Nakupujte dle kategorie

Inspirace

Novinky Naše značky Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Eshop Akce Teta Klub Služby Prodejny
Úvod Články Krása Obličej Menopauza: 5 tipů, jak úspěšně přežít přechod

Menopauza: 5 tipů, jak úspěšně přežít přechod

Menopauza: 5 tipů, jak úspěšně přežít přechod

5. ledna 2021 od Lada Rudovská

5. ledna 2021 5 minut čtení
Připravil/a Lada Rudovská

Menopauzou si musí projít každá žena. A přestože ji provází spousta nepříjemných změn a projevů, nejedná se o nemoc, ale o přirozený proces, kdy končí naše reprodukční období. Jak poznat, že se ten moment blíží a následně i zmírnit nepříjemné projevy menopauzy.

Co je menopauza a kdy přichází

Menopauzou se v lékařské terminologii označuje poslední menstruace, která nastává průměrně kolem 51. roku (ovšem někdy i o dost dřív). Už mnoho měsíců před tím v těle klesá hladina ženských hormonů a tělo i psychika se pomalu mění – jde o perimenopauzu neboli přípravnou fázi. Pozorujeme výpadky menstruačního cyklu, bolesti hlavy, nespavost, zvýšenou citlivost a náladovost... Už teď je nutné se na přechod připravit: upravit životní styl, stravu a péči tak, aby se jeho projevy, mezi něž patří návaly, noční pocení, úporné bolesti hlavy, přibývání na váze, úniky moči, velmi suchá a povadlá pokožka, co nejvíce eliminovaly.

5 tipů, jak úspěšně přežít přechod

1. Zdravý jídelníček

V období menopauzy se vinou hormonálních změn přeskupují tukové tkáně – místo na stehnech a zadku se začíná tuk usazovat na břiše, metabolismus se zpomaluje a kila jdou nahoru. Proto je třeba zaměřit se na zdravý jídelníček. Omezte smažené, tuky, cukry (i ty přidané), kořeněná jídla a sůl. Tělu naopak prospěje dostatek vlákniny a vitamínů – zelenina, ovoce, luštěniny a celozrnné produkty. Úbytek hormonů lze částečně kompenzovat tzv. fytoestrogeny neboli rostlinnými hormony. Bohaté jsou na ně sója i sójové výrobky, cizrna, lněné semínko, cereálie či brusinky. Klíčové jsou i omega 3 mastné kyseliny, které najdete ve vlašských ořeších, sardinkách, lososu nebo dýňovém semínku – třeba Allnature dýňovém semínku loupaném (koupit v e-shopu). A v neposlední řadě vápník, jehož úbytek v tomto období zvyšuje riziko osteoporózy. Ten je nutné konzumovat spolu s vitamínem D, jenž ho pomáhá vstřebávat.

2. Začněte se hýbat

Na zvýšené ukládání tuků, ale i řídnutí kostí pomáhá pohyb. Pokud se hýbete pravidelně, je šance, že se vyhnete i přehnaným návalům horka a nočnímu pocení. A to už stojí za námahu. Pro začátek stačí procházky (alespoň 40 minut 3x týdně), ale účinnější je kardio v podobě plavání, joggingu, běhu nebo cyklistiky. Klíčové je, aby vás to bavilo, protože jen tak u nového životního stylu vydržíte. A pokud budete sportovat venku, máte zaručen i příjem vitamínu D (od jara do podzimu). Na zpevnění svalů a pružnost se doporučují pilates nebo jóga. Ta je skvělá, i pokud vás trápí neduhy v podobě napětí, výkyvů nálad či stresu.
Tip redakce:
S tělesným pachem pomůže deodorant
Garnier Mineral Action Control Heat Sport Stress roll on (koupit v e-shopu), jenž je šetrný k pokožce a zápach i vlhkost zvládne krotit celý den.

3. Zadržte vodu v pleti

Snížená hladina hormonů redukuje schopnost pleti zadržovat vodu, klesá tvorba kolagenu a metabolismus se zpomaluje. Pleť ztrácí pružnost, je suchá, povadlá a šedá. Ale nezoufejte, správnou péčí jí lze pomoci. Čím dříve to uděláte, v tím lepší kondici bude. Pravidlem je pokožku ještě více nevysušovat. Při odličování dejte přednost olejům a mlékům před čisticími pěnami. A pokud jste nepoužívala sérum, je nejvyšší čas začít. Zkuste Ellie Royal Age 55+ Revitalizační sérum proti vráskám (koupit v e-shopu) a jednou týdně i pleťovou masku, jako jsou třeba L’Oréal Paris textilní maska Age Specialist 45+ (koupit v e-shopu), jež zanechá pleť hebkou, vyživenou a pevnější, nebo Floré Bylinná pleťová maska rakytník & arganový olej (koupit v e-shopu).

4. Pečujte o své tělo

Také tělo se potýká s úbytkem hydratace a ztenčováním pokožky. Ta je citlivější, křehčí a snadno se podráždí. Volte oblečení z přírodních materiálů a pokud to jde, perte v jemném prášku, jako je Persil prací prášek Deep Clean Sensitive (koupit v e-shopu) s obsahem přírodních mýdel.

Při sprchování zkuste Dove sprchový gel Deeply Nourishing (koupit v e-shopu), jenž šetrně odstraní nečistoty, a přitom pokožku hydratuje a vyživuje. Následně ji ošetřete Dove DermaSpa Goodness bohatým tělovým krémem (koupit v e-shopu), plným vzácných omega olejů.

5. Veselá mysl, půl zdraví

Nezapomínejte, že stres a úzkosti mohou jednotlivé projevy zhoršit. Berte to tak, že menopauza má své nepříjemné období a projevy a chvíli trvá, ale po jejím skončení se vám otvírá nová etapa, kdy jsou děti velké a vy máte čas sama na sebe a své koníčky. A to je přeci skvělé.

Připravil/a pro vás Lada Rudovská

Zařazeno pod těmito klíčovými slovy

Související články

Nejsou zde žádné komentáře. Přihlaste se a napište první!

Nejčtenější články

Baby Brows: Nový trend v úpravě obočí

Obličej 27.června 2021 od Karolína Valová

0 0


5 tipů, jak se vyhnout vzniku pigmentových skvrn

Obličej 31.května 2021 od Vanda Vízková

0 0


Na infolince jsme vám k dispozici v pracovní dny 8:00 - 16:30

Vypočítej mi slevu
Získat za body
Zavřít