Inspirace

Vlasy Obličej Tělo

Nákup

Akce Teta Klub Služby Prodejny
Akce Naše značky Bruno Banani

Bruno Banani

Bruno Banani

Bruno Banani není pro každého!

Začalo to před více než 20 lety ve východoněmeckém Chemnitzu, dříve známém jako Karl-Marx Stadt. Právě tam se potkali dva muži, kteří našli společnou řeč. Jeden z nich, Klaus Jungnickel, se vyznal ve spodním prádle, které roky vyráběl a prodával, druhý, Wolfgang Jassner rozuměl podnikání a marketingu.

Zkraje 90. let koupil Jassner podíl ve společnosti VEB Trikotex, která zásobila prádlem  v dobách bipolárního světa velkou část komunistického bloku. V roce 1993 státní podnik skončil a Jassner na jeho místě začal budovat novou, moderní firmu. Na pomoc si přizval právě Jungnickela, kterému předložil svůj plán začít vyrábět designové spodní prádlo, které by mělo úspěch zejména u mladší generace. Stalo se.

Neotřelý marketing
V roce 1994 vznikla značka Bruno Banani, která se prakticky hned stala úspěšno16-09_Bruno_Banani_Z24_900x1001.jpgu. Na trh přišly kvalitní a trendy boxerky, za které byli lidé ochotní platit. Jassner se první roky věnoval vytváření té správné image značky. Tváří se stali mladí lidé orientovaní na extrémní sport a zážitky. Značka sponzorovala happeningy mladých snowboardistů, kteří se řítili v horách v americkém Coloradu ze svahů s extrémním sklonem. Jméno Bruno Banani bylo přítomné na vybavení expedice mladých dobrodruhů, kteří ujeli 10 tisíc kilometrů africkou pouští do bájné Ofiry. Během cesty čelila skupina cestovatelů nejrůznějším výzvám – zažili písečné bouře, mrazivé noci, nedostatek vody. Po skončení expedice tak spodní prádlo začalo používat logo „Adventure Tested“ neboli vyzkoušeno dobrodruhy. 

Koncem 90. let promovala firma novou kolekci spodního prádla tak, že si ji oblékli astronauti na ruské vesmírné stanici MIR. Značka získala další „cejch“, tentokrát „Space Proofed“, tedy testováno ve vesmíru. A jasný směr (pokud jde o cílovou skupinu) potvrdili tvůrci značky i účastí na potápěčské expedici v Bermudském trojúhelníku. Po ní na prádlo přišili další emblém: "Pressure proof" neboli tlakuodolné.

Sáňkař s exotickým jménem
Vůbec největší marketingový poprask nicméně značka vzbudila, když se rozhodla spojit své jméno s napůl smyšleným příběhem mladého sportovce z Tongy, exotického souostroví v jižním Pacifiku. Představitelé tohoto království zatoužili mít alespoň nějakého reprezentanta v zimních sportech, a tak se rozjelo hledání vhodného kandidáta. Vyhrál mladý student informačních technologií jménem Fuahea Semi, který měl dobré reflexy a miloval rychlost, a měl tudíž základní vlohy k sáňkování. Brzy odjel do Německa, kde začal tvrdě trénovat. 

Do celé akce byla od počátku zapojena marketingová agentura Makai, která již tak netradiční příběh obalila fikcí, aby přitáhla pozornost médií. Exotickému závodníkovi firma změnila identitu – získal jméno Bruno Banani (že se jméno shodovalo se jménem úspěšné německé značky, měla být náhoda) a na veřejnosti vystupoval jako syn pěstitele kokosových ořechů. Sportovce se logicky ujala stejnojmenná firma, která jej začala podporovat a udělala z něj tvář nové kolekce Coconut Power. Pro média a veřejnost to byl dojemný příběh, který v lecčems připomínal film Kokosy na sněhu o exotických závodnících z Jamajky. Banani tvrdě trénoval a povedlo se mu kvalifikovat na mistrovství světa a posléze i na olympiádu v Soči. Jenže přišlo odhalení. 

Novináři zjistili, že Banani ve skutečnosti není Banani, ani syn chudého pěstitele ořechů, ale jen od začátku chladně promyšlený marketingový tah, na kterém chtělo vydělat více hráčů. Tonga chtěla svého zimního olympionika, firma Makai chtěla udělat díru do světa a značka Bruno Banani chtěla originální kampaň. Část veřejnosti blamáž pohoršila, nicméně Semi alias Banani nakonec v Soči skutečně startoval. A dojel do cíle.

Kromě svěžího marketingu a designu se značka snaží profilovat moderně, i pokud jde o složení textilu. Prádlo se šije z ekologických materiálů, což značce otevírá cestu k dalším klientům. Těm, kterým není lhostejný osud planety.

Během dvou dekád existence si Bruno Banani vybudoval pozici nejen v Německu, ale i ve světě (v roce 2006, tehdy se zisky firmy pohybovaly kolem 55 milionů eur, expandovala značka do Číny). Firmě se navíc podařilo uspět i ve světě drogerie – od začátku nového milénia představila skoro dvě desítky parfémů, které mají úspěch podobně jako její prádlo.

Zdroj foto: archiv značky

Ukázky nejznámějších produktů značky

Bruno Banani - Absolute Man

Deodorant natural spray

Bruno Banani - Absolute Man

Eau de toilette

Bruno Banani - Dangerous Woman

Eau de toilette

Bruno Banani - Dangerous Woman

Deodorant natural spray

Bruno Banani - Made For Men

Deodorant natural spray

Bruno Banani - Made For Men

Eau de toilette

Bruno Banani - Magic Man

Eau de toilette

Bruno Banani - Magic Woman

Eau de toilette

Bruno Banani - Pure Woman

Eau de parfum

Přijďte si nakoupit do jedné z našich prodejen

Najít nejbližší prodejnu

Využijte výhodných cen Teta klubu.
Přihlaste se.