluvních stran vzniklé při uzavírání kupních smluv mezi prodávajícím a fyzickou osobou (dále jen „zákazník“ či „kupující“) prostřednictvím e-shopu na internetových stránkách www.tetadrogerie.cz (dále jen „e-shop“) a tvoří nedílnou součást každé kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. Učiněním objednávky zákazník bez výhrad akceptuje tyto VOP. Nabídka e-shopu Teta drogerie je zásadně určena spotřebitelům ve smyslu ustanovení § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Spotřebitelem je každá fyzická osoba právně jednající za účelem, který nelze převážně přiřadit její podnikatelské činnosti ani samostatnému výkonu povolání.
1.3. Smluvní vztah zákazníka a prodávajícího se řídí těmito obchodními podmínkami, nestanoví-li smlouva něco jiného. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávajícího, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
1.5. Prodávající může jednostranně měnit či doplňovat znění VOP. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozí verze VOP. Prodávající informuje zákazníky o změně VOP na internetovém portálu www.tetadrogerie.cz, případně jiným vhodným způsobem tak, aby se s aktuálním zněním VOP zákazník mohl bez nepřiměřených obtíží seznámit.
2.1. Prodávající dle ustanovení § 1820 an. NOZ sděluje, že:
a) se náklady na prostředky komunikace na dálku neliší od základní sazby (v případě internetového či telefonického připojení dle podmínek operátora kupujícího). Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám.
b) požaduje úhradu za zboží buďto předem (platební kartou) či bezprostředně při převzetí zboží, tj. proti předání zboží zákazníkovi v místě převzetí, tj. na zákazníkem uvedenou adresu (dále také „místo převzetí“), nejpozději však ve lhůtě stanovené pro převzetí zboží zákazníkem dle článku 4. odst. 1 VOP. Zákazník není oprávněn zadržovat platby nebo započítávat své pohledávky proti pohledávkám prodávajícího vzniklým z titulu dodaného zboží.
c) pokud objednávka a/nebo i jiná písemnost předané nebo zaslané zákazníkem v jakékoli formě, tj. i elektronicky, bude obsahovat jakékoli podmínky, které jsou v rozporu s těmito VOP nebo nad rámec těchto VOP či jejich obsah zužují, nebo pokud zákazník připojí k objednávce jiné písemnosti či jakékoli další podmínky, nestanou se takové podmínky či texty součástí smlouvy a nejsou závazné pro prodávajícího
d) prodávající neuzavírá smlouvy, jejichž předmětem je opakované plnění
e) platné ceny zboží jsou uvedeny na webových stránkách, pro zákazníka jsou platné ty uvedené tam v okamžik provedení objednávky. Ceny jsou na webových stránkách uváděny včetně DPH. Dalšími platbami pro zákazníka jsou náklady na dopravu zboží a platbu při převzetí zboží. Tyto se liší dle způsobu zvolené metody a poskytovatele dopravy. U zboží v akci je symbolem šipky dolů označena minimální prodejní cena za posledních 30 dnů.
f) je-li kupujícím spotřebitel, má takový spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené s prodávajícím. Dále viz článek 6 těchto VOP.
3.1. Smlouva je uzavřena ve chvíli, kdy kupující přijme návrh k uzavření smlouvy na webových stránkách provozovaných Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o. tím, že si požadované zboží objedná prostřednictvím vložení zboží do e-košíku a objednávku odešle. Před odesláním objednávky je zákazník oprávněn měnit požadované množství plnění, dopravu a zároveň je povinen zkontrolovat všechny údaje. Zákazník dokončí objednávku stisknutím tlačítka "Objednat a zaplatit" v případě platby kartou či tlačítka "Objednat a zaplatit při převzetí" v případě platby na dobírku. Dle NOZ je smlouva uzavřena, jakmile si strany ujednaly její obsah. To znamená, že podmínkou pro uzavření smlouvy prostřednictvím e-shopu je také přijetí objednávky zákazníka prodávajícím. Doručení objednávky zákazníka prodávající zákazníkovi neprodleně potvrdí e-mailem a to tak, že prodávající zašle zákazníkovi oznámení na e-mailovou adresu zákazníka spolu s číslem objednávky.
Za případné chyby při přenosu dat nenese Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o. odpovědnost.
3.2. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky). Prodávající si vyhrazuje právo požadovat dodatečné telefonické či písemné potvrzení objednávky ze strany zákazníka, a to především v případě, kdy celková kupní cena za zboží v jedné objednávce činí nejméně 2.500,– Kč včetně DPH. V případě objednávky provedené zákazníkem v rozporu s postupem uvedeným shora se považuje objednávka za neuskutečněnou.
3.3 Celková kupní cena za zboží v rámci jedné objednávky nesmí přesáhnout 10 000 Kč včetně DPH.
3.4. Aby mohl prodávající zákazníkovu objednávku přijmout a zpracovat, je nutné, aby zákazník do objednávky uvedl své jméno a příjmení, adresu, email a telefon.
3.5. Jak je již uvedeno v odstavci 2.1. písm. e) těchto VOP, platné ceny zboží jsou uvedeny na webových stránkách, pro zákazníka jsou platné ty uvedené tam v okamžik provedení objednávky. Ceny uvedené v jakémkoliv jiném ceníku prodávajícího než na jeho internetových stránkách
www.tetadrogerie.cz v sekci „eshop“, tj. např. v katalozích, prospektech, jiných tiskovinách, v jiných sekcích internetových stránek prodávajícího, rozhlasových a televizních reklamních spotech, nejsou závazné pro dodání zboží v rámci internetové prodejny „eshop Teta drogerie“.
3.6. Za každý provedený nákup na e-shopu
www.tetadrogerie.cz získá zákazník věrnostní body ve stejné výši jako v běžné prodejně.
3.7. Objednávka musí obsahovat povinné identifikační údaje zákazníka, specifikaci druhu a množství objednávaného zboží a určení místa převzetí zboží zákazníkem.
3.8. Služby prodávajícího jsou omezeny výlučně na území České republiky, tj. místo převzetí zboží se musí vždy nacházet na území České republiky. Pro jednu objednávku může zákazník zvolit pouze jedno místo převzetí.
3.9. Prodávající odešle zboží k převzetí zákazníkem v místě převzetí dle řádné objednávky zákazníka do 5 pracovních dnů od přijetí objednávky tak, aby bylo zboží připraveno k převzetí zákazníkem v místě převzetí obvykle ve lhůtě 5-7 pracovních dnů ode dne přijetí objednávky prodávajícím. Lhůta pro dodání zboží může být přiměřeně k okolnostem prodávajícím prodloužena, jestliže prodlení bude způsobeno vyšší mocí nebo okolnostmi nezaviněnými výlučně prodávajícím. Zákazník zboží převezme po zaplacení ceny zboží v místě převzetí.Informaci o době dodání nalezne kupující v sekci Doprava v objednávkovém procesu. Doba dodání se liší podle typu přepravy, V případě doručení na adresu určenou kupujícím je doba dodání 2-3 dny. Při volbě doručení na prodejnu Teta drogerie je doba doručení 5-7 dnů.
3.10. V případě, že objednané zboží nebude mít prodávající v dostatečném množství na skladě nebo nebude možné jej z jiných důvodů dodat včas zákazníkovi (zboží je dočasně nedostupné, nevyrábí se, z důvodu stahování výrobku apod.), oznámí prodávající zákazníkovi tuto skutečnost ve lhůtě 5 pracovních dnů ode dne přijetí objednávky zákazníka prodávajícím a objednávka se okamžikem oznámení považuje za neuskutečněnou (tj. ruší se), nedohodnou-li se prodávající a zákazník jinak.
3.12. Prodávající je oprávněn odmítnout objednávku, která neobsahuje povinné identifikační údaje o zákazníkovi. Dodané množství kusů může být v případě podezření zneužití nakupující kráceno na množství běžné spotřeby, o tomto kroku vyrozumí prodávající zákazníka. Prodávající si také vyhrazuje právo neakceptovat objednávku kupujícího v případě zjevné chyby týkající se ceny, popisu anebo obrázku výrobku v katalogu výrobků uvedeném na internetové stránce prodávajícího anebo v případě zjevně mylné informace podané operátorem zákaznické linky, a to v jakékoliv fázi vyřízení objednávky. O neakceptaci objednávky z důvodu zjevné chyby bude kupující informován telefonicky anebo emailem. Chyba v písemně nebo ústně podané informaci nezavazuje prodávajícího tehdy, je-li běžnému spotřebiteli zřejmá vzhledem k obsahu všeobecných obchodních podmínek prodávajícího a v kontextu s ostatními informacemi podávanými prodávajícím. Prodávajícího nezavazuje ve vztahu k ceně výrobku, parametru výrobku a rozsahu odpovědnosti za vady výrobku informace podaná zjevně nesprávně operátorem zákaznické linky, kdy nesprávnost musela být obvyklému kupujícímu, tj. každé svéprávné osobě, která má rozum průměrného člověka, zřejmá vzhledem k obsahu všeobecných obchodních podmínek prodávajícího a v kontextu s ostatními informacemi podávanými prodávajícím.
4.1. Uzavřel-li zákazník smlouvu prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, zaplatí a převezme zboží osobně či zboží zaplatí a převezme jiná osoba v jeho zastoupení v místě převzetí, které si sám v souladu s těmito VOP při učinění objednávky zvolil, a to ve lhůtě nejpozději do 10 pracovních dnů ode dne, který bude v informaci odeslané zákazníkovi dle následující věty uveden jako den předání zboží smluvnímu přepravci. Nezaplatí-li a nepřevezme-li zákazník zboží během této doby, smlouva zaniká. V případě, že není zákazník zastižen v místě převzetí zboží v době, kdy je zboží do místa převzetí doručeno, bude uloženo u smluvního přepravce, na prodejně Teta zvolené pro osobní odběr či na příslušné pobočce České pošty po dobu uvedenou výše v tomto odstavci. Zákazník výslovně souhlasí s takovýmto způsobem uložení zboží. . Zákazník je povinen uhradit skutečné náklady dopravy a uložení (dopravné) i v případě, že zaslané zboží nepřevezme, a to z důvodů na jeho straně. V případě expedice zboží zákazníkovi bude zákazníkovi následně zaslána faktura s výší dopravného. Výše uvedené neplatí, pokud zákazník před oznámením prodávajícího o expedici zakoupeného zboží písemně nahlásí prodávajícímu odstoupení od kupní smlouvy podle postupu dle článku 6 těchto obchodních podmínek. V případě, že zákazník opakovaně (stačí 2x) nepřevezme zásilku se zbožím s objednaným doručením na dobírku, má prodávající právo vymáhat po zákazníkovi náhradu škody, která tkví v náhradě nákladů za přepravu, balné a skladné. V takovýchto případech má prodávající právo nastavit osobní účet zákazníka tak, že možnost objednávky zákazníka na dobírku je do budoucna vyloučena nebo může prodávající od takové smlouvy odstoupit pro podstatné porušení smlouvy ze strany zákazníka a takovou objednávku stornovat.
4.2. Dodané zboží je označeno číselným kódem, který odpovídá číslu objednávky, které zákazník obdržel e-mailem při potvrzení doručení objednávky prodávajícím. Na každé zakázce je umístěna přelepka s údaji o zakázce. Součástí zakázky je i dodací list, ve kterém jsou uvedeny identifikační údaje zákazníka, číslo objednávky, údaje o množství a druhu dodaného zboží, počet balíků a způsob dopravy.
4.3. V místě převzetí zboží je zákazník povinen sdělit jméno a číslo své objednávky, na základě kterého převezme zásilku po zaplacení kupní ceny zboží. Daňový doklad obdrží kupující až po převzetí zásilky formou emailu, ve kterém bude uveden odkaz ke stažení dokladu. Kupující s tímto souhlasí. Odkazy jsou Kupujícímu zaslány na e-mailovou adresu, kterou Kupující uvede při objednávce, popřípadě jsou uchovávány registrovaným členům po přihlášení do jejich uživatelských profilů v sekci Poslední nákupy. Zákazník je povinen při převzetí zásilky provést kontrolu zásilky s cílem zjistit, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. Tato kontrola se netýká obsahu zásilky. Pokud jsou při převzetí zásilky kupujícím zjištěny zjevné znaky poškození, zákazník není povinen zásilku převzít a sepíše s přepravcem (Česká pošta) nebo předávajícím zápis o škodě. Poškození zásilky při přepravě nahlásí kupující prodávajícímu bez zbytečného odkladu. Pokud takto poškozenou zásilku zákazník od přepravce převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Zákazník si zároveň překontroluje počet balíků na přepravním listě, který musí být shodný se skutečným počtem doručených balíků. V případě, že se počet balíků na přepravním listě neshoduje s počtem balíků doručovaných, zákazník přebere zásilku s výhradou v přepravním listě a reklamaci nahlásí v souladu s Reklamačním řádem eshopu. Pokud tak neučiní, reklamace na chybějící balík/y nebude uznána.
4.4 Zaplacení kupní ceny musí být realizováno zákazníkem nejpozději při převzetí zboží v místě převzetí, a to buď předem: platební kartou na internetu, či osobně dopravci při převzetí zásilky (u dodávky na adresu nebo v místě uložení zásilky dopravcem). Zákazník je povinen svým podpisem potvrdit doklad o převzetí. Převzetí zboží zákazníkem je možné až po jeho úplném zaplacení a potvrzení dokladu o převzetí.
4.5. Zákazník je oprávněn zkontrolovat si převzaté zboží uvnitř balení. V případě zjištění vad zboží je Zákazník oprávněn obrátit se na prodávajícího v souladu s Reklamačním řádem eshopu.
4.6. Všechny nabízené způsoby dopravy, jejich aktuální podmínky a ceny naleznete na webové stránce eshopu
4.7. Jednotlivé způsoby dopravy jsou nabízeny dle aktuální dostupnosti jednotlivých služeb a s ohledem na kapacitu a dojezdové možnosti. V případě zásahu vyšší moci či výpadku informačního systému Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o. nenese zodpovědnost za opožděné dodání zboží.
4.8. Společně s kupní cenou zboží je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s dodáním zboží ve smluvené výši, případně další náklady za zvolené služby, tak jak jsou kupujícím vybrány v rámci procesu objednávky. Prodávající si vyhrazuje právo ceny upravovat a stanovovat podmínky, kdy je dodání bezplatné.
4.9. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
4.10. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
4.11. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
4.12. Pokud si kupující nepřevezme zboží, ač mu s ním prodávající umožnil nakládat, přechází na něj nebezpečí škody na věci. Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího, nemá vliv na jeho povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže Prodávající škodu způsobil porušením své povinnosti.
4.13. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.
4.14. Snížení hodnoty zboží. Kupující odpovídá prodávajícímu pouze za takové snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčnosti zboží.
5.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 NOZ a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů).
5.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Prodávající odpovídá kupujícímu zejména za to, že v době, kdy kupující zboží převzal, má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné; zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá; zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy; zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů. Projeví-li se vada zboží v průběhu dvanácti (12) měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
5.3. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v těchto VOP a kupní smlouvě, může kupující požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti zboží, může kupující požadovat jen výměnu součásti, není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující právo od smlouvy odstoupit. Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit její součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
5.4. Nejde-li o zboží, které se rychle kazí nebo o zboží použité, odpovídá prodávající za vady, které se projeví po převzetí věci v záruční době (záruka).
5.5. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
5.6. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží v době dvaceti čtyř (24) měsíců od převzetí. Je-li na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost (zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti; tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti zboží na obalu nebo v reklamě). Kupující má právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva dle tohoto odstavce.
5.7. Uplatní-li kupující právo z vady dle bodu 5.6. těchto obchodních podmínek a jedná-li se o podstatné porušení kupní smlouvy, má kupující právo na (i) odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží, (ii) na odstranění vady opravou zboží (iii) na přiměřenou slevu z kupní ceny, (iv) odstoupení od smlouvy. Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
5.8. Uplatní-li kupující právo z vady dle bodu 5.6. těchto obchodních podmínek a jedná-li se o nepodstatné porušení kupní smlouvy, má kupující právo na (i) odstranění vady nebo (ii) na přiměřenou slevu z kupní ceny. Neodstraní-li prodávající vadu zboží včas nebo vadu zboží odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího. Při dodání nové věci vrátí kupující na náklady prodávajícího věc původně dodanou.
5.9 Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, nebude mu právo z vadného plnění přiznáno. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
5.9. Záruční doba běží od odevzdání zboží kupujícímu; bylo-li zboží podle kupní smlouvy odesláno, běží od dojití zboží do místa určeného v objednávce.
5.10. Zjistí-li kupující vady zboží, musí tyto skutečnosti sdělit prodávajícímu elektronicky (online formulář na www.tetadrogerie.cz), písemně (dopis, email: eshop@tetadrogerie.cz), telefonicky nebo i osobně, a to bez zbytečného odkladu. Součástí těchto VOP je také Reklamační řád eshopu, kterým se bude zákazník při uplatňování reklamace řídit. Prodávající v Reklamačním řádu eshopu doporučuje kupujícímu několik způsobů, jak může reklamaci uplatnit (mj. vyplnění reklamačního online formuláře nebo vytištění reklamačního protokolu). Podmínkou pro řádné posouzení reklamace je zaslání reklamovaného zboží na adresu prodávajícího:
Reklamační oddělení – Eshop,
Teta drogerie,
Poděbradská 1162,
250 92 Šestajovice
Prodávající upozorňuje, že zásilky s dobírkou nepřebírá a jsou vráceny zpět na adresu odesilatele. Prodávající vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to emailem bezprostředně po přijetí reklamace (v případě osobního uplatnění je předáno ihned); dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
5.11. Spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy. Prodávající informuje spotřebitele o tom, že subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce se sídlem v Praze 2, Štěpánská 796/44, Praha 1, www.coi.cz. Případně může řešit spor online prostřednictvím k tomu určené ODR platformy. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
5.12. Stížnosti může spotřebitel řešit na Infolince TETA drogerie na tel. č. 296 335 552.
6.1. Zákazník, který je spotřebitelem, je v souladu s § 1829 odst. 1 NOZ oprávněn od smlouvy odstoupit i bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce, a to ve lhůtě 14 dní. Poučení pro zákazníka o právu na odstoupení od smlouvy je k dispozici zde. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o
a) kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží
b) smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo
c) smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.
6.2. V případě uplatnění práva na odstoupení od smlouvy je kupující povinen nejpozději do 14 dnů od zaslání odstoupení (nejlépe však současně s ním) zaslat prodávajícímu zboží, které od něj obdržel.
6.3. Prodávající může po kupujícím požadovat pouze úhradu nákladů stanovených v NOZ (např. náklady na dopravu).
6.4. Zákazník může od smlouvy odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu, například může využít vzorového formuláře pro odstoupení od smlouvy (ke stažení ve formátu DOCX nebo PDF) a odeslat jej na email eshop@tetadrogerie.cz či na adresu eshop Teta drogerie, Poděbradská 1162, 250 92 Šestajovice.
6.5. Zákazník nese náklady spojené s vrácením zboží. Vrácené zboží tedy nesmí být zasláno na dobírku.
6.6. Zákazník bere na vědomí, že právo odstoupit od smlouvy nelze uplatnit z důvodů uvedených v § 1837 NOZ. Mimo jiné tak nelze odstoupit od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno dle přání zákazníka; o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím; o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které zákazník z obalu vyňal a z hygienických důvodů není možné jej vrátit (např. obal zubního (elektrického) kartáčku nebo obličejového krému).
6.7. Jakmile prodávající obdrží písemné odstoupení od smlouvy od kupujícího (ať už zaslané emailem, či poštou), potvrdí prodávající bez zbytečného odkladu přijetí takového odstoupení a dále prodávající kontaktuje prodávajícího o dalším postupu.
6.8. Dle § 1832 NOZ, odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od kupujícího na základě smlouvy přijal.
6.9. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tímto nevzniknou další náklady. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, je prodávající oprávněn vrátit kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
6.10. Prodávající však není povinen kupujícímu vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal
6.11. Kupující odpovídá dle § 1833 NOZ prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Platí tedy, že bude-li zboží vráceno poškozené, nekompletní apod., vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody tím vzniklé. Výši této škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
6.12. Kupující bere na vědomí, že v případě, že se rozhodne odstoupit od smlouvy a vrátit zboží, ke kterému prodávající poskytnul dárek, je kupující povinen s vrácením zboží vrátit i tento dárek. V opačném případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení.
6.13. Právo na odstoupení od smlouvy má také prodávající, a to v případě, kdy omylem uvede výrazně nižší cenu, než je běžná.
6.14. Prodávající má právo okamžitě odstoupit od smlouvy s kupujícími, u kterých má prodávající za to, že při objednávání zboží jednají v rámci své podnikatelské činnosti.
7.1. Společnost Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o. postupuje jako správce při zpracování osobních údajů v souladu s Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů). Bližší informace o jednotlivých zpracováních, o Vašich právech a o způsobech jejich uplatnění naleznete ZDE.
7.2. Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.
8.1. Ke zrušení objednávky ze strany prodávajícího může dojít zejména v případě, že objednané zboží se již nevyrábí nebo nedodává nebo dojde k vyčerpání zásob. V případě, že tato situace nastane, prodávající neprodleně kontaktuje kupujícího e-mailem nebo telefonicky a domluví se s ním na dalším postupu (nahrazení objednaného zboží jiným, zrušení objednávky apod.).
8.2. Prodávající si dále vyhrazuje právo objednávku zrušit, a to i tehdy, pokud kupující obdržel potvrzující email, jedná-li se o zjevnou chybu v kupní ceně zboží (tj. o cenu zjevně jinou, než je cena pro tento typ/druh zboží obvyklá), ledaže bude u daného zboží zcela jasně uvedeno, že se jedná o „mimořádnou slevu“ nebo jiné označení obdobného významu. O zjevnou chybu v ceně zboží se bude jednat například v případě chybějící jedné či více cifer, sleva na zboží přesahuje 50 %, aniž by tato sleva byla speciálně marketingově komunikována (např. v newsletteru) a jiné zjevné chyby v psaní; v případě pochybností, zda je zboží skutečně zlevněné či jde o zjevnou chybu v ceně zboží, je kupující povinen ověřit si předem výši kupní ceny u prodávajícího. Pokud tato situace nastane, prodávající bude bez zbytečného odkladu kontaktovat kupujícího za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že kupující zaplatil již část nebo celou kupní cenu, bude mu kupní cena vrácena stejným způsobem, jakým byla uhrazena.
9.1. V případě, že by kterékoliv ustanovení Smlouvy či těchto VOP bylo neplatné a/nebo neúčinné, nebo by se neplatným a/nebo neúčinným stalo, nebude tím dotčena platnost a/nebo účinnost zbývajících ustanovení Smlouvy a VOP. Změny a doplňky kupní smlouvy či VOP vyžadují písemnou formu.
9.2. V případě jakýchkoli sporů mezi prodávajícím a zákazníkem se uplatní právní řád České republiky. Všechny spory, které vzniknou ze smlouvy nebo těchto VOP nebo v souvislosti s nimi, a které se nepodaří odstranit vzájemným jednáním stran, budou rozhodovány s konečnou platností obecnými soudy České republiky. Pokud smluvní vztah obsahuje mezinárodní prvek, je smluvními stranami dohodnuto, že se tento vztah řídí českým právem a všechny spory budou řešeny českými soudy.
9.3. Prodávající si vyhrazuje právo kdykoli tyto VOP změnit či doplnit v důsledku změny právních předpisů nebo jiných okolností. VOP platí ve znění uvedením na internetové stránce www.tetadrogerie.cz v den odeslání elektronické objednávky ze strany kupujícího, není-li mezi účastníky písemně dohodnuto něco jiného.
9.4. Smlouva i VOP se uzavírají v českém jazyce.
9.5. Smlouva bude prodávajícím archivována.
Teta drogerie a lékárny ČR s.r.o.