Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo 6 tipů proti podzimnímu splínu: Světlo prosím!

6 tipů proti podzimnímu splínu: Světlo prosím!

6 tipů proti podzimnímu splínu: Světlo prosím!

16. října 2018 od Anna Adlerová

16. října 2018 3 minuty čtení
Připravil/a Anna Adlerová

Mění se počasí, dny se krátí a světla ubývá. S podzimním počasím nemusí klesat jen stupně Celsia, ale i nálada. Jak přemoci podzimní splín a vyhnout se šerým slzavým údolím? Věděli jste, že nálada pod psa může souviset se stravou nebo nedostatkem světla? Přinášíme vám tipy, které vám udělají dobře na těle i na duši, obzvlášť teď na podzim.
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem

Proč podzimní deprese?

Lidové vyjádření „mám depku“ nutně ještě neznamená, že depresí opravdu trpíte. Často je tímto výrazem označena podivná špatná nálada, která ale se skutečnou klinickou depresí z psychiatrické praxe nemá mnoho společného. Jedná se o onemocnění psychotického charakteru, které je nutné řešit pod dohledem odborníka. Je statisticky dokázáno, že právě na podzim propadá nejvíc lidí podivnému splínu, jehož příčina se nedá určit se stoprocentní přesností. Je ale pravděpodobné, že některé faktory, které na lidi dopadají právě v tomto čase, za změnami nálad tohoto charakteru stojí.


Jak vyzrát na podzimní splín?

Typickými příznaky podzimní deprese jsou únava, hlavně díky nedostatku slunečních paprsků, celková skleslost a nechuť k činnostem, které běžně zvládáte s lehkostí. Můžete také zaznamenat rychlejší změny nálad nebo poruchy spánku. A jak s tím podzimním "nadělením" poradit? Zkuste některý z následujících tipů!


fototerapie1. Světlo, prosím!

Léto skončilo a připomíná se jen občasnými paprsky, které škodolibě vyvolávají vzpomínky na krásné slunečné chvilky. A právě světlo, kterého na podzim ubývá, je jedním z nejdůležitějších faktorů tzv. podzimního splínu. Slunce vám dodává energii, která má velký vliv na tělo a podílí se i na celkové regeneraci vašeho organismu. Dny, kdy vysvitne sluníčko, využijte k procházce a nachytejte si jeho paprsky do zásoby. Pokud se domů dostáváte až za tmy, nahraďte alespoň sluneční paprsky jiným světlem. Doma se rozhodně neschovávejte do tmavého koutku, ale pořádně si rozsviťte – popřípadě můžete zkusit i fototerapii pod dohledem odborníka.


spánek2. Spěte!

Dostatek odpočinku je důležitý, zvlášť když nejste v úplně dobré psychické kondici. Nedostatek spánku vede k roztržitosti, únavě, nadměrné konzumaci kávy a stresové kolečko se pomalu začíná rozbíhat, pokud už neběží na plné obrátky. Dodržení minimálně 7hodinového nočního odpočinku by proto mělo být základ. Nejde vám usnout? Zvolte přírodní uspávadla. Vypijte na noc teplé mléko s medem nebo sáhněte po bylinkových čajích.


relaxační koupel3. Uvolněte se

Všechny chmury se alespoň na chvíli rozplynou ve voňavé koupeli plné pěny. Vyzkoušejte například Dermacol Antistresovou pěnu do koupele Aroma Ritual s vůní hroznů. Provoní celou koupelnu a zaručeně vám navodí dobrou náladu. Příjemné uvolnění nabízejí i vonné olejíčky, které mají mnoho využití. Je možné je nakapat do vany a udělat si relaxační koupel, přidat k masážní emulzi, a uvolnit tak tělo ještě lépe nebo použít pár kapek do aromalampy, a vykouzlit tím ještě útulnější teplo domova.  Vyzkoušejte například TOPVET vonné silice. S podzimním splínem se dobře popere levandulová silice, která podpoří v koupeli psychické i fyzické uvolnění a pomůže i s problémy s usínáním. Stačí lehce pokapat polštář.
 

4. Nezapomínejte na vitaminy

V podzimním jídelníčku by měl být zajištěn dostatečný přísun ovoce a zeleniny, hlavně vitaminu C a D. Vitamin C chrání, posiluje imunitu a podporuje vitalitu a energii. Je vhodné ho v podzimním období konzumovat jako doplněk stravy. Sáhněte třeba po tabletách Naturline Vitamin C. Várka 130 tablet by měla pro přečkání chmurných podzimních dní stačit. Vitamin D, který se vstřebává především působením slunečního záření, působí antidepresivně. Ve stravě ho můžete najít v rybách, jako je losos, mečoun, konzervovaný tuňák nebo sardinky. Pokud rybám neholdujete, vsaďte na mléko, bílý jogurt nebo houby. Vyhýbejte se těžkým smaženým jídlům, které má tělo problémy strávit a budete se po nich cítit ještě víc na dně. Podzim je i vhodným časem k rozumným detoxikačním programům.


cvičení5. Zajistěte si přísun endorfinů

Jak je známo, endorfiny jsou hormony štěstí. Jak lépe bojovat proti podzimní depresi než vyplavováním štěstí do svého krevního oběhu? Donuťte se ke sportu, i když se budete muset zkraje trochu přemáhat. Po několika uběhnutých kilometrech bude váš život zas o něco krásnější. Nemusíte hned běhat maratony, tělu prospěje i harmonizační jóga nebo krátká procházka krásnou podzimní přírodou.
 

6. Přepněte na pozitivní vlnu

Vsaďte na maličkosti, které vás nic nestojí, ale mohou se znatelně podepsat na vaší náladě. Vklouzněte do barevného energizujícího oblečení, poslouchejte příjemnou hudbu, která vás doslova naladí na tu správnou vlnu. Pokud se budete pohybovat v příjemné společnosti přátel, pravděpodobně se také chmury alespoň na chvíli rozplynou.
 

Zdroj foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Anna Adlerová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

„Nezdravé“ potraviny, které byste měla jíst!

Tělo 8.září 2018 od Pavla Maříková

257 0


Bolavá záda? Ulevte jim!

Tělo 15.září 2018 od Eva Suchomelová

172 0


Zlozvyky, které vám ubírají na kráse. Zbytečně!

Tělo 12.září 2018 od Eva Suchomelová

61 0

Vybrali jsme pro Vás

x
Využijte výhodných cen Teta klubu.
Přihlaste se.