Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Tělo Pánové, do sprchy!

Pánové, do sprchy!

Pánové, do sprchy!

23. září 2016 od JaS

23. září 2016 5 minut čtení
Připravil/a JaS ve spolupráci s expertem MUDr. Lenka Faltová

Tuzemská fitness centra se v posledních letech těší oblíbenosti, což potvrzují jejich rostoucí tržby. Ruku v ruce s kultem těla se rozmáhá i vcelku příjemný zvyk dbát na osobní hygienu. Už málokdy se stane, že by muž odešel z posilovny, aniž by se po dávce tréninku osprchoval.
Sdílet na facebooku Sdílet na Twitter Sdílet na Pinterest Emailem

Užitečné tipy pro ty, které kupují kosmetiku svému partnerovi

Dlouhé sezení a hodně stresu jsou průvodními znaky celé řady profesí. Spousta lidí proto pracovní nálož kompenzuje fyzickou aktivitou. Do posilovny, na fotbalový trénink s kolegy nebo na tenis už dnes ale málokdo vyrazí bez tašky s ručníkem a šamponem. Nebo ještě jinak, na recepci většiny sportovišť je běžně k dostání sprchový gel i šampon.

Dobrým znamením je, že mytí – a to nejen po sportu – je návyk, který pěstují nejen ženy, ale stále více i muži. Průzkumy ukazují, že onen do společenského povědomí vžitý vzorec, podle něhož většina mužské populace hygienu bojkotuje, se už stává minulostí. Rozdíly mezi pohlavími – pokud jde o jejich vztah k běžné hygieně – se pomalu stírají. Podle průzkumu společnosti Henkel z roku 2012 si sprchu alespoň jednou denně dopřejí dvě třetiny mužů i žen (podobné závěry měl i průzkum, který si nechala zpracovat společnost Unilever). Sice stále platí, že ženy jsou pečlivější, neboť dalších 20 procent z respondentek uvedlo, že se sprchují i častěji než jednou denně, zatímco zbývající mužští účastníci průzkumu uváděli spíše nižší frekvenci mytí. Přesto trend říká, že ženy si své protějšky do určité míry vychovaly.

Ostatně i v mezinárodním srovnání se reputace Čechů ve vztahu k hygieně zlepšuje. Sprchování, koupel, čištění zubů, holení či používání krému do svého denního programu integruje stále více českých mužů. Podle rok starého průzkumu společnosti Geberit považuje osobní hygienu za důležitou 76 procent z tisícovky mužských i ženských respondentů. Více než půl hodiny stráví osobní hygienou tři pětiny Čechů (každý třetí Čech i 50 minut denně), což je řadí mezi čistotnější Evropany. V průměru totiž přes půl hodiny tráví v koupelně jen 47 procent Evropanů. 

Jakkoli jde o pozitivní trend, minimálně pro čichové buňky nás všech, dermatologové varují před sklouznutím k druhému extrému. Příliš časté mytí je sice příjemné z hlediska občanské solidarity, kůži ale může škodit. „,Hlavně když používáme přípravky, které kůži vysušují,“ říká dermatoložka Lenka Faltová z kliniky LaserPlastic.

Rychle a snadno? Odpověď je 3 v 1

Hygienické návyky postupně zakořeňují, přesto platí, že muži rádi a často sahají po jednoduchém řešení. Tedy po přípravcích, které toho umí víc najednou. Jsou to sprchové gely dva nebo tři v jednom, které plní roli gelu, šamponu, a někdy i obličejového mýdla. Zabírají v koupelně méně místa a mytí s nimi je rychlejší, bez nutnosti luštit nápisy na lahvičce.

Kosmetické firmy tuto mužskou preferenci znají a jdou jí naproti. Na trhu je proto podobných řad k dispozici velké množství. Pestrý sortiment nabízí například značka Adidas, jejíž produkty oceňují zejména sportovně zaměření muži. Jeden z gelů nese název After sport a firma jej vyvinula ve spolupráci s vrcholovými sportovci (ostatně známé tváře ze světa sportu jsou často k vidění v reklamních spotech). U svých sprchových gelů zdůrazňuje vlastnost, že efektivně chrání proti pocení a nepříjemnému zápachu a dobře hydratují.

Vedle značky Adidas nabízí širokou paletu víceúčelových sprchových gelů třeba také Nivea nebo Dove. Obě značky se na svých stránkách chlubí dobrými výsledky v uživatelských testech. Nivea slibuje u svých výrobků neutrální pH, což je činí vhodnými i pro citlivější pokožku. Sprchové gely Nivea Men, jakkoli na obalu ne vždy nesou označení 3 v 1, lze je používat na vlasy i obličej, což garantuje výrobce na svých stránkách. 

Dvě funkce (mytí těla a obličeje) nabízí přípravky Dove Men+Care, přičemž výrobce si opatřil doporučení odborníků. „Sprchové gely Dove díky svému unikátnímu složení poskytují pleti hned několik klíčových benefitů – jemné, ale efektivní čištění, podporu regenerace a především potřebnou hloubkovou hydrataci,“ cituje společnost Unilever, pod kterou značka Dove spadá, na svých webových stránkách dermatoložku Moniku Arenbergerovou.

Rovněž značky Fa, Axe nebo Old Spice mají v portfoliu produkty pro tělo i vlasy. Sílu 4 živlů použila jako inspiraci pánská linie 4WARD. Je to vlastní značka drogerie Teta, ani ta muže neopomíjí.

Pokud jde o výběr konkrétního přípravku, zákazníci – často spíše zákaznice, které vybírají gel pro svůj protějšek – tak mají celou řadu možností. Volit mohou nejen podle avizovaných účinků (hydratace, výživa, zklidnění, nabuzení), ale hlavně podle vůně. 

Při výběru sprchového gelu je však třeba brát ohled zejména na typ pleti. Pakliže má někdo citlivou pokožku a sklon k alergiím, měl by se o vhodné emulzi poradit s dermatologem. Zejména pokud v důsledku použití některého přípravku objeví reakce v podobě dermatitidy, která se projevuje svěděním nebo pálením. „Podobné přípravky nesjou vhodné například pro exematiky nebo lupénkáře,“ vypočítává MUDr. Faltová. Obecně pak platí, že citlivější kůži sedí spíše neutrální mýdla, která nedráždí a nevysušují.

Zdroj foto: Fotolia

Připravil/a pro vás JaS ve spolupráci s expertem MUDr. Lenka Faltová

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Expert z článku

MUDr. Lenka Faltová
dermatoložka
166
"Jak řekla Katharine Graham: Může být něco krásnějšího, než dělat to, co máte rád, a vědět, že to má význam?"

Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

x
Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít