Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny
Akce Naše značky Head & Shoulders

Head & Shoulders

Head & Shoulders

Bojovník se zbraní na lupy

Head & Shoulders je značka, která funguje jako synonymum pro spojení "šampon na vlasy s lupy". Už dlouhá desetiletí je v této oblasti světovou jedničkou na trhu. Za jedinou minutu se na světě prodá 110 balení. Podívejme se, kde se zrodil nápad na tento známý výrobek.
 
Lupy či jinými problémy s vlasovou pokožkou trpí při nedostatečné péči o vlasy každý druhý. Společnost Procter & Gamble již před mnoha lety pochopila obrovský potenciál, který se za problémy s vlasovou pokožkou skrývá, a v 50. letech minulého století proto investovala do rozsáhlého, roky trvajícího výzkumu. Na jeho konci měl být šampon, jehož složení by potíže s lupy řešilo.
 
A povedlo se. Vědci přišli na zázračnou přísadu a do šamponu zamíchali antibakteriální a fungicidní aktivní látku pyrithion zinečnatý. Začala se tak psát historie jedné legendární značky. Začátkem 60. let začala společnost Procter & Gamble vymýšlet ten správný obal a rozjíždět marketingovou kampaň, až konečně modrozelený produkt v roce 1961 uvedla na trh.
 
Prakticky od začátku byl nový přípravek úspěšný. Přeci jen každý chtěl vyzkoušet, zda právě u něj lék na lupy nezafunguje. Šampon navíc voněl, a tím pádem neodrazoval zákazníky, kterým by vadila příliš medicínská image.
 
Přípravek se stal brzy nejprodávanějším mezi šampony na lupy a dodnes je světovou jedničkou. Za jedinou minutu se na světě prodá 110 balení, za rok je tok 29 milionů lahví. Jedním z důvodů, že se Head & Shoulders dobře prodává na všech kontinentech, je i fakt, že se firmě daří držet produkt cenově dostupný. Díky Head & Shoulders a značce Pantene dominuje majitel Procter & Gambel trhu s vlasovou kosmetikou.
 
Změna image
V průběhu let změnil výrobce barvu šamponu a přišel s rozsáhlou paletou vůní i s různými druhy podle typu vlasů, což přilákalo další zákazníky. Navzdory stabilní pozici na trhu se rozhodla společnost P&G udělat změny v marketingové komunikaci, aby oslovila i další dorůstající generaci. Kromě standardního uvádění nových druhů šamponu či doplňků v podobě kondicionérů přišla po dlouhých letech také s větším genderovým rozlišením.
 
V roce 2008 začala značka mnohem přesněji cílit na muže. Head & Shoulders už neměl být jen produkt, který si každý spojí s problémem ramen zasypaných lupy, ale cool značka, kterou rádi používají třeba i sportovci. Její tváří se tak stala jedna z hvězd amerického fotbalu, vlasatý Troy Polamalu. Procter & Gamble nechal jeho vlasy pojistit na milion dolarů, čímž se Troy dostal do Guinessovy knihy rekordů.
 
„Tím, že jsme se přiblížili sportu a zábavě, se nám povedlo dostat z kategorie 'šampon mého otce',“ uvedla do médií tehdejší manažerka značky v USA April Anslingerová. „Přestali jsme být čistě šamponem na lupy,“ dodala. Kromě amerického fotbalu spojila značka své jméno i s baseballem.
 
Jakkoli marketingově se začala značka profilovat více přes sportovní celebrity, i nadále se tým firemních vědců snaží produkt ještě více vylepšit. Během minulých let přišli s celou řadou objevů ohledně příčin výskytu lupů. V roce 2011, kdy značka slavila své padesátiny, jí byl věnován nemalý prostor na Světovém dermatologickém kongresu. V rámci dotazníkového šetření uvedlo devět z deseti účastníků kongresu, že považují šampon za účinnou terapii proti lupům.


Zdroj foto: archiv značky

Ukázky nejznámějších produktů značky

Head & Shoulders Apple fresh

Šampon 400ml

Head & Shoulders Apple fresh

Kondicionér 360ml

Head & Shoulders Citrus fresh

Šampon 400ml

Head & Shoulders for Men

Šampon Old Spice 400ml

Head & Shoulders Menthol 2in1

Šampon 225ml

Head & Shoulders Menthol 2in1

Šampon 360ml

Přijďte si nakoupit do jedné z našich prodejen

Najít nejbližší prodejnu
x
Využijte výhodných cen Teta klubu.
Přihlaste se.