Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Užít si letní dobroty a nepřibrat? Jde to!

Užít si letní dobroty a nepřibrat? Jde to!

Užít si letní dobroty a nepřibrat? Jde to!

28. července 2019 od Helena Pokorná Hladíková

28. července 2019 3 minuty čtení
Připravil/a Helena Pokorná Hladíková ve spolupráci s expertem Mgr. Zuzana Douchová

Pochutnat si na zmrzlině, grilované dobrotě nebo letním moučníku a udržet si váhu? To je asi sen mnoha žen. Dá se to ale vůbec? Jak vlastně v létě nepřibrat? Zeptali jsme se nutriční poradkyně Mgr. Zuzany Douchové z iniciativy Vím, co jím.

1. Zdravá grilovačka

Kdo by zvláště během letních večerů nemiloval vůni ohně a pečených dobrot? Jenže po takové grilovací party bývá mnohým lidem těžko a někteří zase bojují s výčitkami, že právě „dali na frak“ své těžce vydřené štíhlé linii. Grilování však může být i lehké a zdravé, stačí se zaměřit na pár důležitých aspektů:
zdravé grilování

> Vhodný výběr potravin

Místo krkovičky nebo prorostlého bůčku dejte přednost libovému masu a rybám. Skvěle pochutnat si můžete i na zelenině (cuketa, lilek, kukuřice, papriky aj.), ovoci (ananas, broskve, banán aj.), sýru či houbách. Zelenina a ovoce jsou navíc bohaté na antioxidanty, tudíž zmírňují následky grilování a případné působení karcinogenních látek.


> Správná marináda

Rozhodně nemarinujte v kupovaných směsích, které jsou plné soli a umělých dochucovadel. Připravte si raději vlastní marinádu, ale vyhýbejte se při tom zalití masa množstvím oleje a marinujte spíše v citronové či pomerančové šťávě nebo bylinkách, které se dají do masa krásně vmasírovat. Kvalitní marinádu lze připravit i z piva.
Tip redakce:
Na přípravu grilovaného masa se vám jako zdravější varianta solení může hodit
Allnature Himalájská sůl růžová hrubá, která je známá svými blahodárnými účinky na lidský organismus. Je zdrojem vitaminů, draslíku, vápníku, hořčíku a dalších látek a její zbarvení je způsobené příměsí čistého železa.

> Dresing není nepodstatný

Přečetli jste si někdy složení a údaje o energetické hodnotě u kupovaných dresingů? Pokud ne, věřte, že vašemu tělu ani štíhlé linii nijak neprospívají. To si raději připravte svůj vlastní dresing, k čemuž postačí méně tučná zakysaná smetana, jogurt nebo cottage, které smíchejte s bylinkami, pepřem, česnekem apod.
 
Tip redakce:
Pakliže to s jídlem přeženete a je vám těžko, urychlení trávení podpoříte například  
Aromatica bylinným čajem Dobré trávení s mátou, fenyklem a heřmánkem. Klidný žaludek zajistí také Antimetil pastilky se suchým extraktem ze zázvoru, které mají neutrální chuť a uleví i při těhotenských nevolnostech.
letní mlsání

2. Zdravé letní mlsání

Na léto se řada lidí těší i proto, že dozrává plno slaďoučkého ovoce, z něhož se dají vykouzlit lahodné moučníky. A sami si vzpomeňte, jak báječně chutnal ovocný, ještě teplý koláč pěkně o prázdninách u babičky na zahradě! Jenže klasické moučníky jsou většinou plné bílého cukru, který je zejména v dnešní „sedavé“ době nepřítelem štíhlé figury i zdravého životního stylu vůbec. Co s tím? Zkuste tyto sladkosti nahradit jiným, zdravějším mlsáním. Možností máte spoustu:
  • vychlazený tvaroh nebo jogurt smíchaný s ovocem
  • ovoce přelité rozpuštěnou vysokoprocentní čokoládou
  • domácí ovesné sušenky
  • špaldové či jiné zdravější varianty lívanců nebo palačinek s ovocem
  • domácí ovocná zmrzlina
  • jáhlový nákyp s ovocem
  • lehké dezerty z tvarohu
zmrzlina
Tip redakce:
Nechcete se tak úplně vzdát sladké chuti, ale zároveň si přejete udržet váhu? Vyzkoušejte
Allnature Erythritol, cukerný alkohol, který je jednou z nejlepších variant náhradních sladidel. Má nízký glykemický index, nezvyšuje hladinu cukru v krvi a neobsahuje téměř žádné kalorie. Navíc se při vysokých teplotách nerozkládá, tudíž je skvělý i na pečení.

Zdroj foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Helena Pokorná Hladíková ve spolupráci s expertem Mgr. Zuzana Douchová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Expert z článku

Mgr. Zuzana Douchová
nutriční poradkyně
4
"Je načase, aby se o jídle přemýšlelo z hlediska zdraví prospěšných výživových kritérií."

Vybrali jsme pro Vás

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

x
Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít