Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Krásná pleť potřebuje pít

Krásná pleť potřebuje pít

Krásná pleť potřebuje pít

22. září 2016 od VMa

22. září 2016 5 minut čtení
Připravil/a VMa ve spolupráci s expertem MUDr. Jana Leichmannová

V médiích se neustále objevují zaručené tipy, kolik by člověk měl denně vypít vody. Někteří odborníci doporučují až čtyři litry denně, jiní zase polovinu. Podle doktorky Jany Leichmannové je třeba u dospělého člověka zajistit příjem 2,5 až 3 litry tekutin, rozložený nejlépe po menších dávkách do celého dne.
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem
Platí přitom, že padesátikilová slečna nemusí vypít totéž, co stokilový muž. "Na každých 15 kilogramů váhy by mělo připadnout cca 0,5 litru tekutiny," říká odbornice na nefrologii MUDr. Leichmannová. V prvním popisovaném případě by tak šlo o necelých 1,7 litru, zatímco v druhém o dvojnásobek.
 
Dostatečný pitný režim je třeba zvláště hlídat i u dětí. Zhruba 2-4leté dítě by mělo dostat 0,9 litru, 4-8leté 1,1 litru a 9-13leté kolem 1,5 litru tekutin denně, vysvětluje doktorka Leichmannová.
 
Některé potraviny přitom mohou funkci tekutin částečně zastoupit. Čerstvá zelenina a ovoce obsahují až 80 procent vody a třeba u melounu nebo salátu voda figuruje v 90 procentech jejich váhy. Opačně je třeba postupovat u příliš slaných či sladkých jídel - po jejich konzumaci byste měly vypít tekutin více. Zvýšený příjem si hlídejte také v letním období, při sportu nebo manuálně náročnější práci (vzhledem k intenzivnějšímu pocení).
 
A jaké tekutiny jsou pro tělo nejlepší? “Voda stačí z kohoutku. Do pitného režimu je dobré vložit i minerálku (až třetina, nebo i polovina pitného režimu, kvůli dodání minerálů do organismu), minerálky je však potřeba střídat,” vysvětluje nefroložka. A pamatujte také na to, že káva a alkohol se do pitného režimu nepočítají.
 
Pokud nebudete pít dostatečně, poznáte to celkem snadno podle bolestí hlavy a celkové únavy. Dalším průvodním znakem jsou okoralé rty, u dětí pak bílý povleklý jazyk. Leichmannová upozorňuje také na dehydrataci kojenců, která se může projevit sníženým napětím kůže. Navíc u miminek a malých dětí dehydratace nastupuje rychle, především pak při zvýšené tělesné teplotě nebo pobytu v teplém prostředí.
 
Opačný případ, tedy hyperhydratace, podle Leichmannové v podstatě nehrozí: “U zdravého člověka je prakticky nemožná, tekutiny navíc vymočí.” Jiná situace nastává u lidí, kteří mají problém s ledvinami.


Dopřejte dostatek vody své pleti i zvenčí

Voda je důležitá pro fungování celého organismu. Když jste současně i dostatečně odpočatí, většinou to poznáte i na své pokožce. Ke svěžímu vzhledu jí pomáhají nejen přijímané tekutiny, ale také tělová mléka a krémy. Vybírejte zejména z hydratačních řad, přičemž podobně jako u tekutin platí - čím častěji, tím lépe.

Zdroj foto: Fotolia

Připravil/a pro vás VMa ve spolupráci s expertem MUDr. Jana Leichmannová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Expert z článku

MUDr. Jana Leichmannová
Dětská lékařka, nefroložka
2
"Všeho s mírou…"

Nejčtenější články

Bolavá záda? Ulevte jim!

Tělo 15.září 2018 od Eva Suchomelová

174 0


„Nezdravé“ potraviny, které byste měla jíst!

Tělo 8.září 2018 od Pavla Maříková

262 0


Co o vás řekne barva laku na nehty?

Tělo 21.října 2018 od Helena Hladíková

84 0

Vybrali jsme pro Vás

x
Využijte výhodných cen Teta klubu.
Přihlaste se.