Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny

Lanvin

Lanvin

S klobouky začínala, nakonec se před ní smekaly

Narození dítěte znamená pro mnohé z nás přerušení či alespoň zpomalení profesní kariéry. To pro Jeanne-Marie Lanvin byla dcera Marguerite ihned po příchodu na svět nejenom nevyčerpatelným pramenem originálních módních nápadů, nýbrž i prvním modelem, který ztvárněné ideje prezentoval na společenských akcích. S nevšedním úspěchem. Později i voňavým.

Na vzniku světově známé a kultovní módní značky Lanvin mají lví podíl talent, um, píle a ambice původně pařížské modistky Jeanne-Marie Lanvin. Jedna z prvních úspěšných podnikatelek se narodila již před 150 lety. Přesto byznys, který úspěšně rozjela na sklonku devatenáctého století a provozovala v první polovině dvacátého, pokračuje zdárně i v tom našem, jednadvacátém.

Jako nejstarší z jedenácti dětí neměla Jeanne-Marie již od útlého dětství rozhodně nouzi o práci. Zejména o tu manuální. V rodině fungovala jako nepostradatelná pomocnice v domácnosti i při výchově mladších sourozenců. Když si v pak roce 1889 otevřela tato vyučená kloboučnice svůj první obchod s pokrývkami hlavy „Lanvin (Mlle Jeanne) Modes“, ještě netušila, jakou kariéru má před sebou. Její precizní kousky s nezaměnitelným rukopisem si v krátké době oblíbily dámy z celé Paříže.

Porodila inspiraci
Byl to však jen první krůček k rozvoji značky Lanvin. Naplno ji odstartovalo až narození dcery Marguerite Marie-Blanche di Pietro v roce 1887. Ta se pro ni stala ztělesněnou múzou. Jeanne-Marie byla totiž i velmi zručnou švadlenou a mistryní výšivky. K tomu oplývala bohatou fantazií a schopností vytvářet pro Marie-Blanche líbivé a tvarově i barevně neotřelé modely. Jejich jednoduché siluety, sofistikovaná zdobnost, barevné pojetí a dokonalé vypracování oslovily pařížskou smetánku. Základy nejstaršího módního domu světa začaly dostávat konkrétní podobu. Na adrese 22 Rue du Faubourg Saint-Honore otevřela Jeanne salon. Nejprve třípokojový. Budova, která je sídlem firmy dodnes, jí ale už v roce 1918 patřila celá. Talent Lanvinové se projevil i v její obchodní a marketingové zdatnosti. Pochopila, že móda 20. let 20. století není již jen o oblečení. Navázala proto spolupráci s uznávaným francouzským designérem Armandem-Albertem Rateauem a otevřela obchody s dekoracemi (Lanvin Décoration na adrese 15 Rue du Faubourg Saint-Honoré). Dále se sportovním oblečením, pánskou módou, ale i s plavkami, kožešinami a spodním prádlem. Její módní dům tak dokázal obléci od hlavy až k patě celou rodinu.

Oděvy pro ženy nepřizpůsobovala věku, ale vytvářela je podle typu osobnosti. Kolekce navrhovala i pro děti. U všech svých modelů se snažila o dokonalost – sázela na kvalitu tkanin a vytříbené barevné kombinace. Aby dosáhla barevné jedinečnosti textilií, založila v městečku Nanterre vlastní barvírnu látek. Pověstným se stal určitý odstín modré, označovaný jako „Lanvin blue“.

Hříšný úspěch
Úspěchy své značky korunovala Jeanne výrobou parfémů. Její vize módy a stylu vnímala vůně jako důležitou součást nejen elegance, ale života obecně. V roce 1925 uvedla na trh svůj první parfém Lanvin Mon Péché (Můj hřích). Byl poslední ze čtrnácti vůní, za nimiž možná stojí tajemná ruská parfémářka Madame Zed. Dráždivě smyslná aldehydová pudrová vůně se však dočkala komerčního úspěchu až po uvedení na americký trh. Etablovala se jako jedno z nejznámějších aroma své doby a své stálé místo měla v portfoliu Lanvin až do roku 1988. Úspěch přesvědčil byznysmenku, aby otevřela vlastní výrobnu parfémů. Přizvala ke spolupráci talentovaného parfemáře Andrého Fraysse. Hned jeho první parfém, Lanvin Arpége, uvedený v roce 1927, byl geniální. Stal se pro značku ikonou. Měl být údajně dárkem Jeanne ke třicetinám Marie-Blanche. Pro klasickou, elegantní a luxusní vůni s vanilkovo-santalovým základem navrhl flakon v podobě hladké černé koule se zlatým vroubkovaným uzávěrem dvorní designér značky Armand-Albert Rateau. Lanvinová jeho produkci svěřila společnosti Baccarat, kde se ručně vyrábí dodnes. Je ozdoben zlatým logem vytvořeným Paulem Iribem podle fotografie z roku 1909. Zachycuje Jeanne s dcerkou před ochodem na maškarní bál v roce 1909. Logo je údajně symbolem hluboké mateřské lásky.

Voňavkový novátor Fraysse s Arpége a dalšími extrémně jedinečnými vůněmi, které následovaly, módní dům Lanvin proslavil. Značka produkovala svěží parfémy pro ženy a elegantní a relaxační pro muže. Na ikonu navázaly další: Scandal (1931), Eau de Lanvin (1933), Rumeur (1934) Pretexte (1937) atd.

Značka Lanvin se stala impériem a Jeanne Lanvin jednou z nejpůsobivějších a nejvlivnějších návrhářek 20. a 30. let minulého století. Její modely nosily královny a princezny stejně jako kultovní herečky Marlene Dietrichová, Mary Pickfordová nebo Yvonne Printempsová.

Život bez afér
Osudy velkých žen jsou většinou plné pikanterií, zvratů a neuvěřitelných životních zlomů. Ne tak u „Great madamme“, jak byla Jeanne-Marie Lanvin v době své vrcholné slávy nazývána. Neholdovala bujarým večírkům. Upřednostňovala soukromí a plně se až do své smrti věnovala rodině a rozvoji firmy.

Ukázka nejznámějšího produktu značky

Lanvin - Eclat d ´Arpege

Parfémovaná voda

Přijďte si nakoupit do jedné z našich prodejen

Najít nejbližší prodejnu
Využijte výhodných cen Teta klubu.
Přihlaste se.