Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny

Ferrari

Ferrari

Když zážitek z jízdy umocní vůně

Luxus, elegance a kvalita charakterizují jednu z nejznámějších světových značek – Ferrari. Emblém vzpínajícího se černého plnokrevníka ve žlutém poli dnes evokuje nejenom rychlost a prestiž, ale i vůni elegána.

Zakladatelem značky byl Enzo Anselme Ferrari, italský výrobce světoznámých sportovních automobilů. V dětství toužil po kariéře novináře nebo operního pěvce. Po zhlédnutí závodu v Coppa Florio – v necelých deseti letech – mu ale učarovaly sporťáky. Vášeň k žurnalistice ho ovšem nikdy neopustila a v roce 1924 se už jako Cavalier, tedy s titulem rytíře, získaným za sportovní úspěchy, stává jedním ze zakladatelů dodnes uznávaných novin Corriere dello Sport.

Ale zpátky na závodní dráhu, vášeň pro rychlá kola u něj jednoznačně vyhrála na celé čáře. Startovní i té cílové. Stal se uznávaným automobilovým závodníkem. Založil stáj Scuderia Ferrari, která podporovala amatérské piloty. Nakonec pod jménem Auto Costruzioni Ferrari vybudoval i vlastní výrobní závod, a založil tak globálně proslulé automobilové impérium Ferrari.

Cesta k věhlasu
Během svého života se ovšem Enzo nevznášel jen na obláčcích slávy. Osud mu uštědřil i řadu tvrdých ran. Jako šestnáctiletý přišel při chřipkové epidemii o otce i bratra. Sám se na sklonku 1. světové války těžce zotavoval ze zápalu pohrudnice. Firmu, kterou otec vybudoval, našel pak po návratu z fronty v troskách. Začínal tedy od píky, v dílně pro lehká nákladní auta u malé společnosti, když jej předtím odmítla přijmout automobilka Fiat. Paradoxně je dnes Ferrari součástí tohoto koncernu.

Náhodné setkání s populárním automobilovým závodníkem Ugem Sivoccim přivedlo Enza do stáje Alfa Romeo. Usedl za volant závodního vozu a hned napoprvé, v jednom z nejtěžších závodů, si druhým místem vydobyl přízeň fanoušků. Život se na něj začal usmívat: bodoval na okruzích, poznal svou první velkou lásku – tanečnici Lauru Garellovou – a oženil se s ní.

Traduje se, že právě ona ale stála za koncem jeho kariéry profesionálního jezdce. Tu oficiálně ukončil s narozením syna Alfreda v roce 1932. Před tím však, v roce 1929, realizoval svůj vytoužený soukromý projekt. Založil stáj Scuderia Ferrari. Jezdila však s vozy Alfa Romeo.

Geniální stratég a šéf stájového týmu sice získal v rámci automobilky Alfa Romeo významné postavení, byl však neustále pronásledován touhou vyrábět svoje vlastní závodní vozy. A to rovnou ty nejlepší. To se mu po peripetiích způsobených válkou a dohodou s Alfou nakonec podařilo.

Historicky první Ferrari, model 125 S, odstartovalo na závodním okruhu v italské Piacenze 11. května 1947. Premiéra nedopadla zrovna slavně, nicméně jen o devět dnů později, 20. května, stroj triumfoval na Velké ceně Říma. Od tohoto dne se, nejenom v automobilovém světě, začínají psát dějiny značky Ferrari. Následující léta byla plná fenomenálních úspěchů. V soukromí však Ferrari utrpěl fatální ztrátu. Onemocněl mu syn a v roce 1956 zemřel. Jeho odchod nesl automobilový magnát velmi těžce. Na znamení smutku až do svého skonu v roce 1988 nosil na veřejnosti černé sluneční brýle a kravatu téže barvy.

Od volantu k parfému
Jak šel čas, renomé brandu rostlo. Značka se stala ikonou životního stylu. Automobilka totiž kromě závodních speciálů začala produkovat i luxusní sportovní silniční vozy pro „horních 10 tisíc“. Dnes už se, ostatně jako většina světově uznávaných značek, ani Ferrari nesoustředí pouze na prodej původního artiklu. Emblém bujného vraníka nesou dnes různé sortimenty: pera, brýle, oblečení, elektronika, high-tech kola, hodinky, mobilní telefony, počítače… A v neposlední řadě rovněž luxusní kosmetika, včetně parfémů. Na luxusní vozy, pod jejichž kapotami se ukrývají stovky nadupaných koní, má málokdo.

Ovšem drobné zboží s labelem vzpínajícího se koně co symbolu dokonalosti, vášně a síly si může pořídit téměř kdokoli. Zmiňované flakony patří ve své kategorii k nejdostupnějším. Od počátků, kdy značka vyrukovala s první vůní (Donna, 1995), uplynulo již více než dvacet let. Svět parfémů si však podmanila až v roce 1999 svou vlajkovou vůní Ferrari Black. Design flakonu v černém provedení a orientální kompozice se sladkými tóny zaznamenaly obrovský komerční úspěch. Další unikátní vůně následovaly – Ferrari No. 1, Ferrari Racing, Ferrari Light Essence, Ferrari Uomo… K dnešnímu dni má Ferrari na kontě 37 parfémů. Stojí za nimi mistři parfemáři zvučných jmen – například Maurice Roucel, Bernard Ellena, Alberto Morillas, Philippe Roques a další.

Douška nakonec
Inspirací ke vzniku znaku Cavallino Rampante (bujný kůň) byla Enzovi hraběnka Paolina Baracca. Požádala ho totiž o využití motivu, který měl na letadle její zahynuvší syn Francesco, během 1. světové války jedno největších  italských leteckých es s 23 vítěznými souboji. Ferrari mu s 15 získanými tituly mistra světa F1 a mnoha dalšími úspěchy rozhodně ostudu neudělalo.

Ukázka nejznámějšího produktu značky

Ferrari - Black

Toaletní voda pro muže

Přijďte si nakoupit do jedné z našich prodejen

Najít nejbližší prodejnu