Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Studí vás ruce a nohy? Víme, jak je zahřát!

Studí vás ruce a nohy? Víme, jak je zahřát!

Studí vás ruce a nohy? Víme, jak je zahřát!

12. prosince 2018 od Karolína Hornová

12. prosince 2018 3 minuty čtení
Připravil/a Karolína Hornová

Studené končetiny v zimě nejedné ženě způsobují nepříjemné chvilky. Známe triky s rychlým i dlouhodobějším účinkem, které vám pomohou studené ruce a nohy zahřát.
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem
Na studené končetiny trpí v zimě především ženy – je to i proto, že mají geneticky méně svalové hmoty než muži. Ta totiž ovládá i termoregulaci. Nemusí být ale vždy pravidlem, že svalnatější ženy jsou více otužilé nebo naopak že ty „při těle“ hřeje vrstva tuku. Studené ruce a nohy může mít každá žena a příčin je mnoho. Je to běžný jev, ale nepodceňujte hopokud s ním přicházejí další příznaky, jako je ztráta či pokles citlivosti nebo bolest či brnění, zeptejte se na svůj problém odborníka. Od „pouhého“ pocitu chladu si ale můžete poměrně účinně pomoci i sami – musíme ale být důslední. Pojďme se podívat, jak na to.

 
Wellness procedury

Znáte to – až se zima zeptá, co jste dělali v létě… Platí to i pro přípravu na chlad. Letošní léto bylo téměř subtropické, takže bylo snadné si na teplo zvyknout. O to náročnější je pak přechod do klasických podzimních mlhavých dnů, natož do pořádné třeskuté zimy.
 
Pokud trpíte na studené končetiny, neměli byste problém řešit, až nastane, nýbrž dlouhodobě – ideální je otužování. Začít s ním můžete kdykoliv – zkuste nejprve každou sprchu nebo koupel zakončit studenou sprchou, jejíž délku budete postupně prodlužovat. Kromě okamžitého efektu prokrvení kůže a svalstva si vaše tělo pomalu získá i vyšší odolnost vůči mrazu.
 
Ti odvážnější mohou časem zkusit třeba i otužování venku, ideálně zpočátku pod dohledem odborníka. Do svého podzimního a zimního portfolia zařaďte i další pravidelné rituály: saunování (které také podpoří prohřívání a cirkulaci krve v končetinách), tzv. Kneippovu terapii (střídavé koupele nohou, které můžete praktikovat i doma u televize), nebo kryoterapii (kterou doma můžete simulovat pomocí masáže ledovými kostkami třeba po koupeli).
 
sauna

Hřejivá mazání

Zahrajte si na „mastičkářku“. Nemusíte hned míchat lektvary, stačí zajít do drogerie a podívat se po prohřívacích krémech a emulzích. A pozor – nemusí jít o žádné lepkavé a nepříjemné masti, ale naopak příjemnou, voňavou kosmetiku, která navodí atmosféru masážního salonu.
 
Alpa Masážní emulze hřejivá je lehce vstřebatelné mazání, které obsahuje výtažky ze zázvoru, kafr a další látky, které prokrví a prohřejí pokožku. Vmasírujte do pokožky nohou i paží před odchodem do zimy. Cannaderm Thermolka hřejivá zase obsahuje výtažky z vanilky a kapsaicin (výtažek z pálivých papriček) – obojí má silný prohřívací efekt, který oceníte před sportovním výkonem nebo výpravou do mrazu.
 
Pokud potřebujete „nastartovat“ a prohřát hned po ránu nebo po návratu zvenku, vyzkoušejte horkou sprchu a  Dermacol Aroma Ritual Hřejivý sprchový gel jablko a skořice. Krásně voní „Vánocemi“ a prokrvuje. Ze stejné řady lze zakoupit dokonce i Hřejivý krém na ruce! Ideální zimní výbava do kabelky.
 
pohyb v zimě

Rychlé cviky na zahřátí

Pokud vás začnou zábst ruce nebo nohy a víte, že se nedostanete včas do tepla, na nic nečekejte a dejte si pár rychlých zahřívacích cviků. Nemusíte se stydět, nejsou to žádné veletoče – ale pomohou.
  • Cvik na zahřátí rukou: Postavte se rovně, mírně rozkročmo a rozpažte. Kmitejte pažemi v loktech směrem k hrudníku a zpět do rozpažení. Pohyby provádějte rychle, se zpevněnými pažemi. Zhruba po minutě až dvou byste měli cítit, jak se krev „hrne“ do rukou a prstů, které začnou „přicházet k sobě“.
  • Cvik na zahřátí nohou: Postavte se opět mírně rozkročmo, pokud máte lyžáky, povolte přezky. Udělejte několik rychlých dřepů (spíše ale tahem než švihem). Nohy by se měly prokrvit. Pravidelně také hýbejte prsty u nohou a v restauraci si lyžáky nebo pohorky zujte a kružte chodidly.
hřejivý sáček

Vychytávky do kapsy

Ve městě se dají chladné teploty zvládnout. Ale na horách, kde musíte venku strávit celý studený den? Pokud nejste z těch, kteří se snaží příkoří překonávat silou vůle, cvičení a procedur, můžete si pohodlí i „koupit“: třeba ve formě vyhřívaných vložek do bot či rukavic (levněji než ve „sportu“ je často koupíme v obchodech s loveckými potřebami).
 
Okamžitou první pomoc nabízejí také tzv. heat pads, neboli zahřívací polštářky. Koupíte je za pár desítek korun v outdoorových nebo loveckých obchodech a také v army shopech. Jde o sáčky podobné těm na čaj, naplněné směsí kovových pilin a soli, které po rozbalení z plastového obalu začnou reagovat se vzduchem a vytvářet poměrně intenzivní a dlouhodobé teplo, které trvá až šest hodin. Na lyžích je tak můžete nosit pro „první pomoc“, ale i vložit do rukavic nebo bot na celý den.
 
horký nápoj

Potraviny, které zahřejí

Pokud vám mrznou končetiny, ale máte možnost se dostat do restaurace nebo ke stánku s jídlem či pitím, objednejte si něco s obsahem ingrediencí, které umí prokrvit a zahřát. Výborné jsou chilli papričky a obecně pálivá jídla, jídla a nápoje se skořicí, zázvorem nebo kardamomem („tekutý štrúdl“ nebo třeba chai latte). Pomáhá také malý panák tvrdého alkoholu – s tím to ale určitě nepřehánějte: po pocitu tepla se dostaví „vystřízlivění“, spojené s naopak větším pocitem chladu.

Zdroj foto: Shutterstock

Připravil/a pro vás Karolína Hornová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

Trendy klín: Oholit, či neoholit?

Tělo 16.dubna 2019 od Jana Kantorová

485 5


6 triků pro ploché bříško. Vyzkoušíte je?

Tělo 23.dubna 2019 od Pavla Maříková

342 0


Hubne se více během, nebo chůzí?

Tělo 15.května 2019 od Pavla Maříková

66 0

Vybrali jsme pro Vás

x